pjezo wrote: Taip, su turbina tai mintis. Tai jei gerai supratau- jei turbinos nėra, 30% sunaudojimo padidėjimas neišvengiamas? Tipinės NK priklausomybės nuo suspaudimo santykio (compression ratio) reikšmės: oktaninis skaičius 96- suspaudimo santykis 9:1- teorinis NK 32%. oktaninis skaičius 110- suspaudimo santykis 12:1- teorinis NK 35%. Šaltinis: http://stason.org/TULARC/vehicles/gasoline-faq/7-2-What-is-the-effect-of-Compression-ratio.html Neypatingas NK pagerėjimas netgi teoriškai. Panaši išvada ir įvertinus dyzelinius variklius- suspaudimo santykis daug didesnis (18 vietoje 11), kuras kaloringesnis, o sąnaudos tik 30% mažesnės. Ir dar viena mintis. SAAB'as kūrė variklį su kintamu suspaudimo laipsniu. Jei viskas paprastai sprendžiasi su turbina, nafig to reikia? > Laba diena. > Norime jus informuoti, kad dabar jau XXI amziaus pradzia, ir dar XX amziuje buvo pradeti gaminti varikliai su turbinomis. > Kaikuriuose is ju jau XX amziuje stovejo elektroniniai ECU valdantys turbinos slegi. > Manau busite nustebes sios naujoves- bet sia varikliai puikiai atpazyta oktana, ir ji isnaudooja reguliuodamas paduodama oro kieki/slegi ir uzdegimo kampa. > Itakoje kintamo slegio isiurbimo kolektoriuje keiciasi slegis ir suspaudimo fazeje (nuosirdziai tikiuosi kad Jums bus suprantama, kad oro kiekis priklauso nuo slegio, ir esant nekintama suspaudimo laipniui, padavus is koliko skirtingo slegio ora- galutiniam rezultate slegis cilindre gali skirtis kartais) > Apgailestaujame kad iki siol Jums buvo tai nezinoma. > > > "bomanz" <kazkur@taj.ten> wrote in message news:jollrh$8do$1@trimpas.omnitel.net... >> pjezo wrote: >> >> Tuos 10-20% gausi jei išnaudosi dujų oktaninį skaičių didindamas suspaudimo >> laipsnį. Kitaip tariant mechaniškai perdirbdamas variklį. Praktiškai reguliuoti >> gali tik uždegimo kampą. Tai ne taip efektyvu, kaip suspaudimo laipsnio didinimas. >> >> Jei nedėti visokių uždegimo korektorių, kampą reguliuoja tik variklio kompas. >> Jis nežino kokiu kuru maitinamas variklis ir informaciją gauna iš detonacijos >> daviklio. Tarkim variklį ilgai maitinam dujomis ir kompas visiškai prisiderina >> prie dujų oktaninio skaičiaus 110. Tikrai gali patvirtinti, kad persijungus į 15 >> vienetų mažesnio oktaninio skaičiaus kurą nebus jokios pastebimos detonacijos? >> Negirdėjau, kad kas būtų pastebėjęs. Todėl nemanau, kad varikliai efektyviai >> išnaudotų didesnį oktaninį skaičių. >> >> Kokius 20 kartų matavau kiek sunaudoju kuro važiuodamas iš Vilniaus į Klaipėdą >> ir atgal tik benzinu arba tik dujomis. Rezultatas: dujų sunaudoja maždaug 30% >> daugiau. Automobilis 2000 metų gamybos. >>