Mobiliojo ryšio operatoriai jau seniai tarpusavyje „kariauja“, kuris parodys mažesnę minutės kainą savo reklaminiuose stenduose. Kiekvienas operatorius bando įteigti, jog jo pasiūlymas yra pats pigiausias. Klientui, ieškančiam tinkamiausio plano, tai visada sukelia „galvos skausmą“ ir tam tikrą nepasitikėjimą. Kaip kliento žvilgsniu objektyviai ir teisingai, o svarbiausia, - paprastai ir logiškai pažvelgti į „pigiausius“ mobiliojo ryšio planus rinkoje? Tam, kad galėtume tai padaryti, „patyrinėkime“ vieno didžiausių mobiliojo ryšio operatorių abonentą iš privataus sektoriaus. Tegul tai būna vidutines pajamas gaunantis, šeimą turintis Lietuvos pilietis. Pavadinkime jį Tomu. Panagrinėję tokio kliento pokalbių mobiliuoju telefonu ypatumus, matome, kad per dieną mūsų tiriamasis Tomas skambina vidutiniškai 10 kartų ir prakalba apie 2 min. kiekvienąkart. Tai būtų 20 minučių „išeinančių“ pokalbių per dieną arba 600 minučių per mėnesį. Pamatysime, kad mažiausiai 60% minučių „suvalgo“ pokalbiai tarp artimųjų, draugų arba šeimos narių. Tai logiška, kadangi tenka dirbti ir kartu derinti buitinius dalykus, o šeimos nariai ne visada yra šalia. Kitus 40% sudaro skambučiai į „kitus tinklus“, o sąskaitos dydį dar kilsteli ir trumposios žinutės, kurių Tomas parašo apie 1 - 2 per dieną, t.y., apie 30 - 60 žinučių per mėnesį. O dabar pabandykime Tomui pritaikyti „pigiausią“ šiuo metu rinkoje siūlomą pokalbių planą, kurio pagrindinis akcentas - 6 centai už minutę arba 25 litai per mėnesį. Tomas tokiu tarifu galės kalbėti 7 valandas, t.y., 420 minučių. Viršijęs šį limitą, jis skambins jau už 0,22 Lt/min. Taigi, 420 minučių Tomas išnaudos apytikriai per 3 savaites, daugiausia skambindamas savo artimiesiems, o už viršytas 180 minučių jau sumokės papildomus 39,60 Lt ir dar 6,40 Lt už vidutiniškai 40 per mėnesį parašytų SMS. Tomo sąskaita mėnesio gale bus apie 71 litą. Ko gero, Tomas pagalvos, kad sąskaitą reikia mažinti ir, išsiaiškinęs, kad didžioji dalis minučių tenka artimiesiems, iškart atkreips dėmesį į kitą „vieną iš pigiausių“ pokalbių planą, siūlantį 600 minučių į visus Lietuvos tinklus vos už 7 centus už minutę, su nemokamais pokalbiais tarp šeimos narių. Atrodytų, kad šis planas – būtent toks, kokio ir reikia Tomui! Bet palaukite, - čia akis „bado“ 87 litų minimalus mokestis! Paaiškėja, kad ir šis „pigiausias“ planas su „pigiausia“ minutės kaina yra visai nepigus! Tai ko gi Tomui reikia? Iš tiesų jam reikia pasidomėti alternatyva didiesiems mobiliojo ryšio operatoriams. Juk ne visada didžiausias yra geriausias. Taip byloja nerašyta gyvenimo taisyklė. Taip ir šiuo atveju. Jei Tomas atsispirtų reklaminiams triukams ir nesukoncentruotų viso dėmesio į menamą mažiausią minutės kainą, o pasidomėtų ir mažesnių operatorių siūlomomis pokalbių galimybėmis, atrastų, kad yra rinkoje optimalus pokalbių planas tinkantis kaip tik jam ir visiems kitiems panašiai kalbantiems. Prieš porą savaičių pasirodęs „Teledemos“ planas „draugiškas“ – ne veltui taip pavadintas. Jis tikrai draugiškas ir vartotojui to sunku nepastebėti. Jei šį planą pasirinktų Tomas, už 29,50 Lt per mėnesį galėtų skambinti 360 minučių į visus Lietuvos tinklus. Tai mažiau nei 420 minučių ir todėl gali atrodyti, jog blogiau. Tačiau „draugiškas“ suteikia galimybę be jokio papildomo mokesčio nemokamai kalbėti su artimaisiais ir siųsti trumpąsias žinutes visiems, esantiems „Teledemos“ tinkle tik po 1 centą! Tomui nereikėtų varžyti savęs ir sekti laiko kalbant su šeimos nariais, o valandų į kitus tinklus užtektų su kaupu. Tomo sąskaita, pasirinkus „draugišką“, būtų apie 33 litus per mėnesį, nors vidutinė minutės kaina, palyginus su kitų operatorių planais, atrodo didžiausia - 0,08 Lt. Taigi, kiek Tomų kalbės tiek pat minučių, bet gaus sąskaitas viršijančias 70 ar 80 litų ir bus priversti keisti įpročius ir kiek jų pasinaudos „draugišku“ pasiūlymu ir, pakeitę vienintelį dalyką – mobiliojo ryšio operatorių, - gaus vos ne 3 kartus mažesnes sąskaitas?