Tema: Re: garantija energetikos prietausui
Autorius: Glebas
Data: 2013-09-20 08:44:23

"arulis" <aruliss_naikinti@gmail.com> wrote in message 
news:l1eo9b$6tl$1@trimpas.omnitel.net...
> nera viskas absoliutu, ar is prekybininko ar is vartotojo puses.pagal
> istatyma , pats turi irodyti kazka.
> Jeigu prekė sugędo nepraėjus 2 metams nuo jos įsigyjimo, o garantinis
> terminas jau pasibaigė, vis dar galite naudotis garantija, jeigu tik 
> galite
> įrodyti, kad prekė sugędo ne dėl jūsų kaltės, o dėl priežasčių, kurios jau
> buvo prieš ją įsigyjant

Niekas nėra absoliutu. Tas įrodinėjimas...naudojau paga paskirtį, sugedo. 
Kokia išvada? Nekokybiška. Ar man reika išnagrinėti kodėl koks nors 
procesorius supleškėjo?

> yra daigtu, kuriems negali buti duodama garantija 24 men.
> tai cia toks slidus reikalas. kaitrine lempute perdege - cia del to kad ji
> tokia buvo pries isigyjant? nifiga. jei technologija israsta pries 100 
> metu
> leidzia tai lemputei 1000h degti, o paskui ji pati perdega. ar slepetes,
> kurias nusipirko maratonininkas, per 2 metus apejo zemes rutuli, ir 
> pratryne
> kiaurai? naturalus nusidevejimas.

Natūralus nusidėvėjimas nėra garantinis dalykas.
Kaitrinė lemputė - garantinis. Technologija išrasta prieš 100 metų, bet 
gaminta ir pataupyta (gal) ant medžiagų - šiandien.
Taip pat tokiu atveju reikia nurodyti garantuojamų dirbti valandų skaičių.
Ir jeigu ta lemputė perdegė po savaitės, tai motyvuok kokia tik nori 
technologija, tai yra garantinis dalykas.


> kaip minejau, jei gauni garantija pvz 6 men, bet pvz daigto nenaudojai ta
> laika , o po metu pastebi kad jis lievas - turi teise pakeisti, ir nemanau
> kad prekybininkas koks priesinsis, esant istatymui tokiam.

Nujaučiu, kad labai priešinsis...pakiš po nosim 14-os dienų terminą, per 
kurį galima grąžinti prekę be jokios priežasties (su išimtimis).
Plius dar vienas dalykas - vartotojui niekada neapsimoka keisti prekės kita. 
Visada geriau atsiimti pinigus ir nusipirkti iš naujo. Motyvas - iš naujo 
skaičiuojamas garantinis terminas.

>kitu atveju  - turi kazka irodineti - sugedo ar del naudojimo ar del 
>isankstinio broko.

Ok, kokiu būdu vartotojas gali įrodyti, kad tarkime kompiuterio vaizdo 
plokštė rodo blogai dėl išankstinio broko? Kaip manai, kas tuom užsiima, į 
kokius ekspertus kreiptis vartotojui?
Atsakymas paprastas - vartotojas turi naudoti prekę taip, kaip to reikalauja 
eksploatacijos taisyklės, pateiktos prekės aprašyme (turi būti pateiktos 
lituvių kalba!!!).
Jeigu prekė neišdirba nustatyto garantinio laiko, tai galima teigti, jog ji 
nebuvo pakankamai kokybiškai pagaminta.
To netaikau per metus susidėvėjusiam bato kulnui ir panašiem dalykam, kurie 
yra natūralaus dėvėjimosi pasekmė.

> siaip dazniausiai tokie dalykai isprendziami geranoriskai, ar pagasdinus
> nemaisto inspekcija,bet idomu kokia praktika, kai nueina iki teismu?

Dažnai sprendžiami labai negeranoriškai ir piktuoju. Tiesa, paskutiniu metu 
tokiem batų pardavėjam kaip Deichmann ir Famclub galiu dėti pliusą - be 
didelių ginčų grąžino pinigus.
Iki teismų nuėjusių atvejų tiesa niekada neturėjau, bet su VVTAT bei 
pardavėjų vadovybių ir atstovybių pagalba teko spręsti.
Pardavėjai būdavo labai pikti ir nelaimingi dėl to.