Tema: EX PROFESSO. Klasikinių kalbų reikšmė ir vaidmuo ugdant asmenybę*
Autorius: KLASIKAS
Data: 2011-02-08 17:31:58

Visos mintys apie visuomenės kultūros lygio kėlimą, Mokyklos ir
Mokytojo paskirtį, humanistikos misiją, praeities ir tame tarpe Antikos,
kaip Europos kultūros pagrindo, dalykų dėstymą mokykloje yra gražios
ir teisingos, bet klasikinių kalbų dėstymas mokykloje negali apsiriboti
vien įvadu į tos kalbos gramatiką ir adaptuotų tekstukų skaitymu, kas
neretai moksleiviams atrodo pernelyg atitrūkę nuo realybės ir neįdomu,
manau daugiau dėmesio turi būti skirta Antikos idėjoms, o ne
linksniuotėms. Šnekamoji lotynų kalba yra toks pat žaidimas, kaip ir
esperanto... Linksniuotės mokykloje turi naudą apskritai kaip smegenų
treniruotė, kaip matematikos uždavinukai ir indoeuropiečių kalbų
pagrindo pažinimas, kuris vėliau palengvina kitų užsienio kalbų
mokymąsi, bet ne kaip Antikos pasaulio pažinimo laidas. juk mokykloje
tikrai neišmoks skaityti tekstų originalo kalba.. Nesakau, kad nereikia,
bet klasikinių kalbų mokymas šiuolaikinėje mokykloje turi būti kitoks,
nei tas, turintis šimtametes tradicijas.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=17582