Štaigi kokius kartais įdomius laiškus gauname iš visokiausio plauko IT 'specialistų' vienok... ir su kokiais įdomiais pastebėjimais... Taigi pavadinkime šį laiškutį "ADSL vs. DSL": -----Original Message----- Posted At: Saturday, June 05, 2004 11:59 AM Posted To: Info_Takas Conversation: Del virusu Subject: Del virusu Hi, mano klausimas arba pastaba yra susijusi su virusais. ADSL A plano vartotojai vis dazniau apsikrecia virusais, as pats asmeniskai jau taisiau 3 kompiuterius si menesi su vienoda problema "buger" ir "welchia", ir vinintelis dalikas kuris sejo siuos kompiuterius buvo ADSL, visa kita vis skirtinga, ir rajonas ir namai ir t.t. Taigi kai bendravau su kitu pazystamu dirbanciu toj pacioi sferoi jis ir susidure su sia problema. Kodel as manau kad cia ADSL? Nes kai prijungi PC prie DSL (arba bet kokio kito ineto) virusai neaktivojasi ir juos galima uzkimsti, bet kai tik prijungiami prie ADSL iskart virusai aktivojasi. Kame problema? Su pagarba Vldm. ---------------------------------------------------------------------------- --- Ilgai teko mastyti kuo skiriasi Lietuvos Telekomo teikiamos paslaugos bei ADSL nuo DSL aplamai.... galiausiai su kolegomis specialistais prieita vienos išvados ir nuspręsta, jog geriausias atsakymas mus užklausiusiam 'specialistui' aka kontiupelių technikui būtų tokis: Gerbiamas Vldm., dėkojame, kad naudojatės mūsų teikiamomis ADLS paslaugomis. Iš tiesų, kitų interneto tiekėjų teikiamos DSL (Daug Saugesnė Linija) paslaugos yra saugesnės, nes jose yra įdiegta virusų užkimšimo sistema (VUS), tačiau taip yra prarandama nemažai greičio. Mes, siekdami užtikrinti savo klientams maksimalų duomenų perdavimo greitį, nenaudojame VUS, todėl naudojantis mūsu teikiama ADSL (Atkimšta Didesnio Srauto Linija) paslauga būtina imtis papildomų saugumo priemonių. Dėl daug didesnio duomenų perdavimo greičio, internete esantys virusai yra "įsiurbiami" į bendrą duomenų srauto liniją, ir įgiję nemažą kinetinę energiją prasimuša pro standartines antivirusinės apsaugos priemones, kurios tampa nebeveiksmingos. Dėl minėto "siurblio" efekto, iš lėtesnį DSL interneto greitį teikiančių bendrovių vartotojų kompiuterių virusai yra "išsiurbiami" ir dėl to nesiaktyvuoja. Taigi, norėdami išvalyti kompiuterį nuo virusų, Jūs turėtumėte atlikti tokią procedūrą: 1. Laikinai užsisakykite lėtaeigę DSL paslaugą, ir prijunkite ją prie savo kompiuterio. Atidarykite kompiuteryje visus prievadus ("portus"), ir palikite jį įjungtą dviem - trim paroms. Per tą laiką visi virusai turėtų būti išsiurbti. Jei tai bus atliekama savaitgalį, primygtinai siūlome kabelį (USB arba Ethernet), jungiantį DSL modemą su Jūsų kompiuteriu, šiek tiek prispausti su stalo koja ar kitu sunkesniu objektu. Kadangi savaitgaliais interneto srautas žymiai padidėja, yra tikimybė, kad kartu su virusais bus išsiurbta ir kita, Jums svarbi informacija. Prispaustas laidas tam įvykti neleis. 2. Įsitikinę, kad visi virusai sėkmingai išsiurbti, interneto kabelį perlenkite per pusę, ir atsargiai ištraukia iš kompiuterio. DĖMESIO! Įsitikinkite, kad tuo metu šalia kompiuterio nėra smulkių detalių ar vaikų, nes dėl išsiurbimo procedūros metu susidariusio vakumo, jie gali būti įsiurbti į kompiuterio dėžę, o kartu su jais - ir visi ant jų gyvuojantys virusai. Tuomet visą operaciją teks atlikti iš naujo. 3. Savo kompiuteryje įdiekite patikimą apsaugą nuo virusų. Tam puikiai tinka bendrovės CLARIA (buv. GATOR) produktai (http://www.claria.com/products/index.html), ar kita antivirusinė (angl. "spyware", "worm") apsauga. Jokiai būdais nerekomenduojame naudotis nepatikimų kompanijų "Symantec", "McAfee", "Microsoft" ir panašių į jas produkcija. Tai yra "garažinės" firmelės, kurių produktai yra brangūs ir nieko verti. 4. Jei teisingai atlikote visus aukščiau išvardintus punktus, savo kompiuterį vėl galite drąsiai prijungti prie ADSL interneto. Tikimės, kad mūsų atsakymas padės išspręsti Jums išskilusius neaiškimus. Kilus klausimams, maloniai kviečiame kreiptis dar kartą. Taip pat primename, kad pasikeitė mūsų elektroninio pašto adresas - nuo šiol rašykite admin@lrs.lt