su Prigogine Briuselio laisvajame universitete prasiginčyjau kelias valandas. Man pasirodė, - kiek dabar pamenu tą įspūdį - jis buvo labiau maniakiškai įsitikinęs savo teisumu, nei užsispyręs dėl savo supratimo netvirtumo. Ir dabar bandau įeiti į jo konstruktą, bet niekaip nepavyksta. Aš tada sakiau ir dabar galiu pakartoti, jog atsitiktinumai yra išvestiniai, kad tikrovė tik interpretuojama tikimybiškai (nors naudodamiesi tokiu įrankiu galime padaryti nors ir gražių, bet banalių išvadų), kad chaoso teorija pagrindžia determinizmą. Taip, daug kas atsiranda dėl erdvės trimatiškumo, erdvėlaikio keturmatiškumo, etc., t.y. dėl topologinių savybių, tačiau ir tos savybės įtakoja laisvės laipsnius ne mažiau, nei laisvės laipsniai sukuria minėtas savybes. Mano supratimu, laikas yra sluoksniutė virš stacionarios daugdaros, jo gali nebūti, ir tikrovė to net nepajus. Laikas atsiranda tada, kai yra pokyčiai, o pokyčiai galimi tik laike. Invariantų egzistavimas puikiai įrodo laiko išvestinumą. Bet laiko nebuvimas eliminuoja evoliuciją, o čia jau prasideda pats įdomumas. Juk dėsnių etc. "išgyvenimui" būdingas tas pats darviniškos atrankos principas - "išgyvena" tie dėsniai etc., kurie ... veda link autorefleksyvių sistemų! Ir t.t. ir pnš. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=18316