Teisingai, tik komutavimas ir žvaigždės į trikampį yra griozdiskas, nes atliekamas per kelis kontaktorius. Paprasciau sumontuoti specialia variklio apsauga (toks specialus automatas), kuri skiria paleidimo srove nuo trumpo jungimo sroves ir neatsijungia varikliui pasileidziant ir atsijungia jei kas nors vini ikala i kabeli. "S54" wrote in message news:mu10f1$4u8$1@trimpas.omnitel.net... o, atsimenu i tokius per gamybine praktika Kauno gamykloj "Elektra" vaztus plaktuku kalėm surinkimo linijoj. jei jungsi kaip vienfazį, tai bus 18.37A, o jei kaip trifazį, tai 10.56A. Srovė nurodyta esant nominaliai apkrovai. Srovė priklauso nuo variklio apkrovos, tuščia eiga srovė bus daug mažesnė. kad veiks visi vienu metu nieko, svarbu nepaspausti PUSK knopkes visiems vienu metu, nes paleidimo srovė 5-8 kartus viršija nominalią. Paleidimo srovei sumažinti naudojamas komutavimas ir žvaigždės į trikampį, kol variklis isibėgeja. "Audrius" wrote in message news:mtu9sa$uuo$1@trimpas.omnitel.net... Sveiki, yra toks variklis ir jų yra šeši vienetai. reikalas tas, kad gali būti toks sutapimas, jog jie veiks visi vienu metu. Dabar norėčiau žinoti kokio amperažo reikėtu įvadinio automato ir kiekvienam varikliui atskirai kokių automatų. Nes pagal šitą parašymą nelabai suprantu jų amperažų. Kas yra 18.37/10.56A ? Bandau spėti jog jei jungsi kaip vienfazį, tai bus 18.37A, o jei kaip trifazį, tai 10.56A? Ar aš kažką maišau? Normalaus elektriko nėra ir nėra iš kur paimti, nes veiksmas vyksta Afrikoje. Dėkui už atsakymus.