Tema: Re: El. vo
Autorius: rycius
Data: 2010-05-14 10:00:12
On Fri, 14 May 2010 09:37:40 +0300, BigM wrote:

> Automobilyje yra toks benzino garų įsiurbimo iš bako į įsiurbimo
> kolektorių kontolės el. vožtuvas. Bandau išsiaiškinti jo veikimo
> principą, nes kompas meta klaidą, nurodančią būtent į šį vožtuvą, bet
> pasiskaitinėjus TIS programoje gali būti, kad ir pats variklio
> kompiuteris "pamiro".
> 
> Kiek pavyko išsiaiškinti su voltmetru ir ommetru: 1. Ištraukus maitinimo
> lizdą iš vožtuvo ir įjungus degimą, tarp masės ir atskirų lizdo kontaktų
> rodoma: A kontaktas - ~12.4V (žodžiu kiek akūmas turi įtampos tuo metu),
> B kontaktas - ~4V
> 
> 2. Tarp vožtuvo kontaktų varža ~37-39 omai
> 
> 3. Įkišus į lizdą vožtuvą ir užvedus variklį, A kontakte yra ~14V
> (generatoriaus duodama įtampa), B kontakte - svyruoja intervalais, bet
> nelabai dažnais. Tik užvedus šaltą variklį, B kontakte būna ~4-6V,
> paskui palaipsniui gana greitai kyla iki ~13V. Kai variklis pašyla iki
> darbinės T ir kol kompas nemeta klaidos, tai pavyko nuskaityti tolygų
> kitimą nuo 13.22V iki analogiškos įtampos A kontakte (~14V) ir vėl
> sumažėjimą iki ~13.2V
> 
> Paskaičius TIS programoje trumpus paaiškinimus apie šį vožtuvą, tai
> variklio kompiuteris valdo vožtuvą "žaisdamas" su B kontakto įtampa ir
> "mase". Iš savo surinktų duomenų nelabai sugaunu kaip kompas visgi tai
> valdo. Man atrodytų labai paprastai - B kontaktui per kompą paduodi
> masę, vožtuvas atsidaro, variklis siurbia benzo garus, atjungi masę,
> vožtuvas užsidaro. Bet čia visgi kažkaip žaidžiama su B kontakto
> įtampa...

Nesiparink, o prisijungk maitinima tiesiai prie voztuvo ir paklausyk ar 
atsidaro. Jei atsidaro, tai ieskok kurnors kitur slieku, jei ne - keisk 
voztuva, arba mesk ji lauk, uzkishk abi slangas ir nekreipk demesio i tai 
kad kompui kazkas nepatinka.