Na tai va tampa aisku, kad valstybes tarnybos kaip ir pati valstybe tarnauja tarpininkams, turintiems duju ir kitokius vamzdzius. Ir tie tarpininkai elgiasi valstybeje kaip nuosavame UAB'e. "Binzius" <binzius@inbox.lt> wrote in message news:gr7sf0$5i9$1@trimpas.omnitel.net... > kadangi sitoj situacijoj zinau truputi daugiau nei rashoma - nepasitikekit > zurnalistu paistalais... > http://www.ve.lt/?rub=1225371800&data=2009-03-24&id=1237884661 > Pasieniečiai tarnauja monopoliui > 2009 m. Kovo 24 d. > > > > Valstybės biudžete šviečia didžiausios skylės, bandydama jas mažinti valdžia > žmones dusina mokesčiais. Tačiau ta pati valdžia lieka užsimerkusi, kai > mokesčių mokėtojų sąskaita lobsta privačios bendrovės. > > Nelygi konkurencija > > Lietuvos teritoriją raizgančių dujotiekių saugumu ir priežiūra rūpinasi > bendrovė "Lietuvos dujos". Šiai funkcijai atlikti "Lietuvos dujos" ketverius > metus samdėsi vieną privačią aviacijos paslaugas teikiančią bendrovę, kuri > turėjo sraigtasparniu iš oro specialia įranga stebėti galimus vamzdynų > pažeidimus. > > Tačiau, praėjusį mėnesį pasibaigus sutarties galiojimui, "Lietuvos dujos" > nesudarė naujos sutarties su ta pačia ar kita privačia įmone, o paprašė > Vidaus reikalų ministerijos (VRM) paslaugėlės - kad ši pavestų Valstybės > sienos apsaugos tarnybos (VSAT) aviacijos rinktinei atlikti minėtuosius > aviacijos darbus. > > "Jie neturi nei juridinės, nei moralinės teisės to daryti. VSAT misija yra > saugoti valstybės sieną, o jie lenda į privatų verslą. Visame pasaulyje > dujotiekio, elektros linijų diagnostiką vykdo privačios aviakompanijos", - > "Respublikai" sakė privačios aviakompanijos direktorius Benediktas > Laurinaitis. > > Pasak B.Laurinaičio, valstybinė specialios paskirties struktūra > užsiiminėdama komercija dempinguoja verslą. "Už ES lėšas pirktais > sraigtasparniais VSAT konkuruoja su verslu. Pavyzdžiui, jų kaina yra 1200 > litų už skrydžio valandą, o minimali rinkos kaina yra 1200 eurų. Gerai jiems > imti tik už kurą, kai visa kita - šimtus tūkstančių kainuojantys technikos > priežiūros, remonto darbai apmokami iš mokesčių mokėtojų kišenės. Taigi > kokiais tikslais tie sraigtasparniai naudojami?" - kalbėjo R.Laurinaitis. > > Pašnekovas pasiūlė įsivaizduoti situaciją, kai vairavimo mokykla dar > papildomai teiktų ir taksi paslaugas. "Pavyzdžiui, važiuoja instruktorius su > mokiniu ir dar ant galinės sėdynės paveža keleivius už papildomą mokestį. > Jeigu yra tokie precedentai, tai kodėl aš negaliu išsinuomoti to > sraigtasparnio?" - klausė R.Laurinaitis. > > Prasilenkia įstatymai? > > Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla > "Respublikai" patvirtino, kad "minėtu klausimu vyksta tyrimas, kol kas > oficialių išvadų nėra". Mat Vidaus reikalų ministerija delsia pateikti > atsakymus, kokiu pagrindu VSAT tarnauja "Lietuvos dujoms". > > "Preliminariai galiu pasakyti, kad toks faktas yra, pažiūrėsime visų veiksmų > teisėtumą. Aviacijos įstatyme yra nuostata, kad specialiuosius aviacijos > darbus turi atlikti sertifikuotas oro vežėjas - įmonė, turinti oro vežėjo > pažymėjimą. Toks pažymėjimas VSAT aviacijos rinktinei tikrai nėra išduotas, > tačiau tai nereiškia, kad ji negali jo gauti", - paaiškino K.Auryla. > > K.Auryla negalėjo atsakyti, ar šios Aviacijos įstatymo nuostatos nesikerta > su Valstybės sienos apsaugos tarnybos įstatymu, kuriuo vadovaujasi > pasieniečiai. "Kadangi VSAT aviacijos rinktinė dirba pagal Valstybės sienos > apsaugos tarnybos įstatymą, neaišku, ar jai leidžiama atlikti kitokius > darbus. Ar tai nėra teisinė kolizija, mes ir nustatysime. Jeigu taip bus, > galbūt teks inicijuoti įstatymų pataisas", - sakė K.Auryla. > > Panašias mintis išsakė ir VSAT aviacijos rinktinės vadas pulkininkas > Viktoras Račiūnas. "Matote, čia prasideda teisiniai ginčai. Mūsų teisininkai > aiškina, kad išimtis atlikti tokius darbus yra numatyta mūsų skrydžių > instrukcijoje. Lauksime tyrimo išvadų, kad žinotume, kaip toliau elgtis, ar > galime teikti aviacijos paslaugas. Dar tokio precedento nebuvo", - teigė > V.Račiūnas. > > Po saugumo skraiste > > "Lietuvos dujų" atstovė Sigita Petrikonytė-Jurkūnienė, paklausta apie įmonės > bendradarbiavimą su VSAT, patikino, kad tai daroma saugumo sumetimais, neva > privačiomis bendrovėmis nepasitikima. Ar tai reiškia, kad keletą metų prieš > tai šalies dujotiekio sistema buvo pavojuje, atstovė negalėjo atsakyti. Be > to, VSAT teikiamos paslaugos esą finansiškai naudingesnės dujininkams. > > "Mūsų įmonė yra įtraukta į Lietuvos nacionaliniam saugumui svarbių įmonių > sąrašą, sugriežtinti saugumo reikalavimai, todėl visa informacija apie mūsų > magistralinius objektus turi būti apsaugota. Suderinę šį klausimą su VRM, > pasirinkome VSAT aviacijos rinktinę dėl minėtų priežasčių", - atsakė > S.Petrikonytė-Jurkūnienė. > > Tačiau Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Arvydas > Anušauskas, kalbėdamas apie reikšmingas Lietuvos saugumui įmones, pabrėžė, > kad "Lietuvos dujos" yra privati bendrovė. Todėl visa tai, kas yra susiję su > vamzdynų priežiūra, logistika ir komercinėmis paslaptimis, ji turi pati ir > saugoti arba samdyti kitų privačių bendrovių paslaugas. > > "VSAT veikla yra aiškiai apibrėžta įstatymu. Ir jokio čia ypatingo > įsipareigojimo už valstybės biudžeto lėšas nėra numatyta. Jie turi vykdyti > tas funkcijas, kurioms ir gauna finansavimą", - kategoriškai kalbėjo > A.Anušauskas. > > Ministras išsisukinėja > > Nors VSAT aviacijos rinktinės vadas patikino, kad talkinti "Lietuvos dujoms" > pasieniečiams pavesta VRM ministro rezoliucija, tačiau atsakyti, kurio > ministro, dabartinio ar buvusio, negalėjo. Ministro pavardė mįsle tapo ir > tyrimą atliekančios Civilinės aviacijos administracijos direktoriui > K.Aurylai. > > Dabartinis VRM vadovas Raimundas Palaitis "Respublikai" gynėsi, kad tokio > pavedimo pasieniečiams nedavė. "Čia buvo ankstesnio ministro nutarimas ar > sutikimas. Ten kažkas yra susiję su strateginių įmonių apsauga, kažkokie > komerciniai susitarimai. Tikrai aš tokių pavedimų nedaviau", - sakė > R.Palaitis. > > Visgi, "Lietuvos dujų" atstovės S.Petrikonytė-Jurkūnienės tikinimu, > pasieniečių ir dujininkų bendradarbiavimą palaimino dabartinės Vyriausybės > atstovas. > > Komentaras > > Kęstutis ČILINSKAS, Teisininkas > > Jeigu už valstybės teikiamas paslaugas pelną gauna privatūs žmonės, kaip > šiuo atveju, tai, be abejo, tai yra neteisėta. Pasieniečiai visą savo darbo > laiką turi skirti sienos apsaugai. Jeigu sienos apsaugai iš tikrųjų žmonių > nereikia, jeigu jie gali užsiimti privataus verslo aptarnavimu, tai reikia > sumažinti pasienio apsaugai finansavimą. Čia kažkas blogai su valstybės > sutvarkymu. Išeina, kad jie nebeturi kuo užsiimti. Šiuo atveju valstybė, > kaip akcininkė, turi gauti tiek pelno, kiek suteikia paslaugų. Nes valstybė > šiuo atveju turi nuostolių, eikvoja daug lėšų, kad išlaikytų visą brigadą, > kuri dirba privačiam pelnui. O strateginė reikšmė nacionaliniam saugumui > nieko bendra neturi su vagyste. Veltui gauti paslaugų, kurias apmoka > mokesčių mokėtojai, negalima. Per tokias apgavystes dėl to mūsų valstybė ir > skurdi, biudžetas skylėtas. Čia turėtų pasidomėti Valstybės kontrolė, > prokuratūra. Vieną kartą reikia baigti su tomis vagystėmis valstybės > sąskaita, prisidengiant visokiais gražiais žodžiais - strateginis interesas, > strateginis objektas. > >