manyciau paciam vartotojui ka nors irodyti ar pateikti irodymus butu ne ka lengviau, nes ne jis ta sistema kontroliuoja, neturi jos kopijos; nebent su antstoliu dar karta nufilmuotu visa procesa; jei butu narpliojama kokia afera, tai tyrejai paimtu serverius ir ieskotu irodymu; o del paslaugos teikejo galimybiu irodyti ar vartotojas ka nors mate ir spaude, ar "pasirase" dokumenta, nors nebuvo naudojamas elektroninis parasas, tai turbut priklausytu nuo to, kas ten per sistema, ar yra kokios nors papildomos popierines sutartys, kas yra tas paslaugos teikejas: bankas ir ju internetines bankininkystes sistema, interneto paslaugu teikejas ir ju savitarnos svetaine, studentas ir jo e-shopas ar pazinciu svetaine; studentas pvz. gali savo serveryje pranesima isimt/idet/pakeist po kelis kartus per diena, gali leist tai serveriuka tai su pranesimu, tai be pranesimo, ir galimybe ka nors susekti nelabai didele, nebent jei pagausi uz rankos arba su antstoliu video irasysi; bankinej sistemoj galbut liktu daugiau abieju pusiu veiklos irodymu; "Baterijas" <tep@lep.lt> wrote in message news:jdv739$rug$1@trimpas.omnitel.net... > Sveiki, > su kolegom diskutavom tokiu klausimu, kuris man seniai neduoda ramybės. > Kaip yra su įrodinėjimu, kad vartotojas registruodamasis sistemoje sutiko > su > ekrane matomomis taisyklėmis? > Esmė, kad dauguma atvejų sutikimas techniškai įgyvendinamas vienu iš > dviejų > būdų: > 1. klientas registruodamasis pamato taisyklių tekstą, uždeda varnelę, tada > gali paspausti toliau. Jei varnelė neuždėta, registracijos baigti > techniškai > numatytu būdu neįmanoma. > 2. Tas pats, kas 1, tik papildomai duomenų bazėje, prie vartotojo > profilio, > pažymima, jog buvo sutikimas. > > Dabar beveik nehipotetinė situacija: klientas reiškia pretenzijas ir > teigia, > jog su jokiom taisyklėm nesutiko. Jų nebuvo/nematė ar dėl kitokių > priežasčių > nepažymėjo privalomos varnelės ir sėkmingai prisiregistravo. > > Techniškai, iš paslaugos tiekėjo pusės, nematau galimybių įrodyti, jog > klientas tikrai išreiškė sutikimą. > > Žodžiu, du klausimai, lengvesnis ir sunkesnis: > 1. Jei klientas kreipiasi į teismą (tikriausiai civilinio proceso tvarka) > teigdamas, jog paslaugos tiekėjas kažką padarė neįspėjęs, o jis jokių > taisyklių akyse nėra matęs. Kam gula įrodinėjimo atsakomybė, jog taisyklės > buvo/nebuvo, bei kaip vyktų pats įrodinėjimas? > 2. Mano asmenine nuomone, nėra ko svaičioti ir diskutuoti šiuo klausimu, > nes > jau tikriausiai yra precedentų tokių. Tai gi, gal kas matėt teismo > nutarčių > analogiškais klausimais? > > P.S. Klausimas kol kas ne apie tai kaip padaryti registraciją, jog tokių > situacijų nebūtų. > >