bent viena taksi firma irgi visiskai nekeicia tepalu, tik dapila kartais masinos varikliai sako atlaiko iki 2 metu (apie 150 000 km) -- vyt/ /e 36 318 tds caravan. "Chikipiki" <chikipiki________@tut.by> wrote in message news:grc9o8$kre$1@trimpas.omnitel.net... > Tepalo nekeitimo padaryta zala gali varijuoti nuo praktiskai nulines iki > vidutines - viskas priklauso nuo eksploatacijos tuo nekeitimio laikotarpiu > ir paties laikotarpio ilgio. Tarkime, jeigu buvo vazinejama kreiseriniu > greiciu ilgais atstumais, tai tie ~50Kkm nepadare praktiskai jokios zalos. > Jeigu buvo vazinejama trumpais atstumais su daug tarpiniu uzvedimu pusiau > atvesusio arba salto variklio, tuomet susidevejimas bus didesnis. Jeigu > tai nutiko ziemos metu - dar blogiau. > > Varikliui vestant vyksta kondensaciniai procesai ir po daugelio atvesimo > ikaitimo ciklu tepalas skiedziasi kondensato vandeniu (proceso greitis > priklauso nuo aplinkos temperaturos, variklio sugebejimo ventiliuotis per > alsuokli - priklauso nuo konstrukcijos), vanduo reaguoja su degimo proceso > metu susidariusiais nitratais ir formuojasi rugstys (HNO2, HNO3), kurios > skiedzia tepala ir prisideda prie variklio korozijos. Is esmes, daznas > tepalo keitimas reikalingas butent del jo rugstejimo, o ne del tepimo > savybiu pablogejimo. Kuomet variklis yra nuolatos siltas (ilgi atstumai, > retai gesinama), rugstys beveik nesusidaro ir tepalo keitimo intervala > galima pailginti nors ir iki 30000km. Butent tai ir padare viena kurjeriu > kompanija, siekdama minimizuoti kastus. > > Tepalo uzrugstejima galima pamatuoti paprasciausiu lakmuso popiereliu. > > Placiau apie tai - http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html