Tema: Re: Skalbyklės variklis
Autorius: Laimis
Data: 2011-12-22 13:43:14
tarum rašė:

> Berašant atėjo mintis - kai variklis sugedo, kažkuriuo momentu išmesdavo
> saugiklius. Ir jeigu atmintis neapgauna, tas momentas buvo kaip tik ties
> gręžimo pradžia. Pamaniau, gal kas variklio elektronikos plokštėje
> sudegė. Elekronikos plokštė tokia:
> http://www.ebay.co.uk/itm/Gorenje-Belling-motor-control-module-2259-J-01-/260737580543

Na, va. Jau konkrečiau. Apie ją jau yra info. Kad ir čia:
http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?forum=1&topic=166

Matyti nuotraukos ir kai kurie paaiškinimai.
Atidžiai peržiūrėk su lupa visas lydvietes; gal kokia paskilinėjus 
(ratilas aplink išvadą matyti). Elektrolitiniai kondensatoriai 
neišpūsti? Nepakenktų išsilituoti ir grubiai „pamatuoti“ (palyginti) 
talpą pagal analogiškos talpos (kaip greitai/lėtai {iš-į}sikrauna); gal 
jau gerokai padžiuvę (bet čia šiaip, dėl visa ko). Beje, koks 
mikroschemos pavadinimas?

Pagal forumo aiškinimą, NHI ar NMI — skalbimo komanda (fazės signalas; 
galbūt komutuojama sujungus su L ar COM), P — centrifūgos. Ir ji galbūt 
neateina iš to mechaninio ratuko. Arba iki čipo (per R9 varžą keliauja).
Kas ten per rezistorius R4 (kokios jo spalvos; jis arba labai mažos 
varžos, arba labai didelės).
Dėl tokio aiškinimo gal kiek suabejočiau, nes abreviatūros (P/NMI/NHI) 
tai neakivaizdžios. Bet kokiu atveju, tai — valdymo signalai. I1, I2, 
pagal viską, kažkokie sensoriai arba irgi valdymo signalai. Tai tiesiog 
patikrink/pasek, kaip P/NHI komutuojama, kur nukeliauja I1, I2.
Na, žodžiu, reikia pasiknisti.
Kita vertus, _tai_svarbu_, nes galbūt nereikės knistis su plokštės 
funkcijų aiškinimusi, variklio rotoriaus/statoriaus apvijos dar kažkaip 
perkomutuojamos to mechaninio taimerio ar kitos relės (nes reversą 
įmanoma įjungti tik perkomutavus). Tai galbūt gręžimo momentu 
rotorius/statorius apskritai neprijungiamas (nutrūksta grandinė)?
Schema turėtų būti tokia ar panaši (S - statoriaus apvija, R - rotoriaus 
apvija, t.y. „šepetėliai“, |>|<| - simistorius):


N o---|>|<|---[ S ]----[ R ]---o L
      __/

Kai perkomutuojama, tai tiesiog apgręžiamas rotorius arba statorius.
Patikrink ar gręžimo metu variklis turi įtampą (nes statorius su 
rotoriumi jungiamas nuosekliai) ir kur galbūt nutraukiama grandinė.
Taip pat patikrink ar gręžimo metu suveikia relytė (apskritai įjungiamas 
variklis)