Bijau kad valstybe melzia tokius dujininkus, deja pagal tokius ikainius kokius pacios istatymai nustate. Gerai kad yra ka melzt, nes priesingu atveju is valstybes kisenes reiktu dar ir PRIMOKET tiek pat ,kad pilotai savo kvalifikacija islaikytu. Krizes metu reikia tik dziaugtis kad tokiu progu pasitaiko. ;) Jeigu jau nera is ko zmonem atlyginimu moket, apie kokius dar kitus treniruociu skrydzius kalbet galima? Jeigu taip ir toliau ne tik VSAT sraigtai ant ant zemes rudys, o ir policija is garazo su automobiliais nebeisvaziuos. GS wrote: > Na tai va tampa aisku, kad valstybes tarnybos kaip ir pati valstybe tarnauja tarpininkams, turintiems duju ir kitokius vamzdzius. Ir tie tarpininkai elgiasi valstybeje kaip nuosavame UAB'e. > > "Binzius" <binzius@inbox.lt> wrote in message news:gr7sf0$5i9$1@trimpas.omnitel.net... >> kadangi sitoj situacijoj zinau truputi daugiau nei rashoma - nepasitikekit >> zurnalistu paistalais... >> http://www.ve.lt/?rub=1225371800&data=2009-03-24&id=1237884661 >> Pasieniečiai tarnauja monopoliui >> 2009 m. Kovo 24 d. >> >> >> >> Valstybės biudžete šviečia didžiausios skylės, bandydama jas mažinti valdžia >> žmones dusina mokesčiais. Tačiau ta pati valdžia lieka užsimerkusi, kai >> mokesčių mokėtojų sąskaita lobsta privačios bendrovės. >> >> Nelygi konkurencija >> >> Lietuvos teritoriją raizgančių dujotiekių saugumu ir priežiūra rūpinasi >> bendrovė "Lietuvos dujos". Šiai funkcijai atlikti "Lietuvos dujos" ketverius >> metus samdėsi vieną privačią aviacijos paslaugas teikiančią bendrovę, kuri >> turėjo sraigtasparniu iš oro specialia įranga stebėti galimus vamzdynų >> pažeidimus. >> >> Tačiau, praėjusį mėnesį pasibaigus sutarties galiojimui, "Lietuvos dujos" >> nesudarė naujos sutarties su ta pačia ar kita privačia įmone, o paprašė >> Vidaus reikalų ministerijos (VRM) paslaugėlės - kad ši pavestų Valstybės >> sienos apsaugos tarnybos (VSAT) aviacijos rinktinei atlikti minėtuosius >> aviacijos darbus. >> >> "Jie neturi nei juridinės, nei moralinės teisės to daryti. VSAT misija yra >> saugoti valstybės sieną, o jie lenda į privatų verslą. Visame pasaulyje >> dujotiekio, elektros linijų diagnostiką vykdo privačios aviakompanijos", - >> "Respublikai" sakė privačios aviakompanijos direktorius Benediktas >> Laurinaitis. >> >> Pasak B.Laurinaičio, valstybinė specialios paskirties struktūra >> užsiiminėdama komercija dempinguoja verslą. "Už ES lėšas pirktais >> sraigtasparniais VSAT konkuruoja su verslu. Pavyzdžiui, jų kaina yra 1200 >> litų už skrydžio valandą, o minimali rinkos kaina yra 1200 eurų. Gerai jiems >> imti tik už kurą, kai visa kita - šimtus tūkstančių kainuojantys technikos >> priežiūros, remonto darbai apmokami iš mokesčių mokėtojų kišenės. Taigi >> kokiais tikslais tie sraigtasparniai naudojami?" - kalbėjo R.Laurinaitis. >> >> Pašnekovas pasiūlė įsivaizduoti situaciją, kai vairavimo mokykla dar >> papildomai teiktų ir taksi paslaugas. "Pavyzdžiui, važiuoja instruktorius su >> mokiniu ir dar ant galinės sėdynės paveža keleivius už papildomą mokestį. >> Jeigu yra tokie precedentai, tai kodėl aš negaliu išsinuomoti to >> sraigtasparnio?" - klausė R.Laurinaitis. >> >> Prasilenkia įstatymai? >> >> Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla >> "Respublikai" patvirtino, kad "minėtu klausimu vyksta tyrimas, kol kas >> oficialių išvadų nėra". Mat Vidaus reikalų ministerija delsia pateikti >> atsakymus, kokiu pagrindu VSAT tarnauja "Lietuvos dujoms". >> >> "Preliminariai galiu pasakyti, kad toks faktas yra, pažiūrėsime visų veiksmų >> teisėtumą. Aviacijos įstatyme yra nuostata, kad specialiuosius aviacijos >> darbus turi atlikti sertifikuotas oro vežėjas - įmonė, turinti oro vežėjo >> pažymėjimą. Toks pažymėjimas VSAT aviacijos rinktinei tikrai nėra išduotas, >> tačiau tai nereiškia, kad ji negali jo gauti", - paaiškino K.Auryla. >> >> K.Auryla negalėjo atsakyti, ar šios Aviacijos įstatymo nuostatos nesikerta >> su Valstybės sienos apsaugos tarnybos įstatymu, kuriuo vadovaujasi >> pasieniečiai. "Kadangi VSAT aviacijos rinktinė dirba pagal Valstybės sienos >> apsaugos tarnybos įstatymą, neaišku, ar jai leidžiama atlikti kitokius >> darbus. Ar tai nėra teisinė kolizija, mes ir nustatysime. Jeigu taip bus, >> galbūt teks inicijuoti įstatymų pataisas", - sakė K.Auryla. >> >> Panašias mintis išsakė ir VSAT aviacijos rinktinės vadas pulkininkas >> Viktoras Račiūnas. "Matote, čia prasideda teisiniai ginčai. Mūsų teisininkai >> aiškina, kad išimtis atlikti tokius darbus yra numatyta mūsų skrydžių >> instrukcijoje. Lauksime tyrimo išvadų, kad žinotume, kaip toliau elgtis, ar >> galime teikti aviacijos paslaugas. Dar tokio precedento nebuvo", - teigė >> V.Račiūnas. >> >> Po saugumo skraiste >> >> "Lietuvos dujų" atstovė Sigita Petrikonytė-Jurkūnienė, paklausta apie įmonės >> bendradarbiavimą su VSAT, patikino, kad tai daroma saugumo sumetimais, neva >> privačiomis bendrovėmis nepasitikima. Ar tai reiškia, kad keletą metų prieš >> tai šalies dujotiekio sistema buvo pavojuje, atstovė negalėjo atsakyti. Be >> to, VSAT teikiamos paslaugos esą finansiškai naudingesnės dujininkams. >> >> "Mūsų įmonė yra įtraukta į Lietuvos nacionaliniam saugumui svarbių įmonių >> sąrašą, sugriežtinti saugumo reikalavimai, todėl visa informacija apie mūsų >> magistralinius objektus turi būti apsaugota. Suderinę šį klausimą su VRM, >> pasirinkome VSAT aviacijos rinktinę dėl minėtų priežasčių", - atsakė >> S.Petrikonytė-Jurkūnienė. >> >> Tačiau Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Arvydas >> Anušauskas, kalbėdamas apie reikšmingas Lietuvos saugumui įmones, pabrėžė, >> kad "Lietuvos dujos" yra privati bendrovė. Todėl visa tai, kas yra susiję su >> vamzdynų priežiūra, logistika ir komercinėmis paslaptimis, ji turi pati ir >> saugoti arba samdyti kitų privačių bendrovių paslaugas. >> >> "VSAT veikla yra aiškiai apibrėžta įstatymu. Ir jokio čia ypatingo >> įsipareigojimo už valstybės biudžeto lėšas nėra numatyta. Jie turi vykdyti >> tas funkcijas, kurioms ir gauna finansavimą", - kategoriškai kalbėjo >> A.Anušauskas. >> >> Ministras išsisukinėja >> >> Nors VSAT aviacijos rinktinės vadas patikino, kad talkinti "Lietuvos dujoms" >> pasieniečiams pavesta VRM ministro rezoliucija, tačiau atsakyti, kurio >> ministro, dabartinio ar buvusio, negalėjo. Ministro pavardė mįsle tapo ir >> tyrimą atliekančios Civilinės aviacijos administracijos direktoriui >> K.Aurylai. >> >> Dabartinis VRM vadovas Raimundas Palaitis "Respublikai" gynėsi, kad tokio >> pavedimo pasieniečiams nedavė. "Čia buvo ankstesnio ministro nutarimas ar >> sutikimas. Ten kažkas yra susiję su strateginių įmonių apsauga, kažkokie >> komerciniai susitarimai. Tikrai aš tokių pavedimų nedaviau", - sakė >> R.Palaitis. >> >> Visgi, "Lietuvos dujų" atstovės S.Petrikonytė-Jurkūnienės tikinimu, >> pasieniečių ir dujininkų bendradarbiavimą palaimino dabartinės Vyriausybės >> atstovas. >> >> Komentaras >> >> Kęstutis ČILINSKAS, Teisininkas >> >> Jeigu už valstybės teikiamas paslaugas pelną gauna privatūs žmonės, kaip >> šiuo atveju, tai, be abejo, tai yra neteisėta. Pasieniečiai visą savo darbo >> laiką turi skirti sienos apsaugai. Jeigu sienos apsaugai iš tikrųjų žmonių >> nereikia, jeigu jie gali užsiimti privataus verslo aptarnavimu, tai reikia >> sumažinti pasienio apsaugai finansavimą. Čia kažkas blogai su valstybės >> sutvarkymu. Išeina, kad jie nebeturi kuo užsiimti. Šiuo atveju valstybė, >> kaip akcininkė, turi gauti tiek pelno, kiek suteikia paslaugų. Nes valstybė >> šiuo atveju turi nuostolių, eikvoja daug lėšų, kad išlaikytų visą brigadą, >> kuri dirba privačiam pelnui. O strateginė reikšmė nacionaliniam saugumui >> nieko bendra neturi su vagyste. Veltui gauti paslaugų, kurias apmoka >> mokesčių mokėtojai, negalima. Per tokias apgavystes dėl to mūsų valstybė ir >> skurdi, biudžetas skylėtas. Čia turėtų pasidomėti Valstybės kontrolė, >> prokuratūra. Vieną kartą reikia baigti su tomis vagystėmis valstybės >> sąskaita, prisidengiant visokiais gražiais žodžiais - strateginis interesas, >> strateginis objektas. >> >>