pabirbini masina 8 valandas ir zinai kad akumas pakrautas 100 proc, jei generatorius tvarkingas... -- vyt/ / "bomanz" <kazkur@taj.ten> wrote in message news:hgdp7a$dno$1@trimpas.omnitel.net... > aaa wrote: >> pjezo wrote: >>> 100 proc tiesos >>> "Vai" <na@na.lt> wrote in message >>> news:hgda3t$oph$1@trimpas.omnitel.net... >>>> Man sako, kad nauja akuma reikia pakraut iki max ir tik tada det i >>>> masina, kiek tame tiesos? >> >> >> Prie to pacio, radau internete "Akumuliatoriaus įtampa prie aplinkos >> temperatūros +20° C privalo būti : 12,6V. - pakrautas 100%; 12,4V - >> pakrautas 75%; 12,2V - pakrautas 50%; 12,0V - pakrautas 25%." Ar >> galima matuojant vien voltaza, kai akumuliatorius neapkrautas tuom >> tiketi ar ne ? Naujas akumuliatorius praejus 5-10 minuciu nuo variklio >> uzgesinimo rodo 12,80. 100 procentu jis pakrautas ar ne.. > > Fignia. Pagal akumuliatoriaus įtampą nustatyti neišeina. Tačiau gali > paduoti > akumuliatoriui tam tikrą įtampą (priklauso nuo temperatūros) ir laukti kol > krovimo srovė nukris iki kokių 0.3A. Tada akumuliatorius bus pilnai > pakrautas. > > Atitinkamai užvedęs variklį gali pamatuoti akumuliatoriaus įtampą. Jei > atitinka > tam tikrą- viskas gerai, anksčiau ar vėliau akumas pasikraus. Jie mažesnė, > bet > po truputį kyla- taip pat gerai, kraunasi. > > Dar galima elektrolito tankį matuoti, bet tai žiauriai nepraktiška. > > Dar visokie generatoriaus testai yra. Pavyzdžiui, ant laisvų apsukų > palauki, kol > akumuliatoriaus įtampa nusistovės. Tada įjungi faras. Įtampa truputį > nukrenta, > bet po to vėl stabiliai laikosi. Gerai, generatoriaus dar užtenka. Taip > jungi > stiklo šildytuvą, ventiliatorių, ilgas... Kol įtampa nieko daugiau > nebejungiant > pradeda po truputį kristi. Maždaug 0.03V per minutę. Tai reiškia, kad > generatorius nebepaveža ir dalis srovės imama iš akumuliatoriaus. Tada > padidini > variklio apsukimus- jei įtampa vėl po truputį kyla- akumuliatorius vėl > kraunasi. > > Rekomenduojamas įtampas prikabinau. Paprastiems švino akumuliatoriams > tinka > žemesnė intervalo pusė, neaptarnaujamiems kalcio akumuliatorias reikia > aukštesnės krovimo įtampos. > -------------------------------------------------------------------------------- > Rekomenduojama akumuliatoriaus krovimo itampa > > Pagal grafika is > "Automotive Electric/Electronic Systems", Second Edition, Robert Bosch > 1995 > Saltinis http://www.landiss.com/battery.htm > > t, 'C U min U max > > 100 13.46 14.06 > 80 13.71 14.22 > 60 13.94 14.38 > 40 14.19 14.55 > 25 14.35 14.67 > 20 14.39 14.74 > 15* 14.43 14.80 > 10* 14.47 14.86 > 5* 14.51 14.92 > 0 14.54 14.98 > -5* 14.59 15.04 > -10* 14.63 15.11 > -20 14.72 15.24 > -40 14.87 15.43 > > *paskaiciuota naudojant tiesine interpoliacija tarp artimiausiu zinomu > tasku > > Priklausomybe -40'C...25'C tiesine, galima paskaiciuoti taip: > U min = 14.551 - 0.00797 * t > U max = 14.971 - 0.01159 * t > > Priklausomybe 25'C...100'C tiesine, galima paskaiciuoti taip: > U min = 14.67-0.0120 * t > U max = 14.88-0.0082 * t >