Tema: Re: BMW E36 316 CASTROL tepalai
Autorius: kardanas
Data: 2010-07-02 09:52:06
tfu sumaisiau biski :) skaityk as tingiu :)
Alyvos Tepalai ir Naftos produktai API alyvų varikliams klasifikacija
API klasifikacija nustato alyvos kokybę atliekant su ja eksperimentus 
variklyje. Jų metu gali būti tiriamas cilindrų sienelių, stūmoklinių žiedų, 
guolių ir dujų paskirstymo mechanizmo išsidėvėjimas ir švara, pridegimų ir 
nuosėdų susidarymas, paviršiaus pažeidimai ir alyvos rūgštingumo 
padidėjimas. Ši klasifikacija skirsto variklines alyvas į dvi grupes, 
žymimas raidėmis: S-alyvos benzininiams varikliams ir C-alyvos dyzeliniams 
varikliams. Papildoma antroji raidė (pvz. SJ, SL arba CG, CH) nurodo 
kokybinę klasę. Kuo ji aukštesnė, tuo tolesnė abėcėlės raidė ją žymi. Pvz,: 
SL klasės alyva pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei SJ. 
Universalaus panaudojimo alyvos žymimos bendra simbolika, pvz.: SL/CF.
Benzininiams varikliams:
Nuo SA iki SH imtinai specifikacijos nebenaudojamos;
SJ - įsigaliojo nuo 1996 m, testų reikalavimai tokie pat kaip ir SH, tačiau 
turi didesnį atsparumą garavimui ir mažesnį fosforo kiekį;
SL - priimta 2001 m, testų reikalavimai kaip SJ, tačiau griežtesni 
reikalavimai alyvos sunaudojimui ir pridegimų susidarymui aukštoje 
temperatūroje, kai kurios yra kurą taupančios; SM - įsigaliojo 2004 m., šios 
alyvos atsparesnės rūgštingumo padidėjimui, pridegimų susidarymui, geriau 
apsaugo nuo dėvėjimosi, užtikrina lengvą paleidimą žemoje temperatūroje visą 
savo darbo laiką, kai kurios yra kurą taupančios.
Benzininiams varikliams visada galima naudoti aukštesnės kokybės alyvą nei 
nurodo gamintojas.
Dyzeliniams varikliams:
Nuo CA iki CE imtinai nebegalioja.
CF-4 - nuo 1990 m., keičia CE, mažesnės alyvos sąnaudos ir švaresni 
cilindrai; CF-2 - nuo 1994 m., dvitakčiams dyzeliniams varikliams; ?F – nuo 
1994 m., keičia CD, varikliams naudojantiems kurą su dideliu sieros kiekiu;
CG-4 - nuo 1994 m., keičia CD, CE, ir CF-4, dyzeliniams varikliams, kuriems 
taikomi griežtesni taršos reikalavimai;
CH-4 - nuo 1998 m., dyzeliniams varikliams, kuriems taikomi dar griežtesni 
taršos reikalavimai;
CI-4 - pristatyta 2002 m., dyzeliniams varikliams su labai griežtais taršos 
reikalavimais, ypač tinka varikliams naudojantiems papildomą išmetamųjų dujų 
deginimo (EGR) sistemą; CI-4 PLUS - pristatyta 2004 m., viršyja reikalavimus 
CI-4 alyvai; CJ-4 - įsigaliojo 2006 m., rekomenduojama naudoti patiems 
naujausiems sunkiai apkrautiems mažos taršos dyzeliniams varikliams, 
naudojantiems mažo sieringumo kurą, suderinama tiek su dalelių filtrais 
(DPF), tiek su EGR.
Visiems keturtakčiams varikliams galima naudoti aukštesnės kokybės alyvą nei 
rekomenduoja gamintojas, nes aukštesnės kokybės alyva garantuoja ir geresnę 
variklio elementų apsaugą. Parenkant alyvą dvitakčiams dyzeliniams 
varikliams būtina atsižvelgti į gamintojo rekomendacijas.

ACEA alyvų varikliams klasifikacija
ACEA kokybinė klasifikacija yra naudojama nuo 1996 m., o jos naujausioji 
2008 m. redakcija skirsto variklines alyvas į tris grupes, žymimas raidžių 
junginiu : A.../B... - alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir 
dyzeliniams varikliams, C... – alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir 
dyzeliniams varikliams, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas, E... - 
alyvos sunkiajam komerciniam transportui. Kiekviena šių grupių skirstoma į 
kokybinius lygius. Pvz. A1/B1, A3/B3, C2,B3 arba E4, E7. Reikia pastebėti, 
kad lengvųjų automobilių alyvos pažymėtos junginiu A.../B... ar C... yra 
universalaus panaudojimo ir yra tinkamos tiek benzininiams, tiek dyzeliniams 
varikliams, be to ACEA klasifikacijoje ne visada didesnis skaičius rodo 
aukštesnę alyvos kokybę.
Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais varikliais:
A1/B1- lengvos eigos, degalus taupanti alyva;
A2/B2 – nebenaudojama;
A3/B3 - pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu;
A3/B4 – pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu, 
moderniems dyzeliniams varikliams su tiesioginiu kuro įpurškimu; A5/B5 - - 
lengvos eigos, degalus taupanti alyva, pasižymi geresniu atsparumu 
oksidacijai ir plėvelės patvarumu.
Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais mažos taršos 
varikliais, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas (DPF ir TWC), todėl 
sudėtyje yra ribojamas sieros, pelenų ir fosforo kiekis:
C1 - lengvaeigė, degalus taupanti alyva su griežčiau ribojama chemine 
sudėtimi;
C2 – lengvaeigė, degalus taupanti alyva;
C3 - pasižymi geresniu plėvelės patvarumu;
C4 – pasižymi geresniu plėvelės patvarumu, griežčiau ribojama cheminė 
sudėtis.
Komerciniams automobiliams (sunkusis transportas):
E1, E2, E3, E5 – nebenaudojamos.
E4 – patvari, ilgiausius keitimo intervalus užtikrinanti alyva 
(~90.000-150.000km), netinka DPF sistemoms;
E6 - patvari, ilgiausius keitimo intervalus užtikrinanti alyva 
(~90.000-150.000km) su griežtai ribojama chemine sudėtimi, suderinama su 
DPF, EGR ir kitomis dujų šalinimo sistemoms, mažo sieringumo kuru; E7 – 
patvari, ilgus keitimo intervalus užtikrinanti alyva, netinka DPF sistemoms; 
E9 - patvari, ilgus keitimo intervalus užtikrinanti alyva su griežtai 
ribojama chemine sudėtimi, suderinama su DPF, EGR ir kitomis dujų šalinimo 
sistemoms, mažo sieringumo kuru.

"Rokas" <xrokas@kis.lt> wrote in message 
news:i0io2d$1m5$1@trimpas.omnitel.net...
> CASTROL 5w-40
>
> Buna C3 ir B4 kuri geriau piltis?
>
> ka reiskia tas zymejimas?
>
> -- 
>
> Rokas Ražanauskas
> 867122453 Kaunas
>
>
>