>Teorijas, dažnai net teisingas, bet pats nepatikrinęs ir nelabai ką >suprasdamas, propaguoja "kietas kaip ledas", bet "teorija yra sausa šaka", >ją reikia tikrinti. Kas ten gali būti neaiškaus su 2-4 subų panaudojimu? Nori kokybiškai atkuriamo žemo dažnio (tolygaus visame ruože su atitinkamu SPL), statai 2-4 subus. Kokio ten dar supratimo reikia paprastam naudotojui? >Profesionalūs sprendimai naudojami ten, kur reikia spręsti tikrai >egzistuojančias problemas, kurių buitinėm sąlygom nebūna arba jos faktiškai >neaktualios. Labai įdomus ir drąsus teiginys, mano nuomone. Įdomu kaip buitinėmis sąlygomis nebus problemų, kai turbūt 90 % sistemų stovi akustiškai neparuoštose patalpose, ne pagal etalonines, rekomenduojamas sienų ir lubų proporcijas :/. >Grubiai šnekant, 20'čiai Hz reikia minimum 74kv.m kambario, 30Hz - 32kv.m, >35Hz - 24kv.m., 40Hz - 16kv.m.. Dažniausiai buityje sutinkamos (20-30)kv.m. >patalpos, todėl problemos daug kam baigiasi max. iki 30Hz. 1. Jei vadovautis vien bangos ilgiu, taip išeitų, dauguma etaloninių perklausų ir pan. kambarių turėtų būti 75-100 m2, bet deja standartai taip kategoriškai neteigia-rekomenduoja. Gal todėl, kad ne vien tik bangos ilgis lemia? Ar aš klystu? 19 psl.: http://www.spsc.tugraz.at/sites/default/files/PA_Sereinig_A_Standardized_Listening_Room.pdf 2. Ar tikrai, jei bangos ilgis ir sako, kad reikia x metrų x Hz, tas x Hx dažnis nebus patalpoje, kad ir mažoje? > Naminiai subwoofer'iai ir garso kolonėlės labai retai kada tuo pačiu, kaip > auštesnių dažnių, slėgiu atkuria žemiau (30-35)Hz, dažnai neatkuria > net -3dB mažesniu slėgiu. Pakankamai sprendimų, kur žemą dažnį sugeba sukurti ties tuo rekomenduojamu, etaloniniu - 3 dB. Velodyne DD/DD+ serija, Kreisel subai, Paradigm, JL Audio ir pan. Pvz. http://www.hometheaterhifi.com/subwoofers/subwoofers-reviews/ken-kreisel-dxd-12012-dual-12-push-pull-subwoofer.html >3. Muzikos garsų žemiau (30-40)Hz faktiškai nėra, namų kino garsų kartais >gali būti, bet subwoofer'iai dažniausia jų net neatkurs arba dėl kambario >dydžio nebus ir pačių bėdų su tokiu dažniu. Taip sutinku, daugiausia veiksmo vyksta minėtame ruože, bet tai nereiškia, kad nieko nevyksta žemiau ir tas "žemiau" neįtakoja, kas vyksta "aukščiau". Bent neradau tokių pažintinių straipsnių ir pan., kad paneigtų tai. Primenu kalbų apie kino pramonę, ne muzikos. >Profesionaliai iki galo įrengus kambario akustiką, manau, nėra reikalo dar >kažką koreguoti EQ pagalba. Tai, kodėl pvz. net tas pats JBL rekomenduoja naudoti jų EQ (padarytas komercinių kino salių EQ pagrindu) įrenginėjant patalpą: http://www.jblsynthesis.com/Products/Category/24 >bet dėl laiko trūkumo liko nebandyti YPAO Iki valios esu prisiklausęs YPAO (aišku senesnė versija, nei naujausiuose Avantage) su 1700 modeliu pusbrolio patalpoje. Audyssey MultEQ (kalbu būtent apie MultEQ, ne XT ar XT32 versijas) geriau integravo kolonėles į visumą ir labiau jautiesi "burbulo" centre. >Nuoseklus MCACC derinimo eigos aprašymas: 1-3 punktai yra visų EQ standartiniai žingsniai. Visas įdomumas prasideda baigus skaičiavimus... Be to nepaminėjai, kad MCACC sukalibruoja tik vienam taškui, kai tiek Audyssey, tiek kaip žiūriu ir YPAO, jau siūlo platesnį sukalibravimą. T.y. kokia nauda iš MCACC jei pvz. du sėdi ant sofos ir pvz. trečias ant fotelio ar pan.? Kaip tada su "sweet spot"? >4. Šitas punktas apie tai, kaip MCACC sistema nevaldo žemų dažniu. :)) Man sunku pakomentuot ką parašėte, nes neįsitikinęs, kad viską iki galo teisingai supratau, bet pats Pioneer JAV atstovas, atsakingas už resiverių gaminius buvo patvirtinęs, tai ką aš minėjau apie MCACC AVS forume... >Galima viską koreguoti, bet geriau prie šitų nustatymų nelysti. Tai gi minėjote, kad tai vienas iš privalumų, kai gali rankiniu būdu sureguliuoti reikiamą parametrą ar pan. :/ ? >5. Pagrindinis ADCH suderinimas su 9 juostų grafiniu EQ. Galima koreguoti. MultEQ aišku negali ten taškas pagal tašką koreguoti, bet turi Audyssey "reference ir Audyssey "flat" , jei gerai supratau kas turima omenyje. >6. Atskirų kanalų signalų grupinio vėlavimo suderinimas diapazone 200Hz - >20kHz (yra tik pas MCACC Advanced su SC-LX56). O kur 20-200 Hz ruožas? >Tokių nžinau, bet jei proto kam trūksta, tegul perka, man negaila. Tai jo lietuvis kaip visada protingiausias. Ką ten užsieniečiams su jų rinkomis ir patirtimi lygintis į mus :). >Na va, jei ko "idealusis" negali, tai jau tada reikia pirkti Pro versiją >arba ir visą kompą paleisti į darbą :))) Pro perki jei nepakanka ką siūlo MultEQ XT ar XT32 ar nori išlaužti maks. kokybės iš sistemos. ANTHEM ARC, Trinnov Audio, Datasat/Dirac sprendimai ir paremti skaičiavimais, atliktais kompiuteriu. Tai kas čia taip juokingo? >Kaip vienintelės tiesos skleidėjui viskas turi būti įdomu, nes priešą >reikia pažinti labiau, nei draugą, kitaip gali likti kvailio vietoje. Reikia mokėti atsirinkti grūdus nuo pelų ir tiek. Aš jau minėjau, kad nesiruošiu tiek gilintis į garso sukalibravimo subtilybes (pakanka bazinio supratimo), man pakanka vaizdo sukalibravimo. Aš geriau pasamdysiu patyrusį, nusimanantį žmogų (bet nežinau, ar yra tokių Vilniuje), kad man sukalibruotų garsą, nei pats ten kažką rankiniu būdu maigysiu. Tai gi jau "padarei" mane. Jau kvailys esu. Tik kažkodėl dauguma kaip tvirtina taip tvirtina, kad XT ir XT32 yra vienos geriausiai veikiančių ir pažangiausių iš programų (nesakau, kad neturi trūkumų) su puikiai veikiančiomis Dynamic EQ ir Dynamic Volume papildomomis f-jomis, naudojamų AV resiveriuose iki tam tikros kainų kategorijos. Bet turbūt žmonės iš piršto išlaužė tokią nuomonę :(. Pabaigai -labai rekomenduoju progai esant paklausyti, pažiūrėti filmą su korektiškai atliktu XT32 sukalibravimu.