<html> <head> <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type"> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> <div class="moz-cite-prefix">2013.05.07 23:53, Laimis rašė:<br> </div> <blockquote cite="mid:kmbpjh$913$1@trimpas.omnitel.net" type="cite">bet todėl, kad va tokie tarpininkai tuo atsainiai naudojasi ir tavo asmens duomenys (a.k., vardas pavardė ir t.t.) potencialiai ir realiai vaikšto net be tavo sutikimo ir žinios bala žino kam (kokioms draudimo bendrovėms). O tai jau yra aiškus ir didelis pažeidimas. <br> </blockquote> <br> Pažeidimas ne toks ir didelis, nes tos kontoros, kurioms vaikščiojo duomenys, pačios yra įsiregistravusios ir duomenų valdytojais, ir turi sutartis su Regitra. Tai kur čia objektyviai yra asmens duomenų apsaugos pažeidimas? Tai tik formalumas.<br> Jokie tikri asmens duomenys (ne automobilio) publikuojami edrauda.lt puslapyje nebuvo.<br> <blockquote cite="mid:kmbpjh$913$1@trimpas.omnitel.net" type="cite">Jei skaitei atidžiai tą nutartį, tai turėjai suprasti, kodėl Regitra po šio teismo sprendimo (ir išaiškėjusių aplinkybių, pažeidimų) nebenori teptis su tokiais tarpininkais ir veikiausiai kiek susigūžė ir dėl savo didesnės atsakomybės tuos duomenis teikiant (ateityje duomenis teiks). <br> </blockquote> <br> Jei būtum skaitęs tą nutartį, tai būtum radęs vietą, kur teismas išaiškina kas yra asmens duomenys ir kodėl automobilio numeris laikomas asmens duomenimis. Teismas grubiai pažeidžia savo kompetenciją ir ES direktyvas prilygino reglamentams ir jas ėmėsi taikyti tiesiogiai, lyg tai būtų į LT teisę perkelti teisės aktai. <br> Direktyvos nėra tiesioginio taikymo dokumentai, kas man jau ne kartą buvo sakyta tų pačių teismų ir Seimo kontrolieriaus, kai bandžiau užginčyti kodėl teismai ir ginčų komisijos nepriima el. parašu pasirašytų dokumentų. Atsakymas paprastas – teismų įstatymuose toks pasirašymo būdas nenumatytas, o el. parašo įstatymas ir ES direktyvos jiems nerūpi. <br> <br> Mane stebina, kad teismas apskritai neuždraudžia automobilių numerių, nes gyvai pamačius automobilį dažnai galima pamatyti ir jo spalvą bei vairuotoją su keleiviais, paieškojus autopliuse galima rasti panašių automobilių kainas ir iš to nustatyti savininko išlaidas jo transporto priemonei.<br> Kokią prasmę turi draudimas Regitrai skelbti automobilio technines charakteristikas, kai neuždrausta matyti valst. nr, o KET net liepia juos naudoti ir laikyti švarius bei įskaitomus?<br> <br> Aš rimtai matau poreikį kreiptis į ADA, kad uždraustų NT verčių žemėlapius, adresų registrus, Google StreetView būtent šios teismo nutarties suformuotos praktikos pagrindu.<br> <br> Kas netingite, galite pasigrožėti teismo argumentais:<br> -------------<br> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_txthtml" class="plain_text"> <p style="margin-bottom:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt; margin-top:0pt; text-align:justify; text-indent:36pt; "><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Kiek tai susiję su automobilio valstybinio numerio, kaip identifikatoriaus, naudojimu pažymėtina, kad pareiškėjas nesudarė prielaidų gauti šiuos duomenis savo svetainė</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">je, taigi, vien tai, kad asmuo, panaudojęs lengvai prieinamą identifikatorių - automobilio valstybinį numerį, jį gali panaudoti, savaime netraktuotina kaip Įstatymo pažeidimas. Kita vertus, kaip minėta, panaudojus šį </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">identifikatorių, interneto tinklapyje </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">pateikiami duomenys</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> (automobilio modelis, automobilio pagaminimo metai, geriausią draudimo paslaugos kainą siūlančios draudimo bendrovės pavadinimas)</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">, kuriuos gali matyti automobilio valstybinį numerį įvedęs asmuo.</span></p> <p style="margin-bottom:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt; margin-top:0pt; text-align:justify; text-indent:36pt; "><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje pateiktas asmens duomenų apibrėžimas: </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">asmens duomenys</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> – </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">bet kuri</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> informacija, </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">susijusi su fiziniu asmeniu</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> – duomenų subjektu, kurio tapatybė yra žinoma </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">arba gali būti tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyta pasinaudojant tokiais duomenimis</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> kaip asmens kodas, vienas arba keli asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, psichologinio, ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai.</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> </span><a name="pmenu"></a><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Iš esmės analogiškas asmens duomenų apibrėžimas yra įtvirtintas ir 1995 m. spalio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos </span><a name="pn4_4"></a><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">95/46/EB (</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; font-style:italic; ">toliau – Direktyva 95/46</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; font-style:italic; ">/EB</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">) dėl asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo </span><a name="n4_5"></a><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">2</span><a name="pn4_5"></a><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> straipsnio a dalyje, kur numatyta, kad asmens duomenys reiškia bet kurią info</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">rmaciją, susijusią su asmeniu (duomenų subjektu</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">), kurio tapatybė yra nustatyta arba gali būti nustatyta; asmuo, kurio tapatybė gali būti nustatyta, yra tas asmuo, kurio tapatybė gali būti nustatyta tiesiogiai ar netiesiogiai, </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">ypač</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> pasinaudojus nurodytu asmens identifikavimo kodu arba vienu ar keliais to asmens fizinei, fiziologinei, protinei, ekonominei, kultūrinei ar socialinei tapatybei būdingais veiksniais.</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> Kadangi Įstatymo nuostatomis, be kita ko, siekiama įgyvendinti Direktyvą 95/46/EB (žr. Įstatymo priedą), Įstatymo turinys turi būti aiškinamas atsižvelgiant į Direktyvos 95/46/EB turinį ir jos aiškinimo praktiką. </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Šios Direktyvos 29 straipsnio pagrindu įsteigtos 29</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">straipsnio duomenų apsaugos darbo grupės 2007 m. birželio 20 d. Nuomonėje 4/2007 dėl asmens duomenų savokos </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">nurodyta, kad Direktyvoje įtvirtintas asmens duomenų apibrėžimas rodo Europos teisės aktų leidėjo ketinimą taikyti plačią asmens duomenų sąvoką, taip pat nurodyta, kad ši sąvoka turi būti aiškinama atsižvelgiant į Direktyvos tiksl</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">ą - saugoti fizinių asmenų pagr</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">indines teises ir laisves, visų p</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">i</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">rma jų privatumo teisę tvarkant asmens duomenis. Minėtoje nuomonėje taip pat nurodyta, kad kai kuriais atvejais iš duomenų gaunama informacija pirmiausiai yra susijusi su objektais, o ne su asmenimis. Tie objektai paprastai kam nors priklauso, jiems asmenys gali daryti tam tikrą poveikį arba jie gali daryti tam tikrą poveikį asmenims, taip pat objektai gali būti fizine ar geografine prasme artimi asmenims arba kitiems objektams. Tokiais atvejais galima laikyti, kad informacija su tais asmenimis arba objektais susijusi netiesiogiai. </span></p> <p style="margin-bottom:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt; margin-top:0pt; text-align:justify; text-indent:36pt; "><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Teisėjų kolegija pažymi, kad, įvertinus Įstatymo 2 straipsnio 1 dalį, aptariami duomenys<b> (automobilio valstybinis numeris, a</b></span><b><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">utomobilio modeli</span></b><b><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">s, automobilio pagaminimo metai</span></b><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "><b>) laikytini asmens duomenimis, nes netiesiogiai gali būti siejami su konkrečiu asmeniu - atitinkamo automobilio savininku. </b>Todėl darytina išvada, kad šiuo aspektu atsakovo argumentai dėl Nurodymo rezoliucinės dalies 2</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> </span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">punkte esančio įpareigojimo taip pat pagristi.<br> --------------------<br> </span></p> </span><br> </body> </html>