> Kiek reikia ampervalandžių normaliai užvesti automobilį ( tarkim viskas veikia gerai) ? Kokia nauda iš šimtų ampervalandžių, jei prijungtas starteris nusodina iki 5 V. Plikos ampervalandės pritaikomos tik idealizuotam įtampos šaltiniui: tarkim, vidaus varža pastovūs 5 miliomai iki išsikrovimo, o išeikvojęs ampervalandes, atsijungia. Toks, apkrautas ~600 amperų, palaikys lygiai ~9 voltus iki pat realaus užsivedimo (tegul turim ampervalandžių atsargą eksperimentui). Paskaičiuojam laiką ir gaunam, kiek ampervalandžių reikėjo. Jei užsivedė per sekundę, tada 600/3600 ==> 0.16 Ah. Realiam akumuliatoriui išsikraunant, ir įtampa mažėja, ir vidaus varža didėja. Vadinasi, net užvedimo metu. O juk apkrova irgi nepastovi: yra rimties trintis, pirmo apsisukimo metu mažiau tepalo, ir taip toliau. Net jei žiūrėtum skaitmeniniu oscilografu, kas ten realiai vyksta, nieko gero nesužinotum. Senais laikais nesismulkindavo ir testuodavo atskiras akumo sekcijas apkrovos ekvivalentu, kuris laikomas prijungtas tam tikrą laiką. Gaila, kad atitinkama metodika tik pasako geras/blogas, o kitų naudingų dalykų (reali talpa ir startinė srovė) neprognozuoja. Taigi gaunasi visiškas jovalas. Be to, skirtingų gamintojų akumai su tiek pat Ah gali turėti ir skirtingą deklaruojamą startinę srovę. Kuri galioja visiškai naujam ir šviežiai įkrautam akumui, o šitas savo ruožtu turėjo būti gamykloje iš visos partijos atrinktas ir praeiti testus :) Bandoma gaminti kondensatorius tam reikalui kompensuoti. Jei visą išsikrovimo laiką liktų pastovūs 2 miliomai, efektas būtų didžiulis. Va, turint vietos antram akumui (svoris ir matmenys maždaug tokie patys) ir atliekamus 1800$... http://www.cantecsystems.com/ccrdocs/cantec-can-crank-12pp-20.pdf -- saimhe