Viktorija wrote: > o del von Tiero, nu man Dogvilio atmosfera tikrai neatrodo per prasta. Cia kas - ironija, ar vel nesutarimas del savoku, si karta kas tai yra atmosfera? Filmas su atmosfera, tai toks, kuris sukuria betarpisko dalyvavimo jausma, kai, noredamas kazka pasakyti, nebutinai tiesiogiai parodo, kad aktorius ta daro, o audiovizualiniu priemoniu pagalba tave pati privercia ta emocija pajausti. O Dogvilis tai kaip tik filmas, galima sakyti visai be atmosferos - t.y. samoningai atsisakantis daugelio kine naudojamu israiskos priemoniu ir naudojantis tiesiog teatrini istorijos perteikimo mechanizma. Ir, teisingai, atmosfera tai daug daugiau nei vien operatoriaus darbas, tiesiog kai kurios filmo sudetines dalys yra savarankiskos, kurias galima nagrineti atsietai nuo kitu, pavyzdziui siuzetas, vaidyba. Bet operatoriaus darbas tai toks nesavarankiskas dalykas, o tik vienas is istrumentu, kurianciu atmosfera. Kartais net sunku ir pasakyti, kas gi konkrecioje scenoje nuotaika sukuria - ar tai operatoriaus darbas, o gal apsvietejo, o gal dailininko, o gal kompozitoriaus. Todel as i jas visas ziuriu kaip i visuma ir vertinu per tai, ar pasieke galutini tiksla - sukure atmosfera. Nes jei ir kamera labai gudriai judes, bet atmosferos nebus, tai nebus galima vadinti geru operatoriaus darbu.