> Trumpai: noriu kad mokytu to, ko reik realioj situacijoj, o ne triuku, > kurie tik prie bnv'shniku tenka prasme. Triukai irgi gerai, nieko ten sudetinga, svarbu vieta ir laikas jiems. Kad nori mokytis labai saunu ir keista, sako joks vyras neprisipazins kad prastas meiluzis ir kad prastai vairuoja. Kol suvoki kad nesi tobulas vairuotjas, tol masinos nedauzysi- avarijos prasideda kai atrodo jog viska moki ir viska zinai, o zenklai tik pradinukams. > Ilgai: > Reik realiu situaciju atidirbimo praktikoje, pvz: > Slapias kelias, per velu sustot, matai pestysis ant perejos pries nosi, > reik suspet nustatyt ar gali sokt i antra juosta ar nudauzt rata i borta. Nz, neatsimenu tokios situacijos, pradzioj pypsis, o siaip vaziuojant reik dairytis, jei nematai- nelek. tas pats vaziuojant per sankryza degant zaliam (ypac tik uzsidegus, kai salia rieda letesnis trulikas pvz.) Situaciju atidirbimas praktikoj vadinasi patirtis, vaziuoju kuo daugiau dairydamasis i veidrodelius ir sonus, stengiesi vertinti situacijas, pamacius avarija pasidomi kodel ji ivyko ir ka daryt, kad pats tokioj vietoj nepakliutum (pvz kasdien matau kaip kas nors pries zieda ivaziuoja kam nors i gala- pamano kad priekyje masina nuvaziavo, ziuri i kaire ir mina gaza neziuredami) patirties neismoksi, tik igysi. O vairavimo technika isugdyt tiek kiek reikia kasdienai nera sunku ir labai daug, svarbu suprast kad ekstremalus vairavimas neskirtas kasdieniui vazinejimui, vazinedamas ralio elementus (neskaitant pasizaidimu) teko panaudot kiek atsimenu nu gal pries 4 metus ir tai nepavojingoj situacijoj- uzsidejau slidzia zapaske ir tusciame ilgame posukyje (uzvaziavimas ant autostrados) slystelejau, nes atlekiau siek tiek per greit. > Netiketas plikledis, kai visiskai be perspejimo (tarkim as buvau debilas, > ir tikejausi kad visur pabarste druskos) neber stabdzio isvis.. Sito neismokau per 20 ziemu, vaziuoju taip tarsi pilnas ledas. Stebi temperatura, kelio dangos spalva. Dregna nuo ledo man nesiskiria niekuo. Sausa irgi gali but klastinga- pries kelis metus buvo sauleta ziemos diena, -15 ir autostradoje vietomis ant kelio puste, tose vietose danga buvo dregna, i klaipeda vaziuot buvo smagu, o atgal teko skubet, sutemo ir tos vietos kur buvo paberta sniego patapo ledu, taip apie 20 tokiu vietu po 100 metru. pastebedavau per velai- svarbiausia uzlekus ant ledo nekeist nei greicio nei krypties, jei spesi iki ledo ijungt laisva begi. > Ir kad ir avarinis valdymas vaziuojant 130km/h, kada bet koks > slystelejimas gali virsti karusele ir neprognozuojama trajektorija. cia reik treniruotis, siaip stabdymas karusele neturetu pavirst, ypac jei tvarkingi stabdziai dar su abs to neatsitiks, jei ne mokintis ant ledo paciam abs daryt- numini- atleidi, bet is patirties, jei netiketai tas atsitinka labai sunku maigyt stabdi, dazniausiai numini ir tampi keleiviu uz vairo. Labai jau reikia daug treniruociu kad tas taptu iprociu, paprasciau masina su abs nusipikt. Masina i suktuka pakliuna jei galas varomas staigiai atleidus sankaba perjungiant begi, jei priekis staigiai atleidus gaza... Arba primakalavus vairuo pries stabdyma. Siaip ne vien stabdziais reik isvengt avarijos avarinej situacijoj- sukt i sona, nuo kelio jei ner storu medziu (tarp medziu geriau netaikyt, sunku pataikyt) sukti i kelio atitvara, bandyt apvaziuot kliuti. Ir nelekt taip, kad tektu stabdyt paskutiniu momentu- matai, kad darosi nesamone ir letini, matai kad kelias neaiskus (duobes, remontas, naktis) ir letini, matai vingiuojanti automobili, galinti islyst is sono ir letini, matai durnius lenkia ir gali nespet- letini. > Pagrindine situacija is principo - kalimas ant stabdziu atsiradus kliuciai > priekyje, teoriskai pilnai suvokiu kad butent taip prarandi bet kokia > galimybe isvengt kliuties > Tokiai situacijai Vokietijoj maciau speciailiai sukonstruota situaciju > ruoza, kuriame bet kada gali islyst pestieji, uzpust juodu dumu debesi, ar > kokia putoplastine masina pastatyt pries nosi.. > > Sava masina tam, kad mokymosi metu, nereiketu dar papildomai kad ir > nedidelio pripratimo prie masinos + taip sakant tesi mokymus prie savo > patirties, o ne derini apmokymo kitoj masinoj prie saviskes. Issimtis > aisku sitacijose kuriose gali apvirst ir t.t. (nors as netikiu kad sedana > galima net ir prie 130 staigiam posukyje apverst, jau greiciau ratus > nulausi). Neminek man tokiu greiciu, tai joks rodiklis. O ir koki sedana? pvz zigulys vaziuojant atbulas ir staigiai susukus vaira virsta gal prie 20 km/h ant sauso asfalto, kaip kitos nezinau. Apskritai masinos jei paslysta sonu ir pataiko i duobe ar kelkrascio borta virsta labai greit, greicio ir 10km/h pakakti gali. O vat butent ratu ir nenulausi taip paprastai. Pripratimas pripratimu, svarbu bet ne svarbiausia, cia greiciau klausimas kiek kainuojancia masina pats vazineji, kazkada mokinau viena vaikina su beveik nauju automobiliu, tai besimokant apsisukt su rankiniu svelniai nuvaziavo i pieva, kokiai senutei butu dzin, o jo masinai nulakste nuo dugno plasmases uz 1000 lt, o pries tai primygtinai siuliau nusipirkt tokiom treniruotem ziguli uz 100 usd, kaip tik kaimynas pardavinejo, paskui but uz tiek pat pardaves. > > Isivaizduoju, kad tam turi buti koks senas aerodromas irangtas su > visokiais bordiurais ir pakankamai vietos lygios, kad net masina be > valdymo ramiai sustot galetu bet kuria kryptim. pasidomek kur sirvintu autoklubas organizuoja slalomus, paskui kita diena atvarysi ir pasivazinesi, as dabar nebepamenu bet aplink sirvintas bent keli kukuruzniku nenaudojami aerosuotai yra, arba paskambink ir pasiklausk. Beje, vaziuokit kelim masinom, jei apversi saviske bus kam partemti. Bordiuru kaip tik negali but, reik pasimt senu padangu kruva ir jomis imituot bordiurus, posukius. Nu va kiek prirasiau, nesimiega man ko tais. Ne viskas gali but tikslu ir teisinga, jei ka ne taip parasiau pataisykit.