Mykolas OK wrote: > Sveiki, Adminai! Gal kam nors teko dirbti mokymo įstaigoje? Kaip > sinchronizuojate vartotojus ir programinę įrangą? > Vienoje mokymo įstaigoje 25-iuose naujuose kompiuteriuose instaliuojame > identišką programinę įrangą: (Baltix + XP). > Pradžiai suderinsime vieną kompiuterį, po to klonuosime HDD. > Nors tuoj pasirodys Baltix, sukurtas Ubuntu 8.10 pagrindu, tačiau > sąmoningai renkamės ankstesnę versiją, sukurtą Ubuntu 8.04 LTS pagrindu. > > Taip pat ir programų atnaujinimą bei instaliavimą būtų gerai kai > prireiks atlikti viename kompiuteryje. > Automatinio viso disko rsync su serveriu nenorėčiau, kad per klaidą > neprapultų vartoto kūriniai. > Ar strategiškai teisinga turėti identišką /etc ? Manau, kad ne, nes per > keletą metų kas nors pasikeis ir etc nebebus identiški. O kokie > komponentai gali būti aklai sinchronizuojami? Ką verta sinchronizuoti, > ką laikyti serveryje, o ką turėti kiekviename kompiuteryje atskirai? > Jei nepadarysiu automatinio sinchronizavimo, tada bent jau serveryje > montuosiu /var/cache/apt/archives > > Būtų gerai vartotojus valdyti iš vieno kompiuterio. > Kiekvienas kompiuteris turės individualų vartotoją, kuris prisijungia > automatiškai. Prireikus (neautomatiškai) šie vartotojai bus atnaujinami. > Be to bus viso tinklo vartotojai, kurių duomenys turi išlikti ilgai. > Gal praverstų trečio tipo vartotojai, kurių home būtų prieinamas iš > kiekvieno kompiuterio, tačiau jie būtų naikinami jei neprisijungė > daugiau nei mėnesį (pusę metų ar kt.). > Kas turite patirties - kokia sistema pasiteisina kokioje mokymo įstaigoje? > > NIS'as. Standartines programas galima sudeti i serveri, ir tada ju net nereiks instalinti i klientus. Asihku tokiu atveju gali tarmozinti, jei tinklas letas. Bet konfiginimas bus labai parastas. N. M.