apie 203 serijos dyzelius: 1. kebulo cinkavimas pakankamai didelis (jei gerai pamenu, tai >80% detaliu cinkuotos), didesniu problemu del korozijos jau nebera. bet priesfeisliftiniai egzemplioriai turi toki bjauru kebulo ne tai kad gedima, o greiciau ypatybe - daimleris perejo ant ekologisku vandeniniu dazu, todel dazu danga ganetinai greitai sensta, pasidengia mikroskopiniais itrukimais, pasidaro tokia apsiurusi. is toli ziuri - lyg ir viskas ok, prieini arciau, kaip kazkoia neplauta, nors reikalas visiskai ne tame. po feislifto daimleris matyt dar karta perejo ant kitu dazu - vandeniniu, bet sikart padoriu. pofeisliftiniu automobiliu dazu danga jau visai padori ir nusiurimo ispudzio nebesukelia. 2. varikliu om 611 (2,1 ltr., C 200 CDI, 220 CDI, 2000) ir om 612 (2,7 ltr., C 270 CDI) patikimumas gerokai pazenges nuo pirmuju CDI varikliu. om 612 apskritai kultinis ir legendinis, laikomas praktiskai negendanciu. bet visada yra visokiu bet: - bet galimas nesandarumas tarp purktuku ir galvos, i kuri nekreipiant demesio (nes variklio darbas is esmes nesikeicia) viskas gali privesti iki galvos keitimo (labai nesekmingu atveju). - retais atvejais gali islysti siurblio ir slegio reguliatoriaus gedimai, bet masinio situ mazgu gedimo nei pas mus, nei vakaruose nesigirdi, daugiau rusai skundziasi (turiu itarima, kad kaltas cia ne automobilio gamintojas). - egr'o ir turbos slegio elektriniai-pneumatiniai reguliatoriai ne visada suveikia, ko pasekoje variklis netenka galios ir t.t., ir pan. gedimas nesunkiai ir nebrangiai salinamas, svarbu surasti zmogu, kuris remontuos, o ne ant tavo automobilio mokysis. 3. jei sugalvosi, kad 3 ltr. nera per daug, tai om 642 laikomas labai vykusiu varikliu. tik pas mus ju nera daug, tai galima daryti prielaida, kad yra tam tikras ziniu stygius apie tai, kaip sitas variklis jauciasi izenges i dideliu rida zona. rasydamas apie e-klase esu minejes, kad reiketu tikrinti ismetimo kolektoru bukle (padauzyti ar tai raktu, ar lengvai pastukseti plaktuku - garsas turi buti visiskai svarus, be jokiu papildomu garsu, leidzianciu itarti, kad kolektorius visiskai sveikas), nes jie trukineja, o atitruke fragmentai nepataisomai sugadina turbina. turbina kintamos geometrijos, kaina solidi, pirkti simtais nesivolioja. jei darysi diagnostika, tai kodai ?2359 , 2510, 2592 bei 2616 ir ivairios ju kombinacijos nieko gero situo klausimu nezada. 4. mechanines dezes superines, prie gedimu grisim 2050-2060 metais, nes iki tol niekas nezinos, kas jose genda :) nesiginciju, kad imanoma ja suvaryti, nes kai yra talentas, tai technika bejege. o bet gi taciau yra toks isradimas kaip f**tronic, sorry, sequentronic - automatizuotas pavaru perjungimas (automatine sankaba). jei dabartine automatizuota mct yra greicio, ekonomiskumo ir patikimumo etalonas, tai tuometinis "pusiau robotas" yra blogis gryniausia israiska. 5. bet nesuprantu ir tikriausiai niekada nesuprasiu kam perkant mercedes reikia atsisakyti malonumo vazineti su taip sklandziai ir protingai veikianciu 5 laipsniu automatu. mano galva deze labai gera, beda tik ausinimo skyscio radiatoriuose (aktualu c 270 cdi su om 612 varikliais), kuriuose prakiura dezes alyvos ausinimo kanalas ir to pasekoje tenka kapitaliskai remontuoti pacia deze, hidrotransformatoriu ir, savaime suprantama, pati radiatoriu. radiatoriams buvo atsaukimas, pakeisti radiatoriai zymimi baltu plastikiniu tasku, pakeistus radiatoriu problemos pasikartojimas nestebimas. kartais del tarpiniu susklinejimo (o tai, deja, atsitinka dazniau negu noretusi) sumirksta dezes valdymo blokas, del to deze pradeda kvailioti, neretai prieina iki avarinio rezimo isijungimo (variklio sukiai ribojami su visomis pasekmemis). vaistas nepamirsti pasiziureti ar nerasoja deze per siules, esant pozymiu - sandarinimas. dar momentas - kad ir ka sakytu vasios (net jei jie dirba silberauto), dezes alyva yra _keiciama_ (intervalas 60K km). mercedes is pradziu irgi tvirtino, kad alyvos keisto nereikia, bet 2009 metais persigalvojo ir wis'o atnaujinime parase "keiskit alyva ble!" , tik ne visi vasios tai zino. reguliariai keiciant dezes alyva (ir filtrus!) didesniu problemu nepasitaiko. bet velgi, pastaba apie talenta galioja ir automatams. del 7G-tronic'o nebuciau toks tikras - labai jautri alyvos kokybei ir keitimo intervalui deze, plius neturim dar daug ziniu apie sitas dezes. 6. pakaba labai patikima, jei automobilis eksploatuojamas ne zvyrkeliuose ir ne pramoniuose rajonuose, tai remonta dazniau nei kas 100'000 isivaizduoju sunkiai. yra keletas mazgu, i kuriuos reikia atkreipti demesi (pvz. stabilizatoriu ivores ir priekiniu amortizatoriu atramos), bet ir jos tarnauja ilgai bei laimingai, o keitimas nera brangus. vairo mechanizmas, skirtingai nuo senesniu modeliu, pazenges patikimumo prasme, traukiu antgaliu nelaikau kazkokiu dideliu gedimu, juolab, kad keiciamo jie prasosi ne pernelyg daznai. idomus faktas, kad konstrukciskai pakaba didele dalimi 201 serijos, kas tikrai nera priekaistas, greiciau jau pagyrimas. 7. elektra... nelengvas klausimas. yra toks daiktas kaip SAM - blokas, kuris valdo puse elektrines komforto irangos pradedant kontroliniais prietaisais ir baigiant uzraktais. pasireiskia pvz. neteisingais parodymais (degalu kiekio, ausinimo skyscio temperaturos, lempu gedimo indikacijos ir pan.) ir baigiant piktybiniu bagazines neatidarymo, nes jam, matote, atrodo, kad bagazine ir taip atidaryta. buna, kad ta pati sako galiniu duru daviklis, bet idomiausiai pasireiskia, kai ta pati sako kapoto daviklis, nes tada neveikia valytuvai. dar reiketu pracekinti kaip jauciasi kabelis nuo akumuliatoriaus iki variklio skyriaus, nes jis neretai duoda nutekejima. anstyvuosiuose egzemplioriuose budavo toks fintas - jei neuzgesta comand grotuvas, reiskia trumpina sedyniu valdymas (cia kaip pas pofeisliftinius w201 benzinus - jei neveikia tachometras, zinok, kad neveikia ir variklio ausinimo ventiliatorius, toks idomus budas pranesti apie gedima vairuotojui). vistik bene bjauriausias dalykas, kai FBS'as ima ir neatpazista uzvedimo rakto. durys atsidaro, uzsidaro, langai nuo rakto kilnojasi, stoglangis uzsidaro (visa tai valdo SAM'as), o uzsivesti be sansu. reikia perristi raktus. SAM'o gedimai budingi priesfeisliftiniams egzemplioriams, FBS - kaip pasiseks. 8. nzn ar verta iskirti, bet dalykas apie kuri tenka girdeti ir realiai uzknisa, ypac musu salygomis - kazkaip suknistai sugalvotas ventiliacijos srautu valdymo mechanizmas, kurio traukes su laiku neatlaiko ir sklendes pradeda valdytis kaip pasiseks. detaliu sanaudos kokiu 10 litu, laiko ir nervu - per akis, nes tai jau nebe 1980 metai, kai konsole nusiimdavo per 5 minutes. su salyga, kad dirbsi uzsimerkes. bet sutvarkius galima tiketis, kad per eksploatacijos laikotarpi kisti ranku nebereikes. 9. saugumas aukstumoje, ypac klases kontekste. nekalbant apie tai, kad prisirinko n zvaigzdziu uz pesciuju sauguma ir visokias signalizacijas apie neprisegtus dirzus, modelis gausiai saugus - n pagalviu, pre-safe prototipas, dvieju lygiu airbagai ir t.t., ir pan. manekenai piesinukuose, kur zymimi galimi suzalojimai, beveik zali. 10. ergonomika - aukstumoje. taip, mygtuku gal daugoka, bet, imho, svarbu, kad viska gali lengvai ijungti, isjungti ar perjungti. viskas yra ten, kur turi buti, lengvai pasiekiama, protinga isdestyta, naudotis patogu, priprasti lengva. galiu palyginti su toyota, opel, vw, mitsbishi, honda poziuriu i ergonomika - mercedes lenkia visus (artimiausiu konkurentu bmw ir lexus komentuoti negaliu, nors ir teko prasivaziuoti tos pacios klases modeliais, bet tik labai trumpai). akustinis komfortas gerame lygyje, mercedes, skirtingai nuo japonu, matyt nemane savo automobilius esant tokius gerus, kad jiems garso izoliacijos net nereikia :) bagazine labai teisinga, gal ne talpiausia klaseje, bet uz isplanavima pliusas (na tai ne naujiena mercedesams). apie dizaina nerasau, tai labai subjektyvu. daugiau net nezinau ka cia pamineti. na nera blogas kompaktas, jei kalba eina apie pofeisliftini. sakykim taip - mechanine puse dziugina, elektrine nelabai (nors viska susumavus iki 5 metu automobiliu tarpe pagal gedimu skaiciu jis laikesi paciame saraso virsuje, bet matyt skirtingai nuo senesniu mercedes, kurie begant metams pozicijas tik gerindavo, amzius jam ne i nauda). vistik 204 serija buvo kad ir paprastas automobilis, bet zingsnis i prieki. matyt niekam nebus naujiena, jei pasakysiu, kad laikmecio kontekste iki 201 serijos 203-iasis nepritempe ne pro kur - pirma c-klase uz trecia auksciau visa galva. "E-Zyz" <cust.software@gmail.com> wrote in message news:ja2qe6$ged$1@trimpas.omnitel.net... > Kad nekurti naujos temos, kaip del W203, 2.2 arba 2.7 dyzeliai, mechanika? > Taip pat domina W211 dyzeliai, mechanika. I ka labiausiai kreipt demesi? >