On 2019-04-23 19:02, Lawrence Jamieson wrote: > 2019-04-23 18:50, Caponi rašė: >> Bet tai patogu ir saugu turi būt visiems, o tam visų pirma reikia apsispręst dviratis yra pėstysis, su jiems priklausančioms privelegijomis, ar transporto priemonė, kurios vadeliotojas turi atitinkamas teises, pareigas ir apribojimus, nes dabar gaunasi, kad pamačius dviratį visiškai neaišku, pagal kokią sistemą jis judės, kaip minėjau, ne kartą matytas atvejis, kad važiuojant gatve užsidegus raudonai veikėjas metasi skersai gatvės per perėją kaip pėstysis. > > Sorry, o koks tau skirtumas ką ten tas dviratininkas tau raudonai užsidegus darys? Ar tu ruošiesi per raudoną važiuoti? Tai vat apie tokį mąstymą ir šneka - arba dalyvaudami eisme turim taisykles ir jų laikomės, arba darom bele ką > >> Beje, tik ką važiuojant namo ir stovint prie raudonos pro nosį nestabdydami 2 sportinykai su vėjeliu per perėją prasinešė - suktų kas važiuojantis jų kryptimi į dešinę, šansų pastebėt būtų neturėjęs... > > Nepizdi. Visa Vakarų Europa pastebi, o lietuviai akli? Neturiu daug patirties Europoj už vairo, bet jei jau daug kas akcentuoja civilizuotus eismo dalyvių santykius, tai tikriausiai tokie skraiduoliai ten yra ypač reta išimtis - radaro neturiu, tai greičio neįvardinsiu, bet konkrečiu mano šiandien matytu atveju važiavimas kaip dviračiui buvo tikrai gana greitas - čiuvakai su sportinėm aprangom ir mynė, ne šiaip atsipalaidavę važiavo. Ir dar - jie iki perėjos artėjo ne lygiagrečiai keliui, o ~30 laipsnių kampu, tai vat ir nuspėk tu važiuodamas, tas už 50 m kažkur šone besimakaluojantis kur mesis. >> Kadangi mąstymas toli gražu nėra būdingas visiems žmonėms, tai, mano nuomone, saugumo klausimais geriau pertekliniai ribojimai (juolab, kad reikalavimas persivaryt dviratį per gatvę tikrai nesudaro kažkokių baisingų sunkumų, gi ne invalidai pedalus mina) nei neribota laisvė apeliuojant į sąmoningumą. > > O gal reikėtų į automobilastų smegeninę, kad artėjant prie perėjos reikia įvertinti situaciją šalia perėjos, o sukant į dešinę reikia įsitikinti, kad neužkiši niekam? Taip, reikia vertint, tik taip pat reikia vertint ir situaciją globaliai, retas žmogus sugebės fiziškai vienu metu skenuot bent 270 laipsnių erdvę aplink save realiu laiku, todėl eismą stengiamasi organizuoti taip, kad reikėtų darytis po 90 laipsnių į abi puses, todėl ir sugalvotas tas reikalavimas, kad dviratistas turi persivaryt dviratį per perėją, nes, kaip jau rašiau, vien visų sąmoningumu pasikliaut, deja, negalima. Esamoj situacijoj (nebandant ten nagrinėtis visų niuansų) nukirstas skraiduolis bus kaltas dėl įvykio, o jei bus "leidžiama važiuot bet atsargiai", tai tada, ypač jei nebus liudininkų, prasidės diskusijos ar vadyla žioplas, ar nukirstas dviratastas idiotas. Kaip ten bebūtų, ne veltui eismas organizuojamas taip, kad sukama būtų iš atitinkamos kraštinės eismo juostos - kai atsiranda pakankamai smulkus (lyginant su automobiliu) ir bent 30-40kmh greičiu judantis objektas tai tiesiog objektyviai nesaugu, kad ir kaip vartysi. > Pamenu, kažkada mums Olandijoje irgi šioks toks šokas buvo, kai suvokėme, kad sukdami dešinėn turime labai atidžiai pasižiūrėti ar iš už nugaros dešinėje niekas neatmina. Bet greitai pripranti ir jokių problemų tai nesudaro. > > Beje, prie raudonos šviesos ir žalios rodiklytės kiek % vairuotojų sustoja? Aš kažkaip pastebiu, kad aš kone vienintelis toks, dauguma pjauna net nestabdę, kiti tik šiek tiek pristabdo. Nu kaip minimum mūsų du :-) Ir nors aš asmeniškai manau, kad tos taisyklės laikymasis labai dažnai yra beprasmis (konkrečiai aš važinėju per vieną sankryžą, kur degant man žaliai yra sukančių į kairę, kurie taip, mane turi praleist, bet visgi, yra pėstieji, o degant raudonai ir važiuojant pagal žalią rodyklę, kadangi tai T formos sankryža ir mano juostoj nėra pėsčiųjų perėjos, man formaliai niekas negali sukliudyt ir aš niekam negaliu), bet suprantu kodėl taip sugalvota ir tiesiog stengiuosi laikytis taisyklių. -- Caponi Honda CR-V '08 2.0 i-VTEC