> Pranešu, kad bet kokia technikos daiktui nupirktam ES pardavėjas turi > suteikti minimalią dviejų metų garantiją. Tik gaila, kad Lietuvoje ne > visi tai žino. Todėl ir gali pardavėjai fantazuoti o vartotojų apsaugos > tarnyba įsijungia tik tada kai gauna skundą. > > Pakopinsiu iš kitos diskusijos: LR Civilinio kodekso 6.338 str. nustatyta, kad pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, turi teisę pareikšti reikalavimus dėl nekokybiškos prekės per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo prekės įsigijimo. Kai sutartyje (garantijos dokumente) nustatytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas. Taigi, prekės trūkumams išryškėjus po 1 metų, tačiau nepraėjus dvejiems metams, šiuo atveju būtent vartotojui yra perkeliama pareiga įrodyti, kad trūkumai atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.