tfu sumaisiau biski :) skaityk as tingiu :) Alyvos Tepalai ir Naftos produktai API alyvų varikliams klasifikacija API klasifikacija nustato alyvos kokybę atliekant su ja eksperimentus variklyje. Jų metu gali būti tiriamas cilindrų sienelių, stūmoklinių žiedų, guolių ir dujų paskirstymo mechanizmo išsidėvėjimas ir švara, pridegimų ir nuosėdų susidarymas, paviršiaus pažeidimai ir alyvos rūgštingumo padidėjimas. Ši klasifikacija skirsto variklines alyvas į dvi grupes, žymimas raidėmis: S-alyvos benzininiams varikliams ir C-alyvos dyzeliniams varikliams. Papildoma antroji raidė (pvz. SJ, SL arba CG, CH) nurodo kokybinę klasę. Kuo ji aukštesnė, tuo tolesnė abėcėlės raidė ją žymi. Pvz,: SL klasės alyva pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei SJ. Universalaus panaudojimo alyvos žymimos bendra simbolika, pvz.: SL/CF. Benzininiams varikliams: Nuo SA iki SH imtinai specifikacijos nebenaudojamos; SJ - įsigaliojo nuo 1996 m, testų reikalavimai tokie pat kaip ir SH, tačiau turi didesnį atsparumą garavimui ir mažesnį fosforo kiekį; SL - priimta 2001 m, testų reikalavimai kaip SJ, tačiau griežtesni reikalavimai alyvos sunaudojimui ir pridegimų susidarymui aukštoje temperatūroje, kai kurios yra kurą taupančios; SM - įsigaliojo 2004 m., šios alyvos atsparesnės rūgštingumo padidėjimui, pridegimų susidarymui, geriau apsaugo nuo dėvėjimosi, užtikrina lengvą paleidimą žemoje temperatūroje visą savo darbo laiką, kai kurios yra kurą taupančios. Benzininiams varikliams visada galima naudoti aukštesnės kokybės alyvą nei nurodo gamintojas. Dyzeliniams varikliams: Nuo CA iki CE imtinai nebegalioja. CF-4 - nuo 1990 m., keičia CE, mažesnės alyvos sąnaudos ir švaresni cilindrai; CF-2 - nuo 1994 m., dvitakčiams dyzeliniams varikliams; ?F – nuo 1994 m., keičia CD, varikliams naudojantiems kurą su dideliu sieros kiekiu; CG-4 - nuo 1994 m., keičia CD, CE, ir CF-4, dyzeliniams varikliams, kuriems taikomi griežtesni taršos reikalavimai; CH-4 - nuo 1998 m., dyzeliniams varikliams, kuriems taikomi dar griežtesni taršos reikalavimai; CI-4 - pristatyta 2002 m., dyzeliniams varikliams su labai griežtais taršos reikalavimais, ypač tinka varikliams naudojantiems papildomą išmetamųjų dujų deginimo (EGR) sistemą; CI-4 PLUS - pristatyta 2004 m., viršyja reikalavimus CI-4 alyvai; CJ-4 - įsigaliojo 2006 m., rekomenduojama naudoti patiems naujausiems sunkiai apkrautiems mažos taršos dyzeliniams varikliams, naudojantiems mažo sieringumo kurą, suderinama tiek su dalelių filtrais (DPF), tiek su EGR. Visiems keturtakčiams varikliams galima naudoti aukštesnės kokybės alyvą nei rekomenduoja gamintojas, nes aukštesnės kokybės alyva garantuoja ir geresnę variklio elementų apsaugą. Parenkant alyvą dvitakčiams dyzeliniams varikliams būtina atsižvelgti į gamintojo rekomendacijas. ACEA alyvų varikliams klasifikacija ACEA kokybinė klasifikacija yra naudojama nuo 1996 m., o jos naujausioji 2008 m. redakcija skirsto variklines alyvas į tris grupes, žymimas raidžių junginiu : A.../B... - alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir dyzeliniams varikliams, C... – alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir dyzeliniams varikliams, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas, E... - alyvos sunkiajam komerciniam transportui. Kiekviena šių grupių skirstoma į kokybinius lygius. Pvz. A1/B1, A3/B3, C2,B3 arba E4, E7. Reikia pastebėti, kad lengvųjų automobilių alyvos pažymėtos junginiu A.../B... ar C... yra universalaus panaudojimo ir yra tinkamos tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams, be to ACEA klasifikacijoje ne visada didesnis skaičius rodo aukštesnę alyvos kokybę. Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais varikliais: A1/B1- lengvos eigos, degalus taupanti alyva; A2/B2 – nebenaudojama; A3/B3 - pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu; A3/B4 – pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu, moderniems dyzeliniams varikliams su tiesioginiu kuro įpurškimu; A5/B5 - - lengvos eigos, degalus taupanti alyva, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu. Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais mažos taršos varikliais, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas (DPF ir TWC), todėl sudėtyje yra ribojamas sieros, pelenų ir fosforo kiekis: C1 - lengvaeigė, degalus taupanti alyva su griežčiau ribojama chemine sudėtimi; C2 – lengvaeigė, degalus taupanti alyva; C3 - pasižymi geresniu plėvelės patvarumu; C4 – pasižymi geresniu plėvelės patvarumu, griežčiau ribojama cheminė sudėtis. Komerciniams automobiliams (sunkusis transportas): E1, E2, E3, E5 – nebenaudojamos. E4 – patvari, ilgiausius keitimo intervalus užtikrinanti alyva (~90.000-150.000km), netinka DPF sistemoms; E6 - patvari, ilgiausius keitimo intervalus užtikrinanti alyva (~90.000-150.000km) su griežtai ribojama chemine sudėtimi, suderinama su DPF, EGR ir kitomis dujų šalinimo sistemoms, mažo sieringumo kuru; E7 – patvari, ilgus keitimo intervalus užtikrinanti alyva, netinka DPF sistemoms; E9 - patvari, ilgus keitimo intervalus užtikrinanti alyva su griežtai ribojama chemine sudėtimi, suderinama su DPF, EGR ir kitomis dujų šalinimo sistemoms, mažo sieringumo kuru. "Rokas" <xrokas@kis.lt> wrote in message news:i0io2d$1m5$1@trimpas.omnitel.net... > CASTROL 5w-40 > > Buna C3 ir B4 kuri geriau piltis? > > ka reiskia tas zymejimas? > > -- > > Rokas Ražanauskas > 867122453 Kaunas > > >