Išties, kokių kvailybių čia pripaistėte? Vagiate idėjas iš krikščionybės, iškreipiate jas ir skeptiškai šaipotės. Tuos visus "diskursus", psichoanalizes ir visa kita, kas dar nepažinta, galima rasti Kristaus mokyme, tik neiškreiptu pavidalu: "Ne pats iš savęs aš tai sakau, bet kalbu mane atsiuntusio Tėvo vardu. Jei tvirtinčiau, jog aš taip sakau, būčiau lygus jums melagis" (atsiprašau, cituoju iš atminties, kad kas nepradėtų isteriškai šaukti dėl kokio žodelio). Čia viskas stoja į vietas, nes PIRMASIS KITAS tegali būti tik Dievas, o ne vargšas nuodėmingas ir klystantis žmogus. Būtent dėl to, kad vietoj Dievo jūs pastatote žmogų, jums nieko kito nebelieka, tik tvirtinti, kad tiesa nepažini ir kad "nustatyti sąžiningo diskurso neįmanoma". Todėl ir dalai lama gali kalbėti krūvas banalybių apie "pamatinį dvasingumą", nes jis negali iš principo pripažinti žmogaus prigimties nuodėmingumo; arba išvis gali nusišnekėti, sakydamas, jog ir tikėti gerai, ir netikėti irgi gerai. Tuo tarpu Evangelijoje pasakyta: Be tikėjimo neįmanoma patikti Dievui. Jeigu jums Evangelija ne autoritetas, pacituosiu Aristotelį: "Neįmanoma, kad prieštaraujantys teiginiai abu kartu būtų teisingi". Neįmanoma, kad būtų teisinga ir tikėti, ir drauge netikėti. Bet aš nesuprantu, kas per žmonės: kuo kvailiau ir išradingiau kas nors ką sugalvoja, tuo jiems priimtiniau. Tiesą sakant, aš visiškai netikiu nei dalai lamos tvirtinimu, kad jis laimingas, nei tuo, kad jis dvasingas. Pažiūrėkite į jo išvaizdą - argi tai dvasingo žmogaus veidas? Ne, tai greičiau sukto politiko fizionomija. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=17540