Tema: ARTHUR WALKINGTON PINK. Dievo savybės
Autorius: GP
Data: 2009-07-14 19:28:17

Dievas nėra tas, kuris nežino ateities įvykių, įvyksiančių dėl
žmogaus valios. Kartais tuo bandoma spekuliuoti, aiškinant tai
predestinacija (iš anksto nulemtu likimu), sakant  „jog man taip jau
lemta“. Tam paneigti galime pasinaudoti pavyzdžiu, kuomet skolindami
draugui knygą (ar bet ką) žinome, jog jis pažadėtu laiku neatiduos.
Tačiau draugas yra laisvas pasielgti taip, kaip nori. Jo mūsų žinojimas
nei kiek nesąlygojo.  Priimame, jog jis žino, kad laiku atiduoti yra
geriau, negu ne laiku.   
„Dievas nėra pažįstamas protu. „Dievas yra Dvasia“ (Jn 4, 24) ir
todėl gali būti pažįstamas dvasiškai“. Teisingai sako autorius.
Tačiau negalime pilnai atmesti ir proto. Nors jis pavaldus širdžiai,
tačiau gali pagelbėti  iššifruojant Dievo kalbą mums. O Jis kalba
mūsų gyvenimo aplinkybėmis, Jo siunčiamomis mintimis (jos visuomet
ateina pirmiau, negu iš kito šaltinio, taip pasinaudojant žmogaus
Kūrėjo teise), bei sapnais (labai retai). Jis kalba  ir Šv. Raštu.
Tačiau, kad jį pradėtume skaityti, turi ateiti tam noras (dvasinis) ir
mintis. Kad perskaitęs kažkiek suprastum, tam taip pat turi ateiti
mintis. Ji priklausys nuo mūsų išprusimo, Šv. Rašto pažinimo,
tikėjimo gilumo.
Tačiau kadangi  „Dievas yra meilė (1Jn 4,16)“ tai geriausiai Jį
galime pažinti meile, kuriai niekas negali prilygti. Daugelio teologinių
traktatų išvedžiojimai yra tik bandymas protu pažinti Tą, kurio akyse
šio pasaulio išmintis yra kvailystė (pagal 1 Kor 3,19). 


-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=16887