mjo, įdomus potėpis. Kadangi nebuvau Irane kaip turistas, o kaip dirbantis, tad kitaip "message" apie Iraną pasakyčiau. Bet sutinku su Paleckiu. Iš tiesų Iranas pagal darbo ir gyvenimo kultūrą kiek tai primena Švediją. Švedijoje Pietų Švedijoje teko būti SWAS gamyklose. O Irane Ešfahano plieno gamyklose. Priekaištas Peleckiui - Persepolis yra šlamštas, Širazas joks daugailypėje Irano kultūroje vaidmuo. Liūdna, kad nėra jokios užuominos apie Ešfahana. Tai, ėch. Kai sovietiniais laikais buvau Samarkande, tai kaip įėjau į milžiniškus baltus Samarkando kuorus išsižiojęs taip ir išėjau. Buvau be žado. Tai Ešfahanas yra 1 mln kartų gražesnis. Nėra didesnės nuodėmės padarytos baltajam žmogui, kad Ešfahano kultūriniai lobiai menininkui yra uždaryti dėl "popagandinių" tikslų. Bet tai juk ne Adidas skoro rodinu prodast. Tai juk ESFAGANAS. Gaila tokių spermos apipiltų menininkų (kiškis p.), kurie negali tai pamatyt ir pačiupinėti akimis. Su juo gali konkuruoti tik Angkor griūvėsiai Kambodžijoje. tarp kitko. Ešfahanas turi tokią istoriją (mačiau savo akimis paskutinius archeologų atradimus). Kad .... ėėėė. Tai dar iš Elamo valstybės laikų. Uncover juodas. Ešfehano universiteto mokslininkai jau baigai rekonstruoti Elamitų raštą. (3000 BC). Pasižiūri ir pagalvoji - kai Ešfahane civilizacija tiksėjo, varnos protėviai (judėjai) skaičiuot tik iki trijų sugebėdavo, o kiškio p. protėviai maitinosi karkvabaliais ir uogomis ir kartą į mėnesį mamuto mėsa. Kalbėt dar nemokėjo. Ešfehane yra mižiniškos judėjų (atvežtos dar Sasanidų laikais) ir katalikų (iš Bizantijos laikų) diasporos. Štai tamstoms ir "fanatizmas". O kur Ispanijoj maurai? Beje, kaip tik toms diasporoms valdžia leidžia apmėtyti akmenimis neištikimom moterim. Apskritai "apmėtymas akmenimis" yra Biblijinis reiškinys ir muslimai jį perėmė iš Senojo Testamento, ko persų kultūroje nė su žiburiu nesurasi. Tiesa, kaip ir Izaelio valdžia savo fundamentalistams, taip ir Irano valdžia religinėm bendruomenė leidžia taip daryt tik su mirusiais. Tiesa, dabar Ešfehanas yra didžiulis megapolis. Plieno gamyklos, branduolinė-atominė pramonė tai tik dalis. Karinės gamyklos pagrindetenais. Irano-Irako karo metu, persai naudojo Fantomo F1 lėktuvus, kaip jankių paveldą šacho laikais prieš Sadamo SU ir Mig. Per kelis mėnesius karo metu Ešfehane buvo pastatytos remonto ir atsarginių dalių gamyklos (Izraelio ar US valdžia iki šiol negali nusistebėti, kad tokie laukiniai persai tai įstengė). Iš 190 F1 naikintuvų nedirbo tik 30. Pilotų trūko. Vienžo pamatytų Lubio kontora Irane pramonės kokybę, tvarką, švarą, ir t.t., tai apsitriestų iš pavydo, kai LUBISLAVISTANO gamyklų darbininkai pavalgyt neturi ką, užkilus dėl mažo vartojimo maisto kainoms (skaičiau internete). Kitą vertus, man ramios šiitiško idilijos Irane visiškai nebuvo. Buvau įjunkęs į armėnų kunigėlio vyną "Šyraz". Tai ne poddielkė farnzuzka, tai autentika, be to Tehrane lankiausi pas tikrus "zoroastrus", kurių net officialiai yra apie 1 mln (5mln Indijoj Mumbajuj). Taip kad ajatolų valdžios Aš kaip ir nemačiau Irane per daug. Daug daugiau pamėkliškos valdžios yra ten kur kiškis p. /ežeras/pasi/nebas gyvena. Tokį šlamštą galvoj įkišo, kad jėtus jėtus. Bet kitą vertus tai kažkas "fatališko" Persijai. Ne "tūkstantis ir viena naktis", bet tai, kad Stalinas per Tehrano dalybas 1943 metai, išsirūpino iš Čerčilio ir Ruzvelto sau Karaliaučių - jis aiškino tada, kad prūsai yra senovės rusų gentis. Patikėjo Ruzveltas, tiki ir kiškis p. savo mėšlo ir spermos gabailais įkištais į savo smegenis. Tipo - nečitala, no prieziraju. Tokia yra "krasnaja bolševička" chudžnicos dalia. Dar kokį jiežerą, kaip kransnozameisko ispolkomo pensionierša, kaip kiškio p. didžiausią draugą pridursi - PERSIJOJE su makaronų kabinimu NIEKO NAUJO. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=17058