Viktorija wrote: > o sarasus gi irgi sudaro zmones, tai ar vieni tau patars ka ziuret, ar > kiti :) kartais galima net pamanyt, kad kokio nors mokslu daktaro, knygu > autoriaus nuomone gali buti vertingesne negu grupso dalyvio. nu bet > velgi - kaip kam. Sakyciau tu ne taip supratai, kas buvo pasakyta. Klausimas ne tame, kad saraso autorius nekompetentingas ar sarasas niekam tikes, bet primiausia ka gi aplamai tas sarasas reiskia? Jei vel pasitelkti pavyzdi su maistu, jeigu tu idesi sarasa "Saldziausi pasaulio patiekalai", o kazkas prades sakyti - ne, nesamones, jie man visai nepatinka, tai cia ne vienas nebus neteisus, bet paprasciausiai bus nesusikalbejimas - vienas apie batus, kitas apie ratus. Nes saldziausi, tai nereiskia skaniausi ir jei kazkam tas patiekalas nepatinka, tai nepakeicia fakto, kad jis saldziausias. Vat taip ir su tuo tavo sarasu - tarkim autorius kompetentingas ir jie tikrai kultiniai, bet tai nereiskia, kad jie aplamai verti demesio siandien. Mat snekant apie bet kokius filmu topus, labai reikia atkreipti demesi i istorine perspektyva. Filmas gali tapti kultiniu del ivairiausiu priezasciu, galbut jis buvo labai novatoriskas, panaudojo neiprastus techninius sprendimus, nagrinejo aktualias problemas. Bet visa tai buvo tada, o siaip dienai galbut tos problemos nebeaktualios, idejos nuvalkiotos, siuzetas primityvus, techniniai spendimai beviltiskai pasne ir t.t. Zinoma, tai nekeicia fakto, kad tuo metu filmas buvo isskirtinis ir uzsitarnavo savo vieta kino meno istorijoje, bet siandien ji ziureti verta nebent del bendro isprusimo, nes jis pasirodys primityvus ir neidomus. Cia is tikruju dazna visu topu problema, kad neiskiria ar vertina filmus ziuredami is istorines perspektyvos, ar is sios dienos poziciju, o paskui prasideda gincai, kad tas ar anas autorius durnas, nors is tiesu jie tiesiog vertina skirtingus dalykus. Va ir tas tavo sarasas - jis sudarytas zvelgiant is istorines perspektyvos ir taip, buvo tie filmai kultiniais, taciau siandien tikrai daugelio is ju ziureti tiesiog neverta.