"bzik" <bzik@bzik.bzik> wrote in message news:helrqs$5j7$1@trimpas.omnitel.net... >o tai kaip su atsinaujinanciu saltiniu propagavimu? negi rapsu plantacijos >auginamos del seno tipo varikliu? Su tuo atsinaujimu biodyzelio atveju gan reliatyvu. Tada gan panasiai ir gamtine nafta yra atsinaujinantis saltinis, tik gerokai palaukti reikia ;-) Realybe yra tokia, jeigu rimciau. Paskaiciavimai rodo, kad biodyzelis nera tinkamas CO2 mazinimui, kadangi jis pats tiesiogiai lysveje neauga. Reikia rapsus ar ka nors kita paseti, uzauginti, nupjauti, perdirbti etc. Visam tam reikia nemazai resursu, tam tarpe ir energetiniu. Visa ta sudejus su jo sudeginimu po to, jis paciu geriausiu atveju yra CO2 atzvilgiu neutralus, bet greiciausiai koncentracija didina. Cia dar nekalbant, kiek zemes plotu reikia paskirti tiem rapsam auginti, kur siaip galetu augti maistas. Susumuojant kol kas prieita isvados, kad ji gal galima butu vartoti laikinai, jei susidarytu situacija, kad nafta jau pasibaige, o kiti energijos saltiniai dar iki galo technologiskai/ekonomiskai nelabai panaudojami. Del konkreciu varikliu reikia skaityti juzerio instrukcija. Jei raso ne, gal geriau ir nepilti. Aisku, galima sava rizika, bet reikia galvoti apie galimas pasekmes. Na, jei koks pigus kibiriukas, kuri siaip ar taip reikia pribaigti, nes nera kur deti, tiktu eksperimentam. Tokio eksperimento rezultatai nera pritaikomi naujesniem varikliam. Beda su biodyzeliu ta, kad jis chemiskai gerokai agresyvesnis visokiu nemetalu atzvilgiu, tad visos variklio detales turi buti jam atsparios.