On Fri, 14 May 2010 09:37:40 +0300, BigM wrote: > Automobilyje yra toks benzino garų įsiurbimo iš bako į įsiurbimo > kolektorių kontolės el. vožtuvas. Bandau išsiaiškinti jo veikimo > principą, nes kompas meta klaidą, nurodančią būtent į šį vožtuvą, bet > pasiskaitinėjus TIS programoje gali būti, kad ir pats variklio > kompiuteris "pamiro". > > Kiek pavyko išsiaiškinti su voltmetru ir ommetru: 1. Ištraukus maitinimo > lizdą iš vožtuvo ir įjungus degimą, tarp masės ir atskirų lizdo kontaktų > rodoma: A kontaktas - ~12.4V (žodžiu kiek akūmas turi įtampos tuo metu), > B kontaktas - ~4V > > 2. Tarp vožtuvo kontaktų varža ~37-39 omai > > 3. Įkišus į lizdą vožtuvą ir užvedus variklį, A kontakte yra ~14V > (generatoriaus duodama įtampa), B kontakte - svyruoja intervalais, bet > nelabai dažnais. Tik užvedus šaltą variklį, B kontakte būna ~4-6V, > paskui palaipsniui gana greitai kyla iki ~13V. Kai variklis pašyla iki > darbinės T ir kol kompas nemeta klaidos, tai pavyko nuskaityti tolygų > kitimą nuo 13.22V iki analogiškos įtampos A kontakte (~14V) ir vėl > sumažėjimą iki ~13.2V > > Paskaičius TIS programoje trumpus paaiškinimus apie šį vožtuvą, tai > variklio kompiuteris valdo vožtuvą "žaisdamas" su B kontakto įtampa ir > "mase". Iš savo surinktų duomenų nelabai sugaunu kaip kompas visgi tai > valdo. Man atrodytų labai paprastai - B kontaktui per kompą paduodi > masę, vožtuvas atsidaro, variklis siurbia benzo garus, atjungi masę, > vožtuvas užsidaro. Bet čia visgi kažkaip žaidžiama su B kontakto > įtampa... Nesiparink, o prisijungk maitinima tiesiai prie voztuvo ir paklausyk ar atsidaro. Jei atsidaro, tai ieskok kurnors kitur slieku, jei ne - keisk voztuva, arba mesk ji lauk, uzkishk abi slangas ir nekreipk demesio i tai kad kompui kazkas nepatinka.