Enslaved: Odyssey to the West review Prisipažinsiu iš karto, apie šį Ninja Theory žaidimą nežinojau nieko, po ranka jis man pakliuvo nelauktai ir pabandyt nusprendžiau tik genamas ligoto nuobodulio (literaly - sirgau ir neturėjau ką veikt:). Iš kūrėjų paviešintų paveiksliukų, žaidimas visai nesužavėjo, o trumpam užmetęs akį į gamintojus ir platintojus a priori jį nurašiau į "japoniško stiliaus beleką". Bet, dėl iki šiol iki galo man nesuprantamų priežasčių visgi nusprendžiau jį išbandyt. Tik pradėjus žaidimą mano vidinis demiurgas net murkė iš pasitenkinimo baksnodamas savo ilgu, riestu nagu į mano akį iš vidaus, sakydamas 'na, ką aš tau sakiau, 'durnas, japoniškas, anime-like tvarinys, nevertas nei tavo laiko, nei tuo labiau pinigų' (matyt temperatūra tikrai aukšta buvo:). Bet intensyvus veiksmas, knibždantis noras pažiūrėt, kas bus toliau ir naratyvo.. na, gerai, jau gerai, ką aš apgaudinėju, noras geriau įsižiūrėt į nuo manęs intensyviai bėgančią, labai simpatišką raudonplaukę:) vedė mane tolyn, skatindamas pabėgti iš pakeliui griūnančios, skraidančios metalo krūvos. Pasiekus tvirtą žemę mane pakerėjo ten plytintis pasaulis, privertęs viduryje sakinio užsikirst ir nutilt manąjį vidinį demoną. Enslaved, tai kitoks 'post-apokaliptinis' pasaulis. Tai galima sakyt fallout'o antipodas. Jei fallout'e visur aplink - radioaktyvios dykros, tai Enslaved pasaulį atsikovojusi gamta. Visur aplinkui - žalia. Krentančių rausvų žiedlapių idilę tik šiek tiek sugadina pėstininkų minos ir robotai-sargai... Enslaved: Odyssey to the West yra laisvai paremtas senovės kinų poeto Wu Cheng'en romanu "Kelionė į Vakarus"... labai laisvai. Nes, kiek man žinoma Wu Cheng'en'as berods savo kūrinyje labai nesiplėtė apie robotus, slaver'ių laivus ir pan:). Kitaip tariant Enslaved su senuoju romanu sieja tik neapčiuopiama dvasia ir pagrindinio herojaus vardas. (Pastarąjį kūrinį matyt norom, ne norom matyt busite girdėję ir jūs, jei žiūrite rytietiškus filmus, na, bent jau aš perkratęs savo smegenis jose radau bent kelias užuominas apie 'Monkey-King' :). Prie žaidimo scenarijaus rašymo prisidėjo ir Alex Garland, mums žinomas iš tokių filmų, kaip The Beach (su Di Kaprio), the Sunshine, bei 28 Days Later. Ir tas jaučiasi, stipriai! Žaidimo istorija įtraukianti, liūdna, kirbinanti kažkokias jautrias stygas viduje. Perėjęs žaidimą ilgai rūkiau cigarillą bandydamas nuraminti nosį šniurkščiantį demiurgą. Atskiro paminėjimo vertas ir kompozitoriaus darbas, padedantis kurti nuostabią žaidimo pasaulio atmosferą... Pradedant žaidimą aš iš kart suraukiau nosį kai ekrane pasirodė Unreal 3 variklio logo, bet, drįsčiau teigti, žaidimo jis tikrai negadino, taip, kelis priekaištus, gal turėčiau, bet jie tokie menki, kad net nesiplėsiu. Aplinkos - gražios ir spalvingos, taip, uždaros ir apribotos, bet dar leistinuose, stipriai nepastebimuose rėmuose. Veikėjų animaciją nepakartojama. Vienu žodžiu, dizainerių darbui didesnių priekaištų neturiu. Pats 'geimplėjus' yra lyg į didelį plaktuvą sumesto prince of persia, įtrupinto gears of war, pabarstyto army of two, bei viską praskiedus kažkuo saldžiu ir mielu kokteilis. Taip, hand-to-hand kautynės nėra labai blizgančios. Nervingas kameros sukinėjimasis, ne visada matomas kelias, kur reikia eit ir dar keli nesklandumai skiria šį mielą žaidimą nuo pačių aukščiausių balų, bet jie yra tikrai minimalūs ir netrukdantis džiaugtis šiuo nuostabiu potyriu. 9.1/100 imho - must have! -- ___________ ©Toxis