-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA256 tom598 rašė: > Istatymas apibreztas taip, kad garsas matuojamas pas tave bute, o > ne pas kaimyna. Jei tu virsiji garsa, pas tave tas garso virsijimas > ir Ne. Triukšmo valdymo įstatymas, kaip ir atitinkama higienos norma (HN33) apskritai šonu yra. Pradedant tuo, kad, cituoju: „Šis įstatymas netaikomas paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje, taip pat triukšmo dėl karinių veiksmų karinėse teritorijose atvejais.“ „Ši higienos norma netaikoma paties fizinio, juridinio asmens ar filialo keliamo ir jį veikiančio triukšmo, žmonių bei gyvūnų keliamo triukšmo, triukšmo darbo vietose ir transporto priemonių viduje esančio triukšmo, buitinių įrenginių (prietaisų) keliamo triukšmo vertinimo atvejais.“ Kitais žodžiais tariant, triukšmas bute susiveda į banalų rimties trukdymą ATPK kontekste ir tam nereikia jokių matavimų. Tai kompromisas dėl situacijų išsprendimo operatyvumo ir protingumo (triukšmą pašalinti ir rimtį atstatyti reikia greitai, efektyviai) ir matavimų sudėtingumo; policininkai negalėtų jo išmatuoti net ir norėdami, nes matavimai yra ilgalaikiai, reikalaujantys kompetencijos. Galima sutikti, kad tai kvailokas biurokratinis momentas, kai pati policija, sprendžiant iš spaudos, neretai svaičioja apie HN ir triukšmo valdymo įstatymą, kurie buitiniam triukšmui tiesiogiai nepritaikomi, nors baudžia iš ausies dėl viešosios rimties, nes kitaip – NIEKAIP. Antras dalykas, kad neteisingai supranti kažkur išskaitytus rodiklius, kurie tau tiesiogiai nepritaikomi, o net jei būtų pritaikomi, tai pirma turėtum pasigilinti į eilę LST ir kitų norminių aktų, kaip jie matuojami ir išreiškiami: jie yra ilgalaikiai, vidutiniai, išreiškiami į vieną metų dieną ir dar kitaip ir skirti strateginei-ilgalaikei, kompleksinei triukšmo prevencijai. Tad tavo įsivaizduojamos pikinės reikšmės savaime dar nieko nereiškia (ypač, kai nežinai, kaip jos matuojamos ir išreiškiamos), nes reikia nustatyti triukšmo šaltinį, savininką, triukšmo tipą (pastovus/nepastovus), pamatuoti, apskaičiuoti ir k.t. O paskui teismas, pasvėręs argumentus ir ginčijamą HN33 pritaikymą televizoriaus triukšmui, galiausiai viską suveda į ATPK 183, bet ne į užfiksuotą triukšmo lygį, kaip pagrindą baudai: „Tačiau kaip matyti iš skundžiamo nutarimo turinio, pirmosios instancijos teismas <...> savo išvadų negrindė Akustinio triukšmo matavimo protokolo duomenimis, nurodydamas, kad pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011-06-13 įsakymą Nr. V-6004 Lietuvos higienos norma HN33-2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamosiose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ netaikoma buitinių prietaisų (įrenginių) keliamo triukšmo vertinimo atvejais.“ <...> triukšmo matavimai yra tik viena iš įrodinėjimo priemonių, nes asmens veiką kvalifikuojant pagal ATPK 183 straipsnį nėra būtina triukšmą išmatuoti decibelais, pakanka įrodyti, kad viešoji rimtis buvo sutrikdyta, kas ir yra padaryta aukščiau aptartų įrodymų visuma“ -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v2 iQIcBAEBCAAGBQJajDMEAAoJEIGZp48fbGsmbakQAIuuQ7qdYDGmM7z5IBDg1fhS qizCqbORMHkGmeEvOXo2+0LM+Qs/7PUJ3SXkhd2nrru1+ToLmoc3udXukoMb5TVQ 7xgnuJNHZ/bBS7hg3TQRBjtKTTV6yU8tzvK/OcsVQ2thjqhSCY6nvs6TjCiXK4+d taYb31WG6YnRoLCHC/IEMDFQgufm3YY2PRZQAz2s0DBmSLiIUd6BNQxUkvP3Q/TD jSbY55N7CHRikyD7/rPlw63DvSagAdUw6uMkjpVXxLeyb4DvenHMa8SpfEdKXPkh y5I9AStQhbfhvD6eVZl/E/+lklBKigKVXsWhqxRm6/VqbaQhUNlxU3PS3mrsxscq GlpK8tWJZ3prLuQE2VbGLo3do8jUkpHoesWlAI5sfF3vccaTRnY6Ww2kSPN+6RyO JBLdUEGFOIYqxgd+qkLmAPAQg/elrR/440uukDF0prcAddIY9rvcqmelrkKHVfxG fGUBsk0xPikFqHjKOapkKIIBGPVI64yrAJWEjq+4FMrhyyfXZaS4ttYRGvFXBKtn Ydc431QKRWqa2b49rjK06XpLPX1+J/11p/UEZdTavazyFO2KsVzgWKqfeEhfwXhd SSm+TmYHb26XhIU9lb4AE9+QMMiK2D3JBceDaLandkaYzQdzgkaw/4Vu0OjZgxcc Z6WGWjRonkGfPo7/XX+p =iiY0 -----END PGP SIGNATURE-----