>> kazkaip atrode, kad 7200 is esmes visada greitesnis uz 5400. >> pasiguglinau, kad senesnis 7200 gali buti letesnis uz naujesni 5400. Ka ir sakiau :) >> jeigu ir vienodo sviezumo 5400 buna greitesnis uz 7200, >> tai kam tuos 7200 isvis gamina? Sviezumas nera "to paties irasymo tankio" Pvz. 1TB WD kazkuries buvo vieno arba dvieju disku viduj, nors net modeli rase ta pati (ten gale papildomos raides isduodavo, kur kuris) Jei viduj pakankamai identiska, tai 5400rpm -> 7200rpm yra +33% greicio (tikrai ne dvigubai didesnis linijinis greitis .. bet ten, kur buna ir seek - gal ir daugiau gali tiketis) > seek time tiksliau kazkuris sudetinis jo skaiciukas (latency). 1sek = 1000ms ... 7200rpm yra 120rps, t.y "apsisukimas" per 8,33ms http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive_performance_characteristics#Rotational_latency Jei atseek'ino iki reikiamo "takelio", bet info ne takelio pradzioj, o gale - lauki kol diskas apsisuks. Blogiausiu atveju lauksi 8,33ms - t.y. kol apsisuks diskas.. vidurkis laikomas matyt puse to, t.y. 4,17ms Seek'as, kuris "girdisi" (HDD drozia) - laksto sakute, tai jai rpm dzin, bet tikras seek yra laikas, kol galvute atsidurs tinkamoj vietoj + laikas, kol diskas apsisuks iki reikiamos pozicijos. Jei idomu placiau - IBM/Hitachi isleisdavo apie 300psl. tech. info apie konkretu diska, ir ten skaiciavimai detalizuoti. 17psl - http://www.hgst.com/tech/techlib.nsf/techdocs/CE152565AFCE3DA0882579AC007EFD30/$file/TSZ7K500_Std_Model_OEMSpec_v3.1.pdf is senesniu (cia jau Deathstar'o info): Rotational speed (RPM) 7200 / 5400 Latency (average ms) 4.17 / 5.56 Media transfer rate (max Mbits/sec) 444 / 372 Interface transfer rate (MB/sec) 66.6+ / 66.6+ Sustained data rate (MB/sec) 37 / 32 Seek time (read typical) Average (ms)3 8.5 / 9.5 Track-to-track (ms) 1.2 / 1.6 Full-track (ms) 15.0 / 16.0 Dar. 24psl - http://www.hgst.com/tech/techlib.nsf/techdocs/0C810B96385B2DBA86256E40006FB9F1/$file/d7k80_sp1.6.pdf 4.5 Performance characteristics .....................................................................24 4.5.1 Command overhead ........................................................................24 4.5.2 Mechanical positioning...................................................................24 4.5.3 Drive ready time .............................................................................26