Tema: Re: Kuo tikras alus skiriasi nuo pramoninio
Autorius: ub
Data: 2009-06-08 17:32:45
praejusi rudeni pradejau bandymus..
Dėl užtrukimo: iš tiesų yra taip, kad jeigu kažkurią dieną verdu alų, tai tą
dieną rimtų darbų jau neplanuoju, nes praktiškai ta diena jau paskirta
virimui. Aišku neverdu nuo 8val ryto, atsikeliu kokia 11 ir pradedu :) Ir
procesas nereikalauja, kad ištisai būtum užsiėmęs. Pvz uždedi katilą ant
ugnies ir palieki 1val virti :) Plius priklauso kaip virsi - iš salyklo ar
iš salyklo ekstrakto. Iš salyklo ekstrakto viskas greičiau vyksta.
Žodžiu, bent jau aš pasidariau išvadas, kad kuo daugiau išsiverdi vienu
virimu, tuo geriau, nes vistiek ir puodus reikia plauti, ir ugnį kurti(verdu
ant pečiaus).. Dabar vienu virimu stengiuosi virti ~50l.
Virimas tai pirma dalis - vėliau alus rūgsta ir reikia po kelių dienų
matuoti jo tirštumą. Jam išrūgus, reikia vieną vakarą pašvęsti išpilstymui į
butelius (jei pilstysi i kegą, tai viskas vyksta greičiau).
Iš esmės tas procesas turi patikti, nes nueiti į pardę ir nusipirkti alaus
yra paprasčiau šiuo atžvilgiu. Tačiau paskutinė dalis - ragavimas - atperka
triūsą, nes žinai, kad turi tarkime 25l juodo porterio, kurio panašaus
atitikmens įsigyti galėtum tik užsienyje :) Na ir šiaip įdomu
eksperimentuoti, pvz virti alų su apelsinų žievelėmis ar su kokia mėtos
žole. Rezultatas - unikalus kaip sakant :)

Žodžiu, bandyk virti, daug kas verda :) UK, USA tai yra populiarus
užsiėmimas. Aišku jei nuspręsi virti, reikės pradžiai šiek tiek įrankių
(indų, termometro ir pan.).
Jei sugalvosi, keliauk į http://alaus.info ten rasi daug naudingos
informacijos.