>> 1. pradeti mastyti 21 amziaus globalizuotos ekonomikos remuose. Dabar gi >> daugelis pakeitimu remesi sunkiai suprantamu aritmetiniu priejimu prie >> ekonominiu procesu. Cia ko gero svarbiausia butu, nes Shemeta strateginiu >> placiu mastymu niekad nepasizymejo. As puikiai pamenu Shemetos >> ministravima prie vagnoriaus, kai man reikejo vairuoti kontora per rusu >> krize ir vagnoriaus/shemetos tandemo ziaurias akcijas. Idejos ir stilius >> nepasikeite - "uzkamsykim visas skyles ir pinigu bus, nes seselis >> didelis". Deja laikai stipriai pasikeite... > > Turbut esu per jaunas, kad prisiminciau ankstesnes ziaurias akcijas, bet > siuo metu speju, kad tam tikra desperacija neisvengiama.. Seimoje yra > valstybes tarnautoju ir zinau, kad velavo atlyginimas uz lapkricio menesi, > ta regis ir spauda skelbe, tad manau, kad paskutinius Kirkilo vyriausybes > menesius gyvenome busimu laikotarpiu saskaita, naudojant skurdu rezerva, > ir norint isvengti valstybes nemokumo teko skubiai imtis priemoniu.. Kirkilas ne veltui TVM baiges - visiskas oblius kaip premjeras ir kaip politikas. Bet isvedinejant is krizes arba vykdant "changes managamement" desperacijos negali buti. Reikia viska daryt apgalvotai ir ramiai. Kitaip tiesiog negalima. >> 2. Nekurti koshes maloshes su mokesciais overnight, o pradziai pakelt PVM >> iki 20%. Kodel PVM? Todel kad jis lengviausiai administruojamas ir jo 1% >> punktas duoda zenklu iplauku padidejima. >> 3. Visus kitus pakeitimus ivedineti palaipsniui, be shoko terapijos, kad >> visi mokescius mokantys galetu adaptuotis. Ir be abejo gerai apgalvoti ka >> daro, kad nebutu tokiu rezultatu, kai individuali imone/veikla >> apmokestintai daugiau nei samdoma darbo jega ir rezultate i VMI sale >> reikia brautis pro minia veiklas uzdaranciu... :/ > > Su siais punktais is esmes sutinku, kita vertus galbut yra niuansai, kuriu > as nezinau, kodel taip buvo pasielgta, speju, kad cia tinka tas rusiskas > pasakymas "norejom kaip geriau isejo kaip visada". taip pasielgta, nes Semeta tiksliai iisivaizduoja kad smulkieji turi kalnus pinigu kuriuos dar apmokestins ir viskas bus ore. Tuo tarpu nepagalvojo, kad kaip tik tas 100,000 zmoniu kurie pirko verslo liudijimus arba registravo ind. veikla, nes palankus mokesciu tarifas leido jiems veikti legaliai. Prie naujos situacijos dalis griz i seseli (sugaudyk statybininka kuris privaciai remonto darbus atlieka?), dalis eis i darbo birza, kurioje kaip zinom dabar ir taip reik puse dienos laukt kad uzsiregistruot bedarbiu. Be to zinau keleta programeriu kurie per ind. veikla vykde uzsakymus uzsienieciams, ir dabar veikla isregistruota, o pajamas gauna kitaip. Lietuva be abejo siuo atveju negauna nei tu 15%, nei tu sodros imoku kurias gaudavo. Kitas variantas - tiesiog reikejo isskerst legalius mazuosius, nes didieji konservatoriu remejai nenori legalios konkurencijos sunkmeciu. bet cia jau samokslo teorija, nemegstu as tokiu :) >> 4. Visus pokycius gerai iskomunikuoti, paruosti VMI/Sodros darbuotojus. >> Nes nemazai zmoniu iserzino tai, kad sios institucijos pacios nesuprato >> ka ten seimunai naktimis pribure. Pats VMI budamas girdejau kaip moterys >> atvirai juokesi is tam tikru istatymu nuostatu. > > Na sunku butu pasakyti kieno cia didesne kalte politiku, ar vmi/sodros > vadovu problema, nenustebciau, kad tai taip pat savotiskas sabotazas, kaip > kad tarkim 13-tuju atlyginimu ismokejimas paskutinem dienom, bet, kadangi > nesu samokslo teoriju megejas, todel nespeliosiu. Netikiu, kad siu > instituciju vadovai neturejo informacijos apie ruosiamus istatymu > projektus ir, esant reikalui, reikalingi smones tose institucijose turejo > dirbti ir per sventes ir per iseigines. Kalbant apie komunikacija su > visuomene, tai vienintele priemone yra ziniasklaida, kuri, tenka > pastebeti, sios valdzios atzvilgiu yra labai nedraugiskai nusiteikusi, tas > pakankamai akivaizdu. Vienas dalykas - valdzia irgi su ziniasklaida ne kazkaip elgesi (Vaflinska pameni?). Kitas dalykas - istatymai taip kreivai surasyti, kad turiu liudnai konstatuoti, jog tokios prastos kokybes mokestiniu istatymu neesu mates nuo rusijos krizes laiku. Skubejimas - ne pasiteisinimas leisti belekokius teises aktus. Jomajo, gi apie valstybes valdyma kalbam, apie zmoniu likimus lemancius dalykus, o ne apie Kubiliaus/Semetos KUB "Lietuvele" :) Ir kai istatymuose nemazai dviprasmybiu, o is kitos puses jie pasirasomi likus savaitei iki ju isigaliojimo, nemanau kad yra realu paruosti jiems aiskinimus... >> 5. Biudzeta patvirtinti ne didesni nei 2008 metu. Nes zmones tikrai >> nesolidarizuosis taupymui, kai valdzia to nedaro. > > Na daugelis turbut net nezino ar naujasis biudzetas didesnis ar mazesnis > uz praeita. Visi tik zino, kad parlamentaru alga padidejo pora kartu... O > biudzeta, speju, kad ne karta teks koreguoti.. Tie kurie moka mokescius patys uz save zino daugiau nei noretu valdzia. Todel cia gal jiems daugiau skirtas zingsnis. > >> 6. NEKELTI ISTERIJOS KAD KRIZE, PIZE ir kitos pasaulio pabaigos. Kas eis >> paskui myzanti i bata vada? > > Cia, manau, politinis dalykas, Kirkilo svaiciojimu "krizes nera ir nebus" > pasekme... Kita vertus velgi, krize ar recesija visam normaliam pasaulyje > yra normaliai priimamas dalykas ir tai nera kazkoks tabu, tabu galbut yra > tada, kol krize neprasidejo idant nekelt panikos, o dabar sniego kamuolys > jau rieda ir rieda senokai. Politinis ne politinis, bet kalbam apie valstybes vadovus. Apie kirkila gal is viso nekalbam - tas TVM'o perestukinas man viduriu paleidima provokuoja :) Apie padeti reikia kalbeti, bet ne tokiu tonu. Negi sunku pasakyti - taip, yra krize, sunkumai, bet stai turim plana kaip juos iveikti. ai, bet jie tiesa plano neturi, stai kur problema :) Ta prasme, kai skesta laivas, kapitonas gi nebegioja uz galvos susiemes "we all gonna die!", o ramiai vadovauja gelbejimo operacijai, savo pavyzdziu rodydamas kad yra iseitis. Stai ka noriu pasakyti. >> pradziai tiek. Ar tai pakankamai konkretu? > Pakankamai, aciu uz konstruktyvu atsakyma:) visada malonu diskutuoti :)