Tema: Re: gerb. busimi pensinykai,
Autorius: benamis
Data: 2018-12-16 19:30:31

On 16.12.18 14:19, MRT wrote:

> o reformu esme ir yra kazka perdaryt ar sugriaut..
> nepagalvojai, kad galetu buti ir tiesiog bukas proporcingumas.
> Pvz. moki daugiau - gauni daugiau.. kodel tau duoda 2% nuo VDU,
> jei tavo alga nera tokia?.. kuo netinka 2% nuo TAVO algos..
> Jei ji MMA - nuo MMA, jei ji VDU - nuo VDU, jei ji 2*VDU - nuo 2*VDU.
> Socialiai paremiamiam per bazine dali - visiems vienoda.

Bukas proporcingumas cia netinka. MMA gaunanti vargiai ikalbinsi su
0.02xMMA paskatinimu. Mano nuomone turi buti kazkas tokio kaip "mes
duodam daugiau negu pats prisidedi". Juk gaunantys MMA ir yra
probleminiai nes per gyvenima santaupu bus 0, o vienintelis pragyvenimo
saltinis isejus i pensija - sodra. Visi kiti gaunantys uz VDU ar daugiau
gaus siokia tokia paskata ir to uztenka.

> Apie nepastovuma - kaip tau patinka -33% GPM lengvata,
> kuri pavirto -15% GPM?.. Dabar nesigilinau, o ar nebus -20%?

Nesidomejau, cia turi omenyje 3cia pakopa, ar cia kazkas naujo?

> [...]
> o ne paciai SoDrai stiprint?.. uz dalyvavima galetu GPM lengvata daryt.
> Man ta subsidija nepatinka tuo, kad na tarkim .. man 37 metai,
> tuos 2% ar 1.5% nuo VDU is biudzeto imeta i tuos privacius fondus,
> is kuriu graza man gresia, jei neuzsilenksiu, tik po 28 metu - tolokai..
> Per tiek laiko irgi galima koks nors burbulas ir sprogimas - fondas down
>
> Jei dabar imetu 1k - tai po 30 metu kokia turi but jo verte,
> kad butu "oriai".. 5% pastovi graza duotu 1000*1,05^30=4320 Eur.
> Jei +2% - tai 1000*1,02^30=1813 Eur << vargu ar tai bus jega po 30 metu.

Na, o sodra su tais 2% nuo VDU, kazka geresnio "pagamins", nei privatus
fondai? Jei ne, tai ir velniop ja. Man labiau patinka paskirstyti
rizika. Tad truputi gausiu is sodros, truputi is fondu, truputi is
kojines ir tikiuosi, kad sumoje bus geriau nei vien tik butu buve is
sodros. Jei kuri vieta ir sudegs - vis ne viskas velniop nueis. Bentjau
tokia mano logika...

Beje, 1k eur dabar irgi yra ne kazka, tad 1.8k po 30 metu bus lygiai tas
pats:) Bet per 30 metu tik tiek sukaupt, tai zinai...