o i zmoniu kalba isvertus-koks to rasto rezultatas suma -sumarum? "mariuss" <mariuss@i.siuksliu.deze.lt> wrote in message news:h9poh8$9m0$1@trimpas.omnitel.net... > Vartotoju komisijos atsakymas i uzklausa > > gal kam pravers/suteiks nauju ziniu > > > > > > > > Laba diena, > > Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) gavo Jūsų > užklausimą elektroniniu paštu. > > Civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.357 straipsnyje nustatyta: > > 1. Daiktų pirkimo–pardavimo sutartis, sudaryta ne prekybai skirtose > patalpose, yra sutartis, kurią pardavėjas ir vartotojas sudaro pardavėjo > organizuotos išvykos už jo verslo patalpų metu arba pardavėjo vizito į to > vartotojo gyvenamąją patalpą, jo darbo, mokymosi ar kitą vietą metu. Šio > straipsnio nuostatos mutatis mutandis taikomos ir vartojimo paslaugų > sutartims. > > 2. Daiktų pardavimo ne prekybai skirtose patalpose taisykles tvirtina > Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. > > 3. Šis straipsnis netaikomas sutartims: > > 1) dėl maisto produktų ar kitų kasdieniam vartojimui skirtų daiktų > pirkimo–pardavimo ir (arba) pristatymo; > > 2) dėl daiktų pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo, kai pardavėjas ar > paslaugų teikėjas atvyksta pagal aiškiai pareikštą vartotojo prašymą, > išskyrus atveju, jeigu vartotojui pateikiami kiti daiktai ar paslaugos, nei > jis prašė; > > 3) dėl draudimo paslaugų teikimo; > > 4) dėl vertybinių popierių pirkimo–pardavimo; > > 5) dėl daiktų pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo, kai pagal sudarytą > sutartį vartotojas turi mokėti ne daugiau kaip du šimtus litų; > > 6) kai buvo sudaryta notarinės formos sutartis. > > 4. Pardavėjas, parduodamas daiktą ne prekybai skirtose patalpose, privalo > įteikti pirkėjui dokumentą, kuriame turi būti nurodyta: > > 1) dokumento įteikimo vartotojui data; > > 2) daikto pavadinimas; > > 3) daikto kaina, įskaitant visus mokesčius; > > 4) pardavėjo pavadinimas ir adresas; > > 5) asmens, kurio vardu sutarties atsisakęs vartotojas gali adresuoti savo > atsisakymą, pavadinimas (vardas, pavardė); > > 6) vartotojo teisė nutraukti sutartį šio straipsnio 6–11 dalyse numatyta > tvarka. > > 5. Pareiga įrodyti, kad šio straipsnio 4 dalyje nurodytas dokumentas buvo > įteiktas vartotojui, tenka pardavėjui. > > 6. Pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties (nutraukti sutartį), sudarytos > ne prekybai skirtose patalpose, apie tai pranešdamas raštu pardavėjui per > septynias dienas nuo šio straipsnio 4 dalyje nurodyto dokumento gavimo > dienos. Šios pirkėjo teisės negalima suvaržyti jokiais papildomais > įsipareigojimais ar įmokomis arba bet kokiu kitu būdu apriboti ar > panaikinti. Jeigu šio straipsnio 4 dalyje nurodytas dokumentas pirkėjui > nebuvo įteiktas, pirkėjas turi teisę nutraukti sutartį per tris mėnesius nuo > sutarties sudarymo dienos. > > 7. Šio straipsnio 6 dalyje numatyta teise pirkėjas turi teisę pasinaudoti, > jeigu daiktas nebuvo sugadintas ar jo išvaizda iš esmės nepasikeitė. Daikto > ar jo pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą > daiktą, negalima laikyti esminiais daikto išvaizdos pakeitimais. Kai kyla > ginčas dėl daikto išvaizdos, gali būti skiriam ekspertizė. Jos išlaidas > atlygina kaltoji šalis. > > 8. Pirkėjas negali pasinaudoti šio straipsnio 6 dalyje numatyta teise > nutraukti sutartį, jeigu sutartis buvo sudaryta dėl paslaugų, kurios > vartotojo sutikimu pradėtos teikti nepasibaigus šio straipsnio 6 dalyje > nurodytam terminui. > > 9. Pardavėjas, gavęs šio straipsnio 6 dalyje numatytą pranešimą apie > sutarties nutraukimą, per penkiolika dienų privalo atsiimti pirkėjo grąžintą > daiktą ir grąžinti pirkėjui už daiktą sumokėtą pinigų sumą. Šalys savo > prievoles šiuo atveju privalo įvykdyti kartu. > > 10. Jeigu pirkėjas šio straipsnio 6 dalyje numatyta tvarka atsisakė > sutarties, bet daiktas negali būti grąžintas, nes jis žuvo ar sugedo dėl > pirkėjo kaltės, tai pirkėjas turi grąžinti jo vertę ar vertės sumažėjimą. > Kai pažeidžiant šio straipsnio 4 dalies reikalavimus pirkėjui nebuvo > tinkamai pranešta apie jo teisę atsisakyti sutarties, pirkėjas privalo > grąžinti žuvusio ar sugadinto daikto vertę arba jos sumažėjimą tik tuo > atveju, jeigu jis nebuvo tiek rūpestingas, koks būtų buvęs rūpestingas turto > saugotojas. > > 11. Už daikto naudojimą bei kitas paslaugas, suteiktas iki teisės atsisakyti > sutarties įgyvendinimo momento, pirkėjas turi sumokėti pagal jų vertę. > Tačiau pirkėjas neprivalo atlyginti daikto vertės sumažėjimo dėl jo > naudojimo pagal paskirtį. > > 12. Šalių susitarimai, neatitinkantys šio straipsnio nuostatų ir > pabloginantys vartotojo padėtį, negalioja. > > Vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 2007, Nr. 12-488) 20 straipsnio 1 > dalis nustato, kad „Vartotojas manydamas, kad pardavėjas, paslaugų tiekėjas > pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į > pardavėją, paslaugų tiekėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjas, > paslaugų tiekėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo > teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir raštu > išdėstyti savo reikalavimus“. > > Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 20 straipsnio 2 dalis nurodo, kad > „Pardavėjas, paslaugų tiekėjas, nesutikdami su vartotojo reikalavimais, > privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, > pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą > dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, > paslaugų tiekėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, > nagrinėja nemokamai“. > > Kitai sutarties šaliai geruoju neįvykdžius aukščiau minėtų sąlygų, siūlome > raštu pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, > kuriame nurodytumėte savo adresą ir tel. nr. Prie prašymo pridėkite turimų > dokumentų (kreipimosi į bendrovę ir, jei turite, jos atsakymą) kopijas. > Prašymas turi būti Jūsų pasirašytas. Jūsų patogumui, galite iš Valstybinės > vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainės atsispausdinti > vartotojo prašymo formą, kurią reikėtų užpildžius atsiųsti arba atnešti į > Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. > > Dėl iškilusių papildomų klausimų Jūs galite kreiptis į Valstybinę vartotojų > teisių apsaugos tarnybą telefonu (8-5) 262 67 60. Tarnybos darbo laikas > 8.00-17.00val. > >