"Zyza" <maskatuoklis@hotmail.com> wrote in message news:h599ss$iho$1@trimpas.omnitel.net... > Konkreciai maniskiai: > > http://www.ni-mh.cn/Ni-MH_batteries/Charging_Methods.htm > In order to exercise proper control to stop rapid charge, it is > recommended that batteries be charged at over 0.5CmA but less than 1CmA. > > http://www.batterysavers.com/Compare-Batteries.html > So long as it is done using a properly designed smart charger, most NiMH > batteries can be recharged in about an hour without any damage or > significant reduction in their life. > http://batteryuniversity.com/partone-11.htm > Nickel-metal-hydride should be rapid charged rather than slow charged. Viskas ore. Vienintelė problema - smart-charger. Šitoje temoje minėti du prietaisai jau kvalifikuojasi kaip smart-chargeriai, bet principinai tikras smart-chargeris turi savo protą, kuris veikia nuo kelių faktorių, tame tarpe ir temperatūros, bei laiko. Teko čiupinėti čia tokią akumų aptarnavimo stotelę, tai pas ją yra temperatūros zondai ir slotuose ir išoriniuose ščiupuose. Nes kraunant greitai reikia atsižvelgti ne tik į srovę, įtampą, bet dar ir į temperatūrą, laiką, akumo nusidevėjimą/ciklų skaičių. Ta stotelė netgi turėjo savo prote DB, kuriame gali suteikti akumams brūšninius kodus, ir jei pradedi naudoti naujus, ir skanuoji kaskart kraunant, ji įskaičiuoja ir krovimo ciklus į nusidevėjimo profilį. Man yra tekę matyt ir akumų, krautų smart-chargeriuose (po individualų kanalą akumui), kur vis vien nuo greito krovimo nušaudė vožtuvai. Visa tai nenutiks, jei bus kraunama lėčiau. Bet kuriuo atveju akumų optimalus krovimo ir devėjimosi klausimas - gan sudėtingas. Jei jie nekainuoja itin brangiai, tai gal ir dzin, bet jei jų daug ir kainuoja brangiai - tenka ieškoti geros įrangos, tausojančios akumus krovimo metu.