Tema: ARVYDAS MACIULEVIČIUS. Istorija – menas ar mokslas?
Autorius: Ld
Data: 2010-02-03 17:09:09

"Nors meno ir istorijos sąsajos šiuolaikinių menininkų ir istorikų
praktikose yra akivaizdžios, vis dėlto mokslinio krūvio svoris
nepaleidžia iš tvirtų ir griežtai reglamentuotų rašymo strategijų."
O kada meno ir istorijos sąsajos nebuvo akivaizdžios? Šis klausimas,
kaip ir minėtinos sąsajos praktikose, akivaizdus nuo Herodoto laikų.
Pirmi beviltiškai šabloniški žodžiai mano noro paskaityti straipsnio
dar neužgesina. Tad, tęsiam. Būtovės slėpiniai - laida, kurios
siužetas kuriamas dramos pagrindu ir įtraukiantis žiūrovą į
istorinės tiesos paieškas? Tik nereikia lialia, būtovės slėpiniai
įdomūs buvo ir gali būti tik tiems patiems istorikams, kurių gyvenimai
ir pasauliai apsiriboja tikslu wanna be bumblauskas (A. Švedo pavyzdys, kd
per sąsaja su pop kultūra stengiamasi atkeipti dėmesį į (oooh
WTF???kas do bybis??)pseudo inovatorišką (kadangi tai tik vargšiška
vakarų sovietologijos mokslininkų kartotė) sovietinės visuomenės
analizę)ir kurie taip ir nežino, kas yra tikroji drama, gyvas
įsitraukimas ir tikroji absesija. Plius. Dar ir pirmas sakinys.  Dar syk -
būtovės slėpiniai, kad ir ką autorius bekliedėtų - vienas
vargšiškiausių "meniškos" istorijos populiarinimo pavyzdžių. Gaila
apie ŠMC nieko negaliu pasakyt, nes nuo jo esu per 7 tūkts km. Gal
būčiau ką gražaus parašius, išvengus drabstymosi šūdais, nžn.
(beje, tas komentaras apie Būtovės Slėpinius gal slepia kompleksą iš
vaikystės, kai mama už bausmę liepdavo tą laidą žiūrėt, kita
vertus, visa žmogaus būtis ir tėra kompleksų ir prietarų rinkinys).
Apie Norkų nk negaliu pasakyt, neskaičiau tos knygos, gal ir visai
nebloga, reiks pažėt kai laiko turėsiu, tuo labiau, kad gerą įspūdį
jo išsami studija apie postsovietinę transformaciją.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17374