i tema is P.Jurkeviciaus straipsnio: Praejusia savaite Romoje teko kalbetis su markizu Piero Antinori. Jo sviesybe tiesiai sviesiai pasake: "Dabar kaip niekada vyno vartotojui rupi ne vyno aromatas, ne vyno legendos ir net ne vyno kokybe, o vyno kaina ir ka jis uz ta kaina gauna". Taskas. Jeigu vyno legenda sako, kad vyno legendu metas baigesi, vadinasi, jis tikrai baigesi. Vyno snobams - "kaput". Racionalumo triumfas siais laikais - pirkti vyna tiesiai is statines. Nemoketi uz stikla, uz kamsti, uz gabenima, uz daugybe kitu vyno snobizmo apraisku. Pilstomo vyno kaina Italijoje sumenko mazdaug 50 proc. Todel visi tikrieji vyno vertintojai vaziuoja i ukius. Nesidrovi ant automobilio stogo priristi "damigiana" - senovisko 54 litru talpos stiklo indo - ir pirmyn kaimo keliukais. Taip jau viena karta buvo. Septintajame ar astuntajame praejusio amziaus desimtmetyje. Daug kas sako, kad grizti atgal - tai nieko bloga. Valosi atmintis ir skonio receptoriai. Ekonomikos rodikliai irgi grizta atgal, valosi banku depozitai. Tiesa, vyno zmonems teks siek tiek pakeisti iprocius. Kamsciatraukio rituala - velniop. Kamscio uostyma - salin. Didziuliu kaip akvariumai zuvytems veisti tauriu vartyma pries sviesa - irgi salin. Liks tiktai tai, kas butina, svarbu ir miela.