Tema: Re: Nekeistas tepalas?
Autorius: Andrius <andrius(istrinti)@beer.com>
Data: 2009-04-11 16:31:54
nu ir ka jau ten susitaupo?? jauciu, pigiau vistik keisti tepala... :)
"svyt" <transportas@zebra.lt> wrote in message news:grpjof$mah$1@trimpas.omnitel.net...
> bent viena taksi firma irgi visiskai nekeicia tepalu, tik dapila kartais
> masinos varikliai sako atlaiko iki 2 metu (apie 150 000 km)
>
> --
> vyt/ /e 36 318 tds caravan.
>
>
> "Chikipiki" <chikipiki________@tut.by> wrote in message
> news:grc9o8$kre$1@trimpas.omnitel.net...
>> Tepalo nekeitimo padaryta zala gali varijuoti nuo praktiskai nulines iki
>> vidutines - viskas priklauso nuo eksploatacijos tuo nekeitimio laikotarpiu
>> ir paties laikotarpio ilgio. Tarkime, jeigu buvo vazinejama kreiseriniu
>> greiciu ilgais atstumais, tai tie ~50Kkm nepadare praktiskai jokios zalos.
>> Jeigu buvo vazinejama trumpais atstumais su daug tarpiniu uzvedimu pusiau
>> atvesusio arba salto variklio, tuomet susidevejimas bus didesnis. Jeigu
>> tai nutiko ziemos metu - dar blogiau.
>>
>> Varikliui vestant vyksta kondensaciniai procesai ir po daugelio atvesimo
>> ikaitimo ciklu tepalas skiedziasi kondensato vandeniu (proceso greitis
>> priklauso nuo aplinkos temperaturos, variklio sugebejimo ventiliuotis per
>> alsuokli - priklauso nuo konstrukcijos), vanduo reaguoja su degimo proceso
>> metu susidariusiais nitratais ir formuojasi rugstys (HNO2, HNO3), kurios
>> skiedzia tepala ir prisideda prie variklio korozijos. Is esmes, daznas
>> tepalo keitimas reikalingas butent del jo rugstejimo, o ne del tepimo
>> savybiu pablogejimo. Kuomet variklis yra nuolatos siltas (ilgi atstumai,
>> retai gesinama), rugstys beveik nesusidaro ir tepalo keitimo intervala
>> galima pailginti nors ir iki 30000km. Butent tai ir padare viena kurjeriu
>> kompanija, siekdama minimizuoti kastus.
>>
>> Tepalo uzrugstejima galima pamatuoti paprasciausiu lakmuso popiereliu.
>>
>> Placiau apie tai - http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
>
>
>