Aš tik Skaitytojas, bet Dantės "Dieviškojoje komedijoje" išties yra daug panašumų su tų laikų filosofais. Ir katalikų, ypač Akviniečiu, ir tų pačių musulmonų. Tais laikais musulmonų teologija buvo gan plačiai žinoma, ypač is Ispanijos, Kordobos. Mokslininkai, skaičiau, patvirtino, kad panašumų esama. Žinoma, Dantė viską savaip interpretavo, bet įtakos nuneigti negalima. Galiausiai, būtent tais laikais formavosi ir katalikų, ir musulmonų "pragarai" - teologai daug ginčijosi. Katalikų raštuose minimas toks Algazelis, kuris yra musulmonų filosofas Al Ghazalis, ir kurį katalikų teologai labai gerbė, nes jo argumentai priminė Bonaventūrą, Akvinietį ir iš esmės neprieštaravo katalikiškai logikai... Taigi išplėšti Dantės iš konteksto mes negalime. Šiais laikais jis turbūt pridėti kelis ratus su terminatoriais ar pokemonais ir tinkiais vinkiais... -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=16743