is kur yra zinoma, kad akumuliatoriai per daug kraunami? Jei taip-tai reikia apriboti krovimo srove varza arba kaitaliojant krovimo itampa(kai akumai pasieks nominalia itampos verte-nutraukti krovima). O dvieju krovikliu 12V atskirai naudojimas nieko naujo neines... Tu atskiru akumu celes juk taipogi sujungtos nuosekliai. "Vasaris" <none@none.none> parašė naujienų pranešime:k29i8i$jjs$1@trimpas.omnitel.net... > Sveiki, > > Matyt praleidau fizikos pamokas mokykloje :-(, bet domina toks > klausimas. Yra prietaisas, kuris maitinimas 24 VDC įtampa. Iš esmės - tai > stovintis elektros variklis avariniams veiksmams. Jo maitinimo šaltinis - > 2x12V SLA/VRLA akumuliatoriai, sujungti nuosekliai. Pastarieji dabar > kraunami taip, kaip pavaizduota prikabinto paveiksliuko kairėje pusėje - > vienas 220V AC trafas į 24VAC, kuris po to dar "lyginamas" su vienintelio > diodu į pusperiodžius, kurie ir "krauna" akumus. Čia taip "sugalvojo" > gamintojas. Pigu ir paprasta. > Rezultatas - be abejo greitai nusibaigiantys akumai, nes su tokiu buku > krovimu jiems nugaruoja elektrolitas (perkraunama), priedo nuosekliame > jungime akumai išsibalansuoja ir vienas nusistekena greičiau nei kitas. > Keisti akumus - brangus malonumas. > > Dabar įdomus klausimas: ar įmanoma gamintojo orginalų krovimą perdaryti > iš 1x24 VAC krovimo kaip dabar, į 220V => 2x12VDC, atskirus pakrovėjus? > Schema - dešinėje. Kiek pamenu, pakrovėjai tokiu atveju turi būti > "galvaniškai atrišti". Nepamenu principo, ką tai reiškia ir ar pastarieji > tinka: > > http://www.auviras.lt/Akumuliatoriai/Ikrovikliai-UPS-ir-kiti-priedai/Impulsinis-ikroviklis-akumuliatoriams-CTEK-MXS-5-0.html > (2x190 Lt) > > Nes alternatyva yra daug brangesnė 24V krovimui: > http://www.auviras.lt/Akumuliatoriai/Ikrovikliai-UPS-ir-kiti-priedai/Impulsinis-ikroviklis-akumuliatoriams-CTEK-MXT-14.html > (1 x 680 Lt).