Automobilyje yra toks benzino garų įsiurbimo iš bako į įsiurbimo kolektorių kontolės el. vožtuvas. Bandau išsiaiškinti jo veikimo principą, nes kompas meta klaidą, nurodančią būtent į šį vožtuvą, bet pasiskaitinėjus TIS programoje gali būti, kad ir pats variklio kompiuteris "pamiro". Kiek pavyko išsiaiškinti su voltmetru ir ommetru: 1. Ištraukus maitinimo lizdą iš vožtuvo ir įjungus degimą, tarp masės ir atskirų lizdo kontaktų rodoma: A kontaktas - ~12.4V (žodžiu kiek akūmas turi įtampos tuo metu), B kontaktas - ~4V 2. Tarp vožtuvo kontaktų varža ~37-39 omai 3. Įkišus į lizdą vožtuvą ir užvedus variklį, A kontakte yra ~14V (generatoriaus duodama įtampa), B kontakte - svyruoja intervalais, bet nelabai dažnais. Tik užvedus šaltą variklį, B kontakte būna ~4-6V, paskui palaipsniui gana greitai kyla iki ~13V. Kai variklis pašyla iki darbinės T ir kol kompas nemeta klaidos, tai pavyko nuskaityti tolygų kitimą nuo 13.22V iki analogiškos įtampos A kontakte (~14V) ir vėl sumažėjimą iki ~13.2V Paskaičius TIS programoje trumpus paaiškinimus apie šį vožtuvą, tai variklio kompiuteris valdo vožtuvą "žaisdamas" su B kontakto įtampa ir "mase". Iš savo surinktų duomenų nelabai sugaunu kaip kompas visgi tai valdo. Man atrodytų labai paprastai - B kontaktui per kompą paduodi masę, vožtuvas atsidaro, variklis siurbia benzo garus, atjungi masę, vožtuvas užsidaro. Bet čia visgi kažkaip žaidžiama su B kontakto įtampa...