On 2013-03-18 22:36, padugne wrote: > > > Ai, nereikia cia uzlankstyti, nera tas marketingas toks visagalis. > Taip, ne visagalis, bet lemia labai daug. Tam įrodymų toli ieškoti nereikia, reik tik pažiūrėti kokią galutinio SĖKMINGO produkto kainos dalį pas sėkmingiausias kompanijas sudaro išlaidos marketingui. Kaip sakoma, marketingo pervertinti nereikia, bet jo visai neįvertinti gali būti firmai lemtinga klaida. > Yra cia viena tokia visiems zinoma kontora kuri i gryna vieno produkto > marketinga sukisho "bukvalei" lemejarda doreliu (cia neperdedant), o > pulso kaip nera taip nera. Jei butu taip kaip sakai, senai butu uzkariave > pasauli. > Taip. Tai būtent patvirtina tavo pirmą mintį, su kuria aš visiškai sutinku, jog vien ant marketingo neišvažiuosi, nes geram produktui sukurti būtinas dar ir common sense. Tik va kai turime dvi realiai įmanomas vystymosi kryptis, tai marketingas gali mažiau tikėtinąją versiją paversti būtent ta, kuri nugalės, nes ji finansiškai priimtinesnė verslui. O prieš kitų galingų marketinginių jėgų suformuotą srovę irtis gali nepavykti sukišus net ir milijardą tugrikų į priešingo marketingo formavimą. Šioje vietoje ne visada laimi brute force. Čia labiau veikia sūpuoklių principas, kai reikia pasistengti ne vienu galingu mostu paleisti sūpuokles suptis, o geriau reikiamu momentu, kai sūpuoklių judesys vyksta tinkama linkme, lengvai jas stumtelėti. O kai taip lengvai stumdančių vienoje sūpuoklių pusėje susikaupia daugiau nei kitoje jas bandančių pristabdyti, tai sūpuoklės garantuotai įsibėgės. Dar marketinge veikia lyderių principas, kai atsiranda tam tikra jėga, kuri gali "diktuoti madas", t.y. suteikti pirmą rimtą impulsą sūpuoklėms. Tai kai tam tikrame rinkos segmente yra tokia jėga, daug kitų jos dalyvių priversti priderinti savo veiklą ir savo marketingo kryptis prie anos diktuojamos. Tai yra, jos net neatsveria ir nebando atsverti lyderio diktuojamos marketingo krypties, o tik dar labiau ją pakreipia ta linkme. O kas nenori taikytis su tokia situacija ir jaučiasi "labai galingu", kartais sumerkia neapgalvotai dideles pinigų sumas ir "upės tekėjimo krypties" pakeist vis tiek nesugeba, nes žaidžia jau prieš visą rinką, o ne prieš vieną rinkos dalyvį. O jei dar ir produktui trūksta išskirtinių ir labai reikalingų savybių, tai jo lemtis akivaizdi.