Panašu, kad reikės paimti paskaityti Auksinio sakalo kvadrologiją:) Beje, gal žinote ar yra elektroninė šios knygos versija kur nors? On 2014-07-10 00:46, Trolis wrote: > 2014-07-09 15:09, =G= rašė: >> Aš ir neteigiu, kad visi mūsų tautiečiai nekaltais rūpintojėliais >> buvo, tačiau šiame filme šis balansas neadekvatus. Tiesą sakant iki >> momento, kai mergaitė grįžo į Lietuvą, tai visai mėgavausi istorija, >> bet nuo to momento, kai ji apsilankė pas tuos žemgrobius lietuvius, >> tai kažkaip sugedo nuotaika. >> >> Be to ar būtina buvo eilinį kartą rodyti, kad žydai yra koloborantai >> ir išdavikai? Kalbu apie tuos paskutinius epizodus su berniuku iš >> vaikų namų. Kad ir kiek jie yra prisidirbę pastarųjų dešimtmečių >> istorijoje su nausėdijomis etc., tačiau tas nuolatinis šios tautos >> stigmatizavimas yra kažkoks nenormalus acto garintojų fetišas. Kodėl >> tik intelektualai dar kažkiek stengiasi parodyti, kokį milžinišką >> indėlį jie įdėjo į Lietuvos kultūrą. Pop kultūroje (o šis filmas >> būtent ir yra popso žanro) pas mus žydai vaizduojami lyg kažkokie >> ateiviai siurbiantys kraują. > > Disklaimeris- mano žinios nėra pagrįstos rimtomis žiniomis, be to esu > visiškai neutralus, tiek žydų, rusų, vokiečių ar lietuvių tarpe, nėra > taip, kad nemėgčiau kurios nors nacijos, tautos ar rasės. > > Lietuva tais laikais patyrė ne tiek mažai pasikeitimų, kurie buvo ne > tokie jau ir malonūs. Netgi nepriklausomybės laikais lietuvai > nepriklausė pats svarbiausias kraštas - sostinė ir jos sritis. Svarbus > dalykas yra tas, kad per tuos paikeitimus buvo ne viena pasikeitimo > banga, o "atėjo rusas", tada atėjo vokietis ir tada grįžo rusas. > > Tie visi pasikeitimai generavo ne tik skirtingų sluoksnių terorą, bet > tuo pačiu ir skirtingus partizanus, skirtingas baimes. > > Taigi jau prisidedant prie to, kad visus verslus aprėpę buvo žydai ir jų > neypač kas mėgo, visgi prasidėjus tiems visiems sujudimams žydams > reikėjo šlietis prie rusų. Nors prarasdami savo turtą (o tuo metu jie ir > dėl to nebuvo visiškai garantuoti), jie visgi tikėjosi išsaugoti savo > gyvybes, todėl jie ne tai, kad pasirinko rusą, bet bėgo nuo vokiečio. > Taigi žydų dalis, kuri prisijungdavo prie komunistų, spaliukų ir t.t > buvo didesnė. Be to jie buvo labiau išprusę, mokantys rašytis ir t.t. > todėl jie neretai gaudavo ir kažkokius atsakingesnius postus. Manau, kad > visi tie pirmesnieji pasikeitimai, kai jų ūkiai ar parduotuvės, įstaigos > būdavo iššplėšiamos, taipogi sugeneravo ir priešų skaičių, kuriems jie, > pasinaudodami ir keršijo. Plius papildomai jie būdami labai uolūs > komunistai jie uoliai skundė ir vykdė savo "pareigą" ir nekaltųjų- > patriotiškųjų lietuvių atžvilgiu. > > Taigi manau, kad žydų nemėgimas yra ypač kompleksinė problema, turinti > labai gilias ir įvairias šaknis, kurias tikrai galėtų paklibinti koks > istorijos studentas, rašydamas kokį nors mokslinį darbą :) > > O šiaip ir nepriklausomybės metais tiek lietuvių politikų, tiek žydų > dialogas yra toks, kad jis kaip ir savaime nedžiugina. Jie vis > reikalauja turtų ir žemių, jie gana aršiai puola lietuvius tais > klausimais, net protestuoja prie lietuvių ambasados anglijoje (pats > mačiau savo akimis, kai 2007m nuvažiavau paturistaut!) ir pnš. > > Betkokiu atveju Lietuvos tas periodas yra ypač įdomus ir jis daug > sudėtingesnis negu daugelio kaimyninių šalių tas periodas. Netgi tie > patys stribai pridarė šimtus kartų daugiau žalos ir žudynių, negu kitose > šalyse.