Tema: Re: as ten skraido
Autorius: krx
Data: 2009-09-20 23:02:29
Beje, vakar spoksojau į dangų pro 7x50 žiūronus, tarp 22-4 ryto. Nustebino,
kad pro žiūronus matosi ganėtinai daug meteorų, net ir ganėtinai trumpų, jei
stebima ilgai. Taip pat nustebino, kad yra nemažai matomų orbitoje žybsnių
(suskaičiavau gal 4), kurie tikrai nėra meteorai, lėktuvai, ISS ar pan. Po
to prisiminiau, kad Iridium'o palydovai rodosi turi tokį bjaurų elgesį su
savo saulės panelėmis  - ar tai galėjo būti tai? Nes išties tai erzina -
pratini akis, po to spoksai į kažkokį pasirinktą dangaus plotelį,
stendamasis įžiūrėti nusižiūrėtą iš anksto per kompą objektą, o tau kažkas
"mirkt" tame plote ir arba bandydamas pasivyt arba nekreipt dėmesio pameti
fokusą... ;-)

Beje, su šviesos tarša situacija tai išties nekokia, ypač palei horizonto
liniją. Gal todėl, kad rūkas vėliau pakibo. Artimiausias stambus miestas -
Alytus buvo už ~25 km.

"polaris" <dtamonis_nospam@takas.lt> wrote in message
siGis wrote:
> Siandiena 20:40-20:50 vel turetu praskristi panasia trajektorija. Dangus
> giedras gal ir pakankamai suteme jau bus. Reikes ir man pasiziureti.

Vakar matėsi puikiausiai, tai ir šiandien matysis be problemų, stotis
labai ryški, praktiškai nenusileidžia Jupiteriui. O dėl skriejimo
greičio lyginimo su lėktuvais, tai čia sąlyginis dalykas, priklauso nuo
atstumo iki lėktuvo - vieni greičiau juda dangaus skliautu, kiti lėčiau.

Beje, šiandieninis stoties pasirodymas dar bus įdomus tuo, kad ji lėks
praktiškai tiesiai į Jupiterį, bet kai iki jo beliks gal tik kokie 4°,
pateks į Žemės šešėlį ir pradings, taip Jupiterio ir nepasiekus.