Tema: Re: Avensis benzino lygio indikatorius
Autorius: ManXP
Data: 2015-10-04 18:08:04
Bandau isivaizduoti automobili, padaryta pagal mineta usability 
isivaizdavima.

Nori uzkurt varikli - spaudi viena mygtuka, nori uzgesint - jau kita. Nori 
ijungt priekinius valytuvus - naudoji svirtele nr 1. Galinius - svirtele nr 
2. Nori pakeist valymo greiti - svirtele nr 3 (nes nekabinsi ant esamos 
svirteles nauju funkciju). Reikia apipurkst priekini langa - naudok svirtele 
nr4. Galini? Jokiu problemu, salia yra svirtele nr5. Reikia ijungt 
gabaritus - tam jungiklis A. Trumpos sviesos - jungiklis B (juk nesamone, 
jeigu A jungikli reiketu daugiau pasukt/ilgiau palaikyt). Reikia 
priesrukiniu sviesu? Prasau, mygtukai C ir D. Ir aisku E ilgom sviesom. 
Savaime suprantama, dar atskirai posukiu svirteles (nes butu durna su ta 
pacia svirtele jungt tiek lempas, tiek posukius).

Manau sutiksi, kad vis delto "Issisukimas is situacijos" yra zymiai geresnis 
variantas? Nes kiekvienam mygtukui atskira funkcija gal ir gerai, kad 
daiktas turi kokias 5 funkcijas, bet siais laikais tai nelabai imanoma. 
Beje, kalbant apie discoverability - 
http://scottberkun.com/essays/26-the-myth-of-discoverability/ (ilgas 
straipsnis, bet labai geras pavyzdys yra su automobiliais - "Why everything 
can’t be discoverable"). Aprasoma kaip galima padaryt, kad useris lengvai 
atrastu tai, ko jam reikia, ir kaip finale tas "palengvinimas" viska supistu


"Invertuota panda"  wrote in message 
news:mur0dm$2gb$4@trimpas.omnitel.net...

On Sat, 03 Oct 2015 18:50:50 +0300, ManXP wrote:

> Seip tai pagal uzability mokslo kanonus, vienas mygtukas su daug
> fuNkTSiju yra no-no.
>
> Smagu, kad bent jau telefonu gamintojai nesivadovauja tuo, ir funkcija
> keiciasi priklausomai nuo to, ar ekrana tiesiog prilieti, ar laikai
> ilgiau.

Issisukimas is situacijos kai ner kitos iseities dar toli grazu
nereiskia, kad tai progresas usability ir ergonomikos poziuriu.

Juzability mokslas mini toki principa kaip "discoverability". Kas reiskia
mazdaug tai, kad vartotojas turi lengvai "atrast" devaiso funkcijas ir ju
valdyma. Tai dar vadinama "intuityviu interfeisu".

Kai ant vienos knopkes 'pakabinamas' debesys fyciu, tai valdymas pasidaro
kaip kokiam casio laikrodyje, t.y. toli grazu ne intuityvus. Nes
nebezinai ka ta knopke ir kada daro, kada spausti ir kiek laikyti.

Be to, ilgi paspaudimai savaime juzability poziuriu yra kazkas panasaus i
"gulincius policininkus". Kitaip tariant, jie kiekviena proga "lengvai
uzpisa", nes stabdo. Yra tam tikras nedidelis milisekundziu kiekis kada
vartotojui dar atrodo, kad jo valdomas devaisas yra "greitas". Ji
virsijus prasideda skundai is serijos "stabdo" ir "klampus interfeisas".

Taip kad jei tik yra vietos, tai visada geriau kiekvienai funkcijai
aiskiai pazymeta ir adekvataus dydzio knopke, kuri reaguoja iskart, o ne
po sekundes.

Visa tai beje ne mano isradimas, jei nori gali pasigincyt su juzability
mokslo korifejais. Ziurek dar imsi ir atversi jiems akis :)

> O tai turetum kruva mygtuku (kaip pas VW siuo atveju), kurie uzima
> naudinga vieta

Naudinga vieta kam? Kam ten dar ta vieta ant vairo stipinu reikalinga?

-- 
kthxbai.