Dar marksizmo-leninizmo filosofija mus moke, kad yra tiesa ir teisybe. Teisybe yra klasine, o tiesa - absoliuti. Taip, kad nieko naujo. Markizas "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:gp2q8t$et6$1@trimpas.omnitel.net... > Cia drisciau su tavim nesutikti. Nors tose citatose nieko naujo sau > neaptikau, bet del jo tiesos sunku gincytis. Gal tiesiog tos morales yra > dvi. Viena vadovaujasi zmones, kurie patys iesko tiesos, maziau pasiduoda > autoritetu itakai, daugiau remiasi savo loginemis isvadomis. Antroji > morale kuriama valdzios, religijos hierarchu, verslo banginiu ir t.t., > zodziu tu, kurie jos pagalba nori stiprinti savo valdzia. Deja, manau, > dauguma zmoniu vadovaujasi ta antraja morale (nes taip lengviau gyventi ir > nereikia paciam prisiimti atsakomybes) ir ja vadovaunantis gali daryti net > baisiausius nusikaltimus - ypac tai aktualu per karus ir suirutes. > Besivadovaujantys pirmaja morale dazniausiai yra disidentai bet kuriai > valdziai ar laisvamaniai religineje visuomeneje. > > "shedeuw" <shedeuw@yahoo.com> wrote in message > news:gp119g$j5o$1@trimpas.omnitel.net... >> Nematau reikalo skaityti, kai jau tavo duotuose istraukose galima >> gincytis ir gincytis. Kad ir "ruling classes inevitably use ethical >> theories to justify their power " - galima i tai ziureti atvirksciai: >> pirma atsiranda tam tikra morale, isitikinimai, o tik paskui pagal juos >> sukuriama nauja valdzios sistema, todel teigti, jog valdzios sistema >> remiantis tam tikrais etiniais principais pateisina save yra tas pats, >> kas teigti, jog vaikas vartodamas temrina "tevai" pateisina savo >> egzistavima. >> Pats autorius yra linkes i anarchizma ir su panasiais gincytis yra >> tiesiog beprasmiska. Kaip ir su komunizmo propaguotojais - viska galima >> graziai isdestyti popieriuje, bet realybeje tokios "genialios", >> "revoliucines" idejos pasmerktos zlugti, nes bando primesti dirbtinai >> sukonstruotus konstruktus. Autorius manosi padares kazkoki revoliucini >> suoli (filosofiniame) mastyme, bet jei pradesi gilintis i visu, kuriuos >> kankina panasios ambicijos, darbus, tai net internetui nebeliks laiko :)) >> >> "Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message >> news:gp0u7m$esk$1@trimpas.omnitel.net... >> OK, tai paskaityk t± knyg± ir pakritikuok remdamasis psichologijos >> mokslu, nes dabar diskutuoti apie teorij±, su kuria vienas diskutuotojas >> susipa¾inźs, o kitas ne, yra beprasmi¹ka ;) >> >> -- >> Doc >> >> "shedeuw" <shedeuw@yahoo.com> wrote in message >> news:gp0t8a$dh1$1@trimpas.omnitel.net... >>> Etiniai, moraliniai klausimai yra tiesiogiai susije su psichologijos >>> mokslu ir cia jie nagrinejami ne vien "mastant", bet ir atliekant >>> tyrimus. Zenono Elejiecio paradoksai irgi gali kazkam atrodyti >>> patrauklus, nors kasdieninis patyrimas tam priestarauja