Nu ka, keleta valandu pamaigiau shita keista dalyka. Tiesa pasakius jo visai nelaukiau (kaip ir rage), todel neturejau jokios ishankstines nuomones ar neisisipildzhiusiu vilchiu, taigi zhvilgsnis i shi zhaidimuka buvo labai neutralus. Vazhiuojam. Borderlands - kas tai? Na, visu pirma reiktu pripazhinti, kad glaustai i shi klausima atsakyti tikrai nepavyktu. Mano antaki pakele, kai shiandien perskaichiau, kad tai vadinasi rpg zhaidimas, nors, bukim biedni bet teisingi, jis panashiai rpg kaip stalkeris ar diablo - geriausiu atveju ji galima butu pavadint sci-fi fph'n's (first person hack'n'slash). Ir man asmenishkai kilo labai stiprus jausmas, kad tai transmorphers ir panashiu "filmu" variantas, kai priesh aaa lygio filma ishleidzhiamas mazhabiudzhetis labai panashaus pavadinimo shudfilmis, kad pabandyt nusigriebt grietineles nuo bendro katilo ish neidemiai skaitanchiu. Aishu shiuo atveju uzh toki palyginima galiu susilaukt arkliashudzhio i nugara, nes 2k Games tikrai nera shudfirme leidzhianti beleka:), o ir rage neishleidzhiamas rytoj (imho jie abu sukasi ant panashios koncepcijos). Bet, viena kart ileides tokia shventvagishka minti i savo galva, niekaip nesugebejau jos ishmest to jausmo, kad zhaidi kazhkoki greichiau uzh konkurentus ishsukta klona. Borderalands yra sci-fi-hack'n'slash-sandbox stiliaus zhaidimas. Tu <irashyti savo varda> {Moredecai - snaiperis,Brick - berserkeris - sunkusis karys,Roland -medikas/karys ir Lilith - mag.. tfu, sirena - kazhaks tarp rogue'o ir alia mago, kiek tai imanoma sci-fi:) } atvyksti i Pandoros palaneta - kiekvienas ish heroju atvyksta ten del savu priezhaschiu, kas surast zhmoniu ish savo praeities, kas kad surast panashiu i save, bet galu gale visi yra isukami i vietines batalijas - visi Pandoroje ieshko slapto ateiviu lobio. Zhaidimas yra mad max'o ir diablo kratinys (diablo, nes pasak kureju, kiekviena kart pradedamas zhaist tu sugeneruoji sau mapa, kuriame pagrindines vietoves nesikeichia, bet yvairus instancai yra vis nauji. Propoganda skelbia zhaidime yra daugiau nei 17 _milijonu_ skirtingu ginklu (na matyt ne ginklu o itemu). Aishku skirtingi jie tik savo skaichiukais - o tas matosi, kai vienodai atrodantys ala neo-ak47 jau machiau bene 4 ar 5 skirtingu galingumu. Aishku tas randomas gali ishsukt ir idomiu variantu, zhaidzhiu uzh snaiperi - radau (paslepta:) dezhe kurioje uzhtikau tikrai idomu exponata (nesiplesiu:) - radau dar viena uzhslepta dezhe su papraschiausiu revolveriu, su trigubai didesniu damage'u uzh SMG ir dvigubai uzh ak47:). Taigi pirkt ginklu tikrai neteks - bet kur ishleist pinigelius tikrai rasit - ginklu taplu upgreidai yra butinas ir nerealiai brangus malonumas (antras upgreidas snaiperiui atsiejo 6k, taip pat norisi tokiu pat upgeidu ir kitiems ginklams). Tik nepagalvokit, kad visi ginklai yra vienodi, ne, daugelio ju ishvaizda yra skirtinga, skirtingos charakteristikos. Bet tiketis 17 limonu skirtingu dizainu tikrai neverta:). Arba neradau kaip, arba zhaidime neimanoma pardavineti ginklu, taigi neshioti ju daug neteks, o ir inventorius mazhas - upgreidintam galiu neshiot 15 itemu, iskaichiuojant ginklus, skydus, upgreidus granatom, health pakus ir pan. O, ka dar pamirshau paminet - energetiniai skydai. Ju pirkti irgi nesiulychiau (na pirmus kelis gal teks), nes ju tikrai nemazhai susirenki pakeliui - chia mes priejom prie pirmos zhaidimo skylutes, kuri ilgainiui pavirsta dantu skausmu - situacija: tu katik ishguldei visa banditu kolonija, ko pasekoje ant zhemes pilna visko, pinigu, shoviniu, ginklu ir skydu, kuriu 99% yra blogesni uzh tavo, berinkdamas pnigus, tu netychia pasiemiai ir skyda kuris teturi 60pointsu (vietoj tavo 190ties) ir aishku jis automatishkai uzhdedams - ar kas nors pasako tai - ne. Taigi teks ishsivystyt iproti, vis patikrint savo skyda, ar kartais neturi kokio vaikishko 60tuko vietoj savo normalasu vyrishko skydo:). Negana to, jei tavo inventoriu buvo pilnas, buvusi skyda mes tiesiog ishmetam - taigi dar teks paieshkot, kur ishmestas senasis. Tas pats su ginklais, tik, na, jie bant jau ish kart matosi:) Grafika. Kazhkur skaichiau, kad kazhkas labai gyre toki pasirinkima, mat kurejai nusprende, kad fotorealistishkos grafikos jiems nereikia, jos ir taip visur pilna, tai jie vat uzhsuks tokia, pieshtine, mat jiems kitaip humoras nesigautu - bullshit! Tokia grafika imho pasirinkta ne ish gero gyvenimo - taip, ji turi savo pliusu, nera loading screenu einant per mapa (t.y. yra (geras kalamburas:), bet tik keliantis i "pozhemius" - kitus, randomu ishmetytus mapus ir grizhtant atgal). Na, bet ji tokia pakenchiama, aishku asmenishkai ash labiau norechiau ala falouto grafikos - falloutas juk sugebejo turet nemazha mapa ir labai nebloga grafika... Anyway. Gameplayus/mechanika. Veikejo pasirinkimas taves kaipir neapriboja kokius ginklus naudosi - pasirinkes snaiperi puikiausiai gali shaudyt ish ak47-like aparatu ir kelt ju lygi (nezhinau ka tas duoda:), veikejo pasirinkimas duoda tik matyt jegu kieki (ir ju padaugejimo po levelio pasiekimo, turbut, nebandzhiau uzh kitus:) ir matyt skilus, kuriuos gali kelt su gautais skilpointais. Taigi jei pasirinkai snaperi, butu pravartu shaudyt ish jo, nes bonusus tu gauni pagrinde jam - bet tau nieks netrukdo persijungt i shotguna ar automata kai prieshas prieina arti. Mirtis chia kainuoja - tiesiogine ta zhodzhio prasme. Po mirties tu buni atkuriamas paskutineje atkurimo stoteleje (aka checkpointas:) - kuri ish tave snujama pinigeliu (kaip supratau procenta nuo turimu). Kas yra labai nesmagu - respawnas. Prieshai respawnina ne tik tau mirus, bet tiesiog - kas reishkia, kad prabeges i viena mapo puse gryzhdamas vel turesi shaudyt tuos pachius banditus, tik ne tokiais kiekiais - kas jei atvyrai uzhknisa, kiekviena karta atvazhiavus iki miesto zhinai, kad ish kaires atbegs 3 2/3 levelio pridurkai (du su shieldais - vienas be) - kurie i gala tau net beveik nebeduoda expo, bet tiesiog nervina kaip ikyrios muses... tas atrodo kaip miniumum ne tikrovishka. Tas respawnas yra antra skylute, kuri ilgainiui tampa dantu skausmas - ishguldzhius visa mapa ir mirus beveik prie boso (ir pamirshus pazhymet respawno bokshtelio viduryje mapo) tu busi priverstas keliaut per visa mapa, vel shaudyt shunu-like gyvuliu ordas ir banditus, tam kad daeit iki boso ir vel mirt :( .. Mirtis aishku padaryta idomiai.. jau agonijoj besimerkiant akim tu dar gali pleshkint i savo priesus ir jei nukali ta, kuris nukale tave (ar turbut betkuri kita:) - atsigauni su pilnu skydu ir kruopele gyvybiu - kurios beja, chia yra labai retos. Taigi didelis skydas yra ne prabanga ir butinybe,tiesa kas geriau, didelis ar greitai regeneruojantis skydas yra strategijos reikalas. Ar dar geriau - skydas, kuris pasibaiges ishleidzhia elektros ishkrova aplink uzhmushdamas tavo prieshinnkus. Bet tokie skydai dazhnaiusiai ne tokie talpus kaip paprasti:). Tas pats su ginklais, kai kurie ne tokie galingi ginklai turi labai maloniu after efektu (kaipo deginimas:) - kas yra dazhnai pravarchiau uzh tiesiog kulka i tarpuaki.... Paskutines mintys. Zhaidimas kazhkaip nesukele labai dideliu jausmu, taip, jis smagus, paspaudinesiu ji kol isheis kazhkas naujo, gal pabaigsiu kai nebebus ka zhaist.. Kodel jis man nesukele per daug geru jausmu? Ne, jis nera blogas, ar nekokybishkas. Mapas atrodo gan didelis, gavus mashina - kuria valdyt panashus jausmas kaip valdyt arkli vien intensyviau ar mazhaiu spaudzhiant jo kiaushinius ar truktelint i viena ar i kita puse. Bet man susidaro toks vaizdas, kad jis orientuotas butent i co-op rezhima, o ne single playeri. Sakysit, taip, wowas matyt irgi atrodytu kazhkoks neishbaigtas zhaidzhiant ji kaip single playeri, bet juk tas pats blizzardas diablo sugebejo padaryt pilnai ishbaigta ir idomu single - ir minias sutraukianti ir kompetetyvu multiplayeri... Nors gal per daug noriu?... Bugu beja radau, na, gal ne bugu, gal labiau exploitu, kai atsistojus vienoje vietoje nei vienas mobas taves "nebemato" ir gali juos mirtinai uzhplakt batu raishteliais, o jie net nepareiksh jokiu pretenziju:) Verdiktas 7.3/10 playable - bet sakychiau labai ne laiku ishleistas - pasirodytu jis vasara, kai kankina zhaidimu badas - jis butu suejes labai gerai, dabar gi... -- ___________ ©Toxis