Jis ir turi būti pasinėręs visas. Jo diametras gal 6 cm. Vadina jį lago davikliu, malūnėliu. Reikia pjauti laivo korpuse skylę ir jį įstatyti. Senesni, didesni veikia patikimiau, nesustoja nuo dumblių ir pan. Nauji, mažesni užpildoma forma panašesni į rutulį. Jie dažniau sustoja užsiteršę. Na, aš buriuoju nuo dviejų metų :) su kyline jachta (drakono klasės), kurioje buvo ir yra toks daviklis. Nors ir labai pasvyra, tačiau visada vandenyje. Žinoma, galbūt lengvoms mažoms sportinėms jachtutėms tas netinka, bet.. ar korpuso vieta ties švertu dažnai iškyla iš vandens? Ir kai jau iškyla (turbūt tik ant bangos), ar tikrai svarbiausia žiūrėti į greitį ir matyti jį tiksliai.. Juk minėjai, kad tai aktualiau prie mažų greičių. Marius "Sigun" <a@xxx.lt> wrote in message news:it7dc6$lfc$1@trimpas.omnitel.net... > 2011.06.14 12:31, lietuvys rašė: >> Ar aš kažką praleidau, ar niekas nekalbėjo apie vandens rato principu veikiantį daviklį? Tik nežinau kaip jis vadinasi ir kur rasti. Niasdešimt metų tokį naudojo. O dabar - kaip tik su dviračio spidometru :) >> >> Įsivaizduok kryžių, kurio kraštinės kaip plonos mentelės, o vidury - ašelė. Mentelių galuose cilindro formos pastorinimai, iš kurių viename ar daugiau - magnetas. Ratukas įtvitintas į korpusą, kuris jį dengia iš vienos pusės ir leidžia laisvai suktis. Toks daiktas sandariai montuojamas į jachtos korpusą po vandeniu, o herkoninis ar halo daviklis - iš vidaus, prie korpusėlio. Panašu į tokį, tik mano matyti buvo plokščių mentelių: >> http://arduskipper.blogspot.com/2011/03/paddlewheel-speed-sensor-wind-vane.html >> > > Senovinių ratų principas netinka - burinis laivas pasvyra į vieną ar > kitą šoną ir jei ratas mažiukas - vienu atveju pakils virš vandens, > kitu pasiners visas. O didelio rato daryt tikrai neverta. Kaip minėjau, > čia tiesiog taip, laisvalaikiui, jeigu pavyktų pigiai ir paprastai, > todėl nei su gps(su echolotais ar be jų), nei su dideliais įrengimais > nėra noro užsiimt. > > Sig.